Gå til innhold

Aksesspunkt - anbefaling? (citoyen?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt flaut å spørre om dette som "datamann" egentlig, men jeg er fryktelig lite oppdatertert på priser og produkter for tiden.

Jeg har Stjelehor ADSL, og skal ha et trådløst aksesspunkt. Det virker som om det er mange flere å velge mellom, og flere pakkeløsninger, hvis man velger trådløs ruter enn bare aksesspunk?

Bottom line: Har noen aksesspunkt/ruter å anbefale, av de rimeligere typene? Må ha vanlig grei rekkevidde, mellom to etasjer etc. Og helst pakkeløsning som inkluderer dongle.

"......................................"

Skrevet

Har ikke greie på pakkeløsninger og priser osv, men vi har i alle fall trådløst aksesspunkt fra D-link som står i 1.etg, og da har vi bra dekning i hele huset, begge etasjer, samt på balkongen, og rekker faktisk over til naboen også... hehe

Tror det har noe med de trådløse nettverkskortene også, at de er bra (evt. dongle). Så mannen min anbefaler D-link der også.

Naboene prøvde å bruke et NetGear kort, og det funka heller dårlig (mannen min hjelper de med data innimellom). Så fort de fikk bytta til et D-link-kort, så ble alt så meget bedre...

Skrevet

Har i grunn ikke oversikt over dette. Er lenge siden jeg har anskaffet noe nytt av trådløsutstyr.

Gjest Ramina
Skrevet

Den gangen jeg spurte om det samme her inne så ble jeg anbefalt "D-Link."

Det skulle være det med best dekning, mye bedre enn de pakkene foreksempel Stjelehor selger osv.

Ikke vet jeg om det er sant, for jeg har nå bare prøvd D-Link jeg da.

Men vi har pr.d.d en router i midterste etasjen, en plug-in med utvendig antenne i stasjonære i etasjen under, og en stasjonær med innvendig kort i etasjen over samt den bærbare som har kort til bærbar.

Alle tingene er D-Link og fungerer bra.

Innvendige kortet på stasjonære oppe er den som har mest forstyrrelser på linja. (er ikke mye, men den kan dette ut, det gjør ikke de andre)

Support på D-Link er veldig bra, de er sympatiske der.

Det var ikke bare, bare å få satt igjang alle sammen, ikke alt var som i boka for å si det sånn.

Men når alt fungerte så fungerer det bra.

Good luck.

Alt mitt er kjøpt gjennom mpx, der kan du sjekke prisene. (var det en 1400 for router, bærbar-kort og antenna til den nede. Og en 400 for internkortet til den oppe som ble kjøpt sammen med pc.)

Skrevet

Den gangen jeg spurte om det samme her inne så ble jeg anbefalt "D-Link."

Det skulle være det med best dekning, mye bedre enn de pakkene foreksempel Stjelehor selger osv.

Ikke vet jeg om det er sant, for jeg har nå bare prøvd D-Link jeg da.

Men vi har pr.d.d en router i midterste etasjen, en plug-in med utvendig antenne i stasjonære i etasjen under, og en stasjonær med innvendig kort i etasjen over samt den bærbare som har kort til bærbar.

Alle tingene er D-Link og fungerer bra.

Innvendige kortet på stasjonære oppe er den som har mest forstyrrelser på linja. (er ikke mye, men den kan dette ut, det gjør ikke de andre)

Support på D-Link er veldig bra, de er sympatiske der.

Det var ikke bare, bare å få satt igjang alle sammen, ikke alt var som i boka for å si det sånn.

Men når alt fungerte så fungerer det bra.

Good luck.

Alt mitt er kjøpt gjennom mpx, der kan du sjekke prisene. (var det en 1400 for router, bærbar-kort og antenna til den nede. Og en 400 for internkortet til den oppe som ble kjøpt sammen med pc.)

"Det var ikke bare, bare å få satt igjang alle sammen, ikke alt var som i boka for å si det sånn."

Det skal jeg nok få til - nettverkskompetansen er ikke så værst her. Takk for tipset :-)

"..................................."

Skrevet

Har ikke greie på pakkeløsninger og priser osv, men vi har i alle fall trådløst aksesspunkt fra D-link som står i 1.etg, og da har vi bra dekning i hele huset, begge etasjer, samt på balkongen, og rekker faktisk over til naboen også... hehe

Tror det har noe med de trådløse nettverkskortene også, at de er bra (evt. dongle). Så mannen min anbefaler D-link der også.

Naboene prøvde å bruke et NetGear kort, og det funka heller dårlig (mannen min hjelper de med data innimellom). Så fort de fikk bytta til et D-link-kort, så ble alt så meget bedre...

Jau, jeg har inntrykk at D-Link er veien å gå, ja.

Gjest Ramina
Skrevet

"Det var ikke bare, bare å få satt igjang alle sammen, ikke alt var som i boka for å si det sånn."

Det skal jeg nok få til - nettverkskompetansen er ikke så værst her. Takk for tipset :-)

Oki doki...bedre utgangspungt enn hva jeg hadde da med andre ord ;)

Lykke til da.

Skrevet

Oki doki...bedre utgangspungt enn hva jeg hadde da med andre ord ;)

Lykke til da.

Jeg skal spesialisere meg innen nettverk og datasikkerhet til neste år, så jeg bør ha litt "under beltestedet" :-)

"...................................."

Gjest Ramina
Skrevet

Jeg skal spesialisere meg innen nettverk og datasikkerhet til neste år, så jeg bør ha litt "under beltestedet" :-)

Har dere det under beltedtedet også...*ler*

Du klarer det nok helt fint :)

Skrevet

D-link fungerer bra når det fungerer bra. Hehe. Men de dør lett.

Skrevet

D-link fungerer bra når det fungerer bra. Hehe. Men de dør lett.

Er det noe du vet er vanlig med flere modeller, eller snakker du kun om den ene du har?

Skrevet

Er det noe du vet er vanlig med flere modeller, eller snakker du kun om den ene du har?

Snakker om de vi har jobbet med på skolen, den jeg nettopp hadde hjemme som døde etter 7 dager og det jeg leser på nettet.

Men - må også ta med i betraktningen at de stort sett er størst på dette, og da er det også gjerne mange feil å lese om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...