livspuls Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Hei! Jeg er kvinne på 32 år, fjernet eggstokker for 2 år siden, fikk barn for 3 og 5 år siden.. Har de siste årene hatt en generell sykdomsfølelse. Per idag har jeg det ikke så bra. Magesmerter omtrent hver dag (kvelder), endel hodepine, svært lite energi. Tåler lite mat. I tillegg prøver jeg ut østrogen for å finne noe magen tåler. F.t. er det activelle. Har etter at jeg beg. på dem for en uke siden, hatt endel hodepine/trykk/svimmelhetsamt noen blodtrykksfall. Hvor lenge skal jeg tåle slike bivirkninger før jeg avbryter? Har hatt gastroscopi, samt en god del blodprøver. Skal om 1.mnd tilrøntgen av magen med tanke på divertikulose. Er i villrede nå, føler meg syk - men finner ikke noen diagnose.Kan du hjelpe meg? Kan legge til at jeg ikke er engstelig/bekymret som person. Jobber i en lederstilling, som krever at jeg er fullt og helt tilstede og frisk. Takker for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189802-syk-uten-diagnose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Du har jo kommet i tidlig overgangsalder, og problemene blir ofte markante når hormonene forsvinner raskt fra kroppen slik de har hos deg. Activelle kan hjelpe deg godt, men du må regne med å være ca. halveis ut i NESTE brettet før kroppen din er vant med den nye hormonmengden. Alle hormon-ENDRINGER vil kunne gi plager. Dersom du ikke blir fornøyd, synes jeg det er rimelig at en gynekolog kan vurdere hva du skal ha av hormon-behandling. Noen er oppdaterte på siste nytt. Kunne ha lyst til å anbefale en som heter Inger Øverlie, som nettopp har tatt doktorgraden på kvinnelige hormon-endringer. Hun jobber bl.a. på Fedon-klinikken i Oslo ( eller du kan ringe legeforeningen å høre hvor hun tar pasienter). Dette med hormoner må iallfall utelukkes som årsak; så får fastlegen din guide deg videre når det gjelder mulige andre medvirkende årsaker.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/189802-syk-uten-diagnose/#findComment-1309006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.