Gå til innhold

Gi meg et middagstips, til hvitvin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt tom i hodet, og må finne ut noe til middag _nå_...

Eneste jeg vet er at jeg har lyst på hvitvin til (Dr.Losen Riesling).

Tips?

Skrevet

Kyllingsalat er god og lettvint sommermat med hvitvin til.

Gjest fuglfugl
Skrevet

På polets sider står det at den passer godt til fugl. Så hva med kylling? Pasta med kylling er enkelt og godt, velg en saus eller pesto du liker.

Mariner gjerne kyllingbrystene, og hvis det er fint vær kan du jo gå ut og legge dem på grillen.

Skrevet

Salat med selleri, spekeskinke, jordbær og alt annet digg du har i hus, med godt brød.

Sofies mamma
Skrevet

reker, hummer, krabber, fisk (kokt, grillet, stekt), salater, kylling.

Skrevet

Kyllingsalat er god og lettvint sommermat med hvitvin til.

Mm...det er det. Så godt at vi har hatt det to ganger denne uka ;-)

Skrevet

På polets sider står det at den passer godt til fugl. Så hva med kylling? Pasta med kylling er enkelt og godt, velg en saus eller pesto du liker.

Mariner gjerne kyllingbrystene, og hvis det er fint vær kan du jo gå ut og legge dem på grillen.

Mm...er veldig glad i kylling her, og har hatt kyllingmiddag to dager denne uka, så har egentlig lyst på noe annet. Men tusen takk for _godt_ tips!

Skrevet

Salat med selleri, spekeskinke, jordbær og alt annet digg du har i hus, med godt brød.

Hm... Høres godt ut! :-)

Takk :-)

Skrevet

reker, hummer, krabber, fisk (kokt, grillet, stekt), salater, kylling.

Mja...også var det å finne ut _hva_...

Får kanskje vente med å finne det ut til jeg er litt sulten ;-)

Takk anyway!

laguna1365380434
Skrevet

Må det være varmmat?

Hvis ikke, Smørbrød med krabbesalat er yummi!

Boks med krabbekjøtt.

boks med tunfisk.

Finhakket rød chilli

Hakket hvitløk.

Kapers

Sortpepper

Sitron.

Salt,

Skalldyrkrydder of some sort.

Estragon&persille&koriander.

På fint brød, tykke striper majones, litt grønn pynt& særlig dill,og vil du flotte deg og riktig storkose deg, et par scampi med hale og godt krydder stukket på en cocktailpinne med et par oliven på toppen.

Gjerne med en grønn salat til!

Jordbær eller melon til dessert.

DET er sommerlig det!

:-)

fei1365380229
Skrevet

Reker kanskje. Eller noe spekemat er jo også godt.

Skrevet

Må det være varmmat?

Boks med krabbekjøtt.

boks med tunfisk.

Finhakket rød chilli

Hakket hvitløk.

Kapers

Sortpepper

Sitron.

Salt,

På fint brød, tykke striper majones, litt grønn pynt& særlig dill,og vil du flotte deg og riktig storkose deg, et par scampi med hale og godt krydder stukket på en cocktailpinne med et par oliven på toppen.

DET er sommerlig det!

*Sikle*

DET blir det nok! Må ikke være varm! Det ER jo varmt! (wow)

Takk skarru ha! :-)

Skrevet

Reker kanskje. Eller noe spekemat er jo også godt.

Mm..tror jeg forener rekene med Laguna's skalldyrsmørbrød! :-)

Takk for tips!

Skrevet

Må det være varmmat?

Boks med krabbekjøtt.

boks med tunfisk.

Finhakket rød chilli

Hakket hvitløk.

Kapers

Sortpepper

Sitron.

Salt,

DET er sommerlig det!

Blander du alle ingridiensene, eller legger du de på hver for seg?

laguna1365380434
Skrevet

*Sikle*

DET blir det nok! Må ikke være varm! Det ER jo varmt! (wow)

Takk skarru ha! :-)

Bare hyggelig! Kos deg!

laguna1365380434
Skrevet

Blander du alle ingridiensene, eller legger du de på hver for seg?

Alt blandes (utenom majoen, dill,og pynt) Men ikke grovhakk for mye, og ikke knus kapersen, den er best hel.

Chillien og hvitløken finhakkes, men vær raus, særlig med c.

Form til romslig bolle/kake sak, og plasser på loffeskive. For min del kan den gjerne være smurt, selvom jeg skal ha majo på også..:-o (Koser man seg, så gjør man akkurat det.

Scampiene gir du en kjapp fres med noe godt krydder(hvertfall persille og noe sterkt!) og stikker på pinnen sammen med annet du liker, jeg bruker hvertfall oliven.

Skvis gjerne over litt ekstra sitron før servering.

Desuten trenger du ike å frese scampi, det går helt fint med et par vanlige reker også.

Hyggelig at du vil prøve oppskrifta mi!

Skrevet

Alt blandes (utenom majoen, dill,og pynt) Men ikke grovhakk for mye, og ikke knus kapersen, den er best hel.

Form til romslig bolle/kake sak, og plasser på loffeskive. For min del kan den gjerne være smurt, selvom jeg skal ha majo på også..:-o (Koser man seg, så gjør man akkurat det.

Scampiene gir du en kjapp fres med noe godt krydder(hvertfall persille og noe sterkt!) og stikker på pinnen sammen med annet du liker, jeg bruker hvertfall oliven.

Desuten trenger du ike å frese scampi, det går helt fint med et par vanlige reker også.

Takk for oppklaring :-)

Er så koselig med mat som en må årne litt med!

*til butikken*

laguna1365380434
Skrevet

"ikke grovhakk for mye"..For noe sludder..Ikke FINhakk for mye, mente jeg da..;-)

Godt med litt biter..

Gjest nyt sommerdagen
Skrevet

Da ville jeg i grunnen droppa middagen og bare gått for jordbær.. og vinen ..hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...