Gjest Ferkingstad Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hei Jeg har vært på MR og fått ett skriv som det står følgende i: MR Høyre skulder sparsomme forandringer ved AC-leddet,kapselen virker litt fortykket og med høyt væskesignal. Den imprimerer sparsomt ned i supraspinatus-muskelen. Rotatorcuff er intakt, og det er ingen tegn til tendinose eller muskelatrofi. Det er degenerative signalforandringer ved bicepslabrumkomplekset, og ved øvre kant av cavitas er en 16x3 mm stor cyste. Dette indikerer en slap-lesjon.Resterende labrum og ligamenter virker intakte.Ellers normale signaler fra skjelett og bløtdeler R:FUNN SOM KAN GI MISTANKE OM SLAP LESJON. Faslegen viste ikke helt hva dette innebar/betydde og har derfor henvist meg til ortoped som jeg ikke kommer inn til før om nesten 2 måneder og jeg lurer derfor på om dere kan svare meg på hva dette betyr? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189795-skulder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Det virker som om du kan ha to ulike skader/plager. AC-leddet er leddet mellom kravebenet og "skuldertaket", dvs ytters på kravebenet. Dette leddet er litt hovent. Dersom dette er en reell plage, så vil du ha store smerter dersom du tar armen rett opp foran kroppen, og presse albuen på denne armen over mot den friske skulderen. Da kommer dette leddet i press. Hevelsen i dette leddet kan sette en sene på klem, som kan gjøre det litt vondt å løfte armen rett ut til siden. Hovedproblemet synes å sitte inni selve skulderleddet. Biceps-senen fester foran på en liten menisk ( labrium) som sitter i forkant av leddskålen. Trolig har det vært en liten avrivning her. Sen-problemet blir ofte en litt ustabil skulder, som igjen kan gi sekundære senebetennelser. Behandling vil være å reparere denne menisken slik at skulderen blir stabil og plassforholdene bedre. Høres riktig ut at du er henvist til ortoped. I mellomtiden hadde det vært fint om en fysioterapeut kunne hjelpe deg med stabiliserende øvelser av skulderleddet; gunstig å ha god muskulatur før en operasjon, og kanskje blir du bedre av det.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189795-skulder/#findComment-1309003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
JSB Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det virker som om du kan ha to ulike skader/plager. AC-leddet er leddet mellom kravebenet og "skuldertaket", dvs ytters på kravebenet. Dette leddet er litt hovent. Dersom dette er en reell plage, så vil du ha store smerter dersom du tar armen rett opp foran kroppen, og presse albuen på denne armen over mot den friske skulderen. Da kommer dette leddet i press. Hevelsen i dette leddet kan sette en sene på klem, som kan gjøre det litt vondt å løfte armen rett ut til siden. Hovedproblemet synes å sitte inni selve skulderleddet. Biceps-senen fester foran på en liten menisk ( labrium) som sitter i forkant av leddskålen. Trolig har det vært en liten avrivning her. Sen-problemet blir ofte en litt ustabil skulder, som igjen kan gi sekundære senebetennelser. Behandling vil være å reparere denne menisken slik at skulderen blir stabil og plassforholdene bedre. Høres riktig ut at du er henvist til ortoped. I mellomtiden hadde det vært fint om en fysioterapeut kunne hjelpe deg med stabiliserende øvelser av skulderleddet; gunstig å ha god muskulatur før en operasjon, og kanskje blir du bedre av det.... Hei. Har kommet over et produkt som kanskje kan hjelpe. Det er en pute som stråler infrarødt lys inn i kroppen og som akslererer behandlingsprosessen. Se www.ajgruppen.no. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189795-skulder/#findComment-1310973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.