Mrs. Wallace Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Jeg har tenkt det samme som deg. Selvsagt finnes det en del kjipe svigermødre, men det finnes jaggu mange kravstore og vanskelige svigerdøtre også! Skal man ha et godt forhold, krever det nok først og fremst litt romslighet fra begge parter. Jeg har en flott svigermor, synes jeg. Hun er interessert, hyggelig og hjelpsom, men uten å være invaderende. Selvsagt har hun noen irriterende egenskaper, men så lenge det er småting må man bare overse det og glede seg over fellesskapet vi faktisk har. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 En god kompis av meg sa en gang at en god svigermor, er en død svigermor. Men jeg tror nå helst at en svigermor skal være akkurat som min, hun er nemlig et enestående menneske. Vi bor i hvert vårt hus på gården, så heldigvis kommer vi godt utav det med hverandre. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 En god kompis av meg sa en gang at en god svigermor, er en død svigermor. Men jeg tror nå helst at en svigermor skal være akkurat som min, hun er nemlig et enestående menneske. Vi bor i hvert vårt hus på gården, så heldigvis kommer vi godt utav det med hverandre. Uff, det var ikke så hyggelig:-( Jeg hadde litt problemer med å bli godtatt av svigermor i begynnelsen av forholdet. Etterhvert føltes det som å ha en ekstra mor. Noen år senere ble hun syk og døde. Jeg synes det er trist for samboeren min, men jeg savner også å ha en svigermor. Jeg vet at det ville blitt mye konflikter mellom oss iblandt for det gjør det jo med alle mennesker. Vi er jo glad vi har dem likevel. 0 Siter
Gjest ikke sign. her..... Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Det viktigste er nok å ikke bry seg for mye, det verste man gjør er å begynne å si at du må gjøre sånn i stedenfor slik osv. La de bygge opp sitt eget liv og sine egne rutiner, så går nok dette bra, De som tryner på dette bryr seg for mye i tillegg til at de gjør ting som overstyrer dem. Hjelp dem når de selv ber om det, ellers holder man seg unna. Dette burde ikke være så vanskelig, men svært mange skjønner ikke dette. De bryr seg med alt, fra barneoppdragelse, matlaging, klesvask, hvordan de har møblert og hvordan osv, osv. En gang moren min kom hjem fra sykehuset (fødsel) hadde farmoren min ommøblert... Hun låste seg også inn en gang og ga en venninne omvisning i huset! (De var naboer.) Og da fikk moren min høre at hun likte dårlig at det var et par vinflasker på boden.... Men ellers var farmoren min et flott menneske! 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Hva slags forhold har dere til svigerfar? 0 Siter
Gjest stjer Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 vet hva en god svigermor IKKE skal være: -lytte utforbi døra -lete etter en eneste negativ ting på deg i alle situasjoner og kommentere helt unødvendige ting -skal vite alt som foregår, selv om det ikke har noe med henne å gjøre! 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 En god kompis av meg sa en gang at en god svigermor, er en død svigermor. Men jeg tror nå helst at en svigermor skal være akkurat som min, hun er nemlig et enestående menneske. Vi bor i hvert vårt hus på gården, så heldigvis kommer vi godt utav det med hverandre. idealvekta på svigermor er 3 kg, inkl urna. neida, den var stygg. er sånn passe fornøyd med min. vi er fryktelig forskjellige. 0 Siter
mrxx Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 En gang moren min kom hjem fra sykehuset (fødsel) hadde farmoren min ommøblert... Hun låste seg også inn en gang og ga en venninne omvisning i huset! (De var naboer.) Og da fikk moren min høre at hun likte dårlig at det var et par vinflasker på boden.... Men ellers var farmoren min et flott menneske! Hehe, merkelig greier at de ikke forstår at de ikke skal gjøre noe sånt. Lurer på hvordan svigermoren din hadde reagert hvis du gjorde dette hos henne. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Skrevet 4. juli 2005 Hva slags forhold har dere til svigerfar? Hos meg er det ikke noen svigerfar. Vi besøker grava hans og steller den jevnlig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.