Gå til innhold

Bør en forby DVD spillere i bil?

Anbefalte innlegg

petter smart
Skrevet

http://pub.tv2.no/nettavisen/bil/article416922.ece

Jeg klarer ikke helt å se logikken i dette. Poenget er jo å forby ting som kan forstyrre føreren.

Hvordan kan en DVD spiller i baksetet forstyrre føreren? De færreste spillere betjenes av føreren.

Er det ikke mye mer forstyrrende med barn som griner, hyler, spør om alt osv.?

Skrevet

Jeg er enig med deg men naboen min som er 29 skal reise til Frankrike og sitte i forsetet og se på film.

Så jeg lurer fælt på om mannen hennes som kjører klarer å la være å følge med på filmen, det vet jeg jammen ikke om jeg hadde klart :o)

hare1365380455
Skrevet

Jeg er enig med deg men naboen min som er 29 skal reise til Frankrike og sitte i forsetet og se på film.

Så jeg lurer fælt på om mannen hennes som kjører klarer å la være å følge med på filmen, det vet jeg jammen ikke om jeg hadde klart :o)

Skal hun ha en bærbar pc på fanget da?

Skrevet

Skal hun ha en bærbar pc på fanget da?

Nei, hun skal ha en dvdspiller på dashbordet.

Med 7" skjerm

hare1365380455
Skrevet

Med 7" skjerm

Ok.

Clue1365380406
Skrevet

Med 7" skjerm

Det er verre, ja. Å ha den der vil mest sannsynlig forstyrre føreren.

Clue1365380406
Skrevet

Enig med deg!

Mye mer forstyrrende med utålmodige barn i baksetet!

Gjest lurulf
Skrevet

Det var et usedvanlig tåpelig forslag. Vi har DVD som står mellom forsetene når vi er på langtur.

Skjermen er vendt bakover og barna har på høretelefoner, så vi voksne i forsetet hverken ser eller hører noe til filmene. DVD-en betjenes av barna.

Det eneste som forstyrrer er hvis barna ikke er enige i hvilken film de vil se, men til gjengjeld er det jo fullstendig stille der bak mens filmene går.

Demokratisk nok får de nå velge film hver sin gang, så det er slutt på de kranglene også.

Skrevet

Det var et usedvanlig tåpelig forslag. Vi har DVD som står mellom forsetene når vi er på langtur.

Skjermen er vendt bakover og barna har på høretelefoner, så vi voksne i forsetet hverken ser eller hører noe til filmene. DVD-en betjenes av barna.

Det eneste som forstyrrer er hvis barna ikke er enige i hvilken film de vil se, men til gjengjeld er det jo fullstendig stille der bak mens filmene går.

Demokratisk nok får de nå velge film hver sin gang, så det er slutt på de kranglene også.

Samme her - du skrev for meg, lurulf!

(Det har aldri vært så rolig i baksetet vårt - og lite stress for oss foran - siden vi fikk den spilleren.)

:o)

Gjest lurulf
Skrevet

Samme her - du skrev for meg, lurulf!

(Det har aldri vært så rolig i baksetet vårt - og lite stress for oss foran - siden vi fikk den spilleren.)

:o)

:)

Da får vi krysse fingrene for at fornuften seirer og at vi får beholde DVD-ene!

Skrevet

:)

Da får vi krysse fingrene for at fornuften seirer og at vi får beholde DVD-ene!

Jepp.

Og om det blir forbud, skal du ikke se bort fra at jeg ved enkelte anledninger kommer til å begå lovbrudd ...

Gjest lurulf
Skrevet

Jepp.

Og om det blir forbud, skal du ikke se bort fra at jeg ved enkelte anledninger kommer til å begå lovbrudd ...

Samme her. Ikke minst på langturer utenfor våre landegrenser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...