tiliti Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Hvis du syns du er for feit, da er det nesten som jeg lurer på om du har et (spise)problem Det kommer helt an på. Muskler veier mer enn fett - har en lite muskler blir vekta gjerne lav men en kan godt ha mye fett. Beinmasse er også veldig forskjellig fra kropp til kropp. 0 Siter
Gjest ikke helt bra Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Du har en BMI på 19, hadde du ligget 0,5 lengre ned så hadde du vært regnet som undevektig... Du er TYNN! Sideflesk kan du umulig ha! Du er blitt en kvinne og har fått kvinnelige hofter, det er ikke flesk! Når skal du forstå at folk ikke ser ut som deg? De er ikke født med din kropp, din beinbygning og den samme muskelmassen som deg. Du er utrolig raskt ute til å kalle andre folk for beinrangler og undervektige og jeg vet ikke hva - men du har jo ikke den minste anelse om hvordan personen du snakker med er oppbygget. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Jeg er vel 167 eller noe sånt, veier nå 54/55. Idealvekt har jeg ikke peiling på, men etter å ha sett meg i speilet, trenger jeg å få av endel! Når en er 167 og veier 54/55, så kan en umulig være for feit. Uansett. 0 Siter
Gjest someone out there... Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Du har en BMI på 19, hadde du ligget 0,5 lengre ned så hadde du vært regnet som undevektig... Du er TYNN! Sideflesk kan du umulig ha! Du er blitt en kvinne og har fått kvinnelige hofter, det er ikke flesk! nå skulle jeg ønske jeg kunne sende deg ett bilde som viste at jeg faktisk ikke er TYNN..sier ikke at jeg er kraftig eller overvektig, men jeg HAR sideflesk/mageflesk som buler ut når jeg går med litt trange gensere/bukser..det HAR jeg, og jeg ser ikke syner ja, jeg har lav selvtillit, men jeg er ikke tynn sammenlignet med mennesker som jeg ser på som tynne, og da mener jeg ikke radmagre modeller... men jeg er selvfølgelig glad for at jeg har former!! 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Når en er 167 og veier 54/55, så kan en umulig være for feit. Uansett. Ble postet feil 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Det kommer helt an på. Muskler veier mer enn fett - har en lite muskler blir vekta gjerne lav men en kan godt ha mye fett. Beinmasse er også veldig forskjellig fra kropp til kropp. Når en er 167 og veier 54/55, så kan en umulig være for feit. Uansett. 0 Siter
tiliti Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Når en er 167 og veier 54/55, så kan en umulig være for feit. Uansett. Det er muligens forskjell på å være for feit, og å ha for mye på feil sted? Jeg er 165 høy og veier for første gang i mitt liv så mye som 55kg, og jeg har ordentlig kraftig mage med skikkelig sideflesk. Selv om resten av kroppen er tynn. Det får meg til å få lyst til å spise sunnere og trimme mer - å vokse ut av buksene er ikke noe jeg trives med. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Det er muligens forskjell på å være for feit, og å ha for mye på feil sted? Jeg er 165 høy og veier for første gang i mitt liv så mye som 55kg, og jeg har ordentlig kraftig mage med skikkelig sideflesk. Selv om resten av kroppen er tynn. Det får meg til å få lyst til å spise sunnere og trimme mer - å vokse ut av buksene er ikke noe jeg trives med. "Det er muligens forskjell på å være for feit, og å ha for mye på feil sted?" Ja, det vil jeg absolutt si. Er man for feit, så er man jo overvektig. Jeg syns ikke man er for feit, bare fordi man har en bilring feks 0 Siter
Gjest nepa Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Jeg er 1,70 og veier 50. En som har lest dette, men som ikke har sett meg, ville kaldt dette undervektig...Og muligens syk... Etter legenes lister etter høyde og vekt, så skal min idealvekt være på 63. Siden jeg har lite med muskler og er spebygd, så sier legen at min vekt er en idealvekt for meg. Det er ikke riktig og sammenligne vekten med andres, Vi er forskjellige og er forskjellig bygd. Muskler veier blandt annet mer enn fett. Jeg er slank og har de dameformer jeg trenger. Jeg trener ikke. Men, det hadde ikke gjort noe om jeg hadde lagt på meg litt...) Det er finere med et par kilo ekstra enn med et par kilo for lite ) Du kan jo gå til din lege å veie deg og høre hans mening ) 0 Siter
tiliti Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 "Det er muligens forskjell på å være for feit, og å ha for mye på feil sted?" Ja, det vil jeg absolutt si. Er man for feit, så er man jo overvektig. Jeg syns ikke man er for feit, bare fordi man har en bilring feks Nei, jeg er helt enig i at "å være fornøyd med kroppen" stadig (og uvettig) blir forvekslet med "å være fornøyd med vekta". Men de fleste jeg har vært borti bruker disse uttrykkene om hverandre - og mange tror sågar at sammenhengen er fullstendig fast. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 1. juli 2005 Skrevet 1. juli 2005 Nei, jeg er helt enig i at "å være fornøyd med kroppen" stadig (og uvettig) blir forvekslet med "å være fornøyd med vekta". Men de fleste jeg har vært borti bruker disse uttrykkene om hverandre - og mange tror sågar at sammenhengen er fullstendig fast. Enig.Bra skrevet =) 0 Siter
Goliath Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Det går ikke å besvare det spørsmålet generelt sett. Alle er forskjellige bygd og vil derfor ha forskjellig "idealvekt" i forhold til høyden. Ikke minst er det avhengig av hvor mye muskelmasse du har, og hvordan kiloene er fordelt rundt om på kroppen - i tillegg til smak og behag. Men skal man først generalisere, så kan man si at din idealvekt høyst sansynlig er vesentlig høyere enn hva du selv synes. 0 Siter
Lillemus Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Når skal du forstå at folk ikke ser ut som deg? De er ikke født med din kropp, din beinbygning og den samme muskelmassen som deg. Du er utrolig raskt ute til å kalle andre folk for beinrangler og undervektige og jeg vet ikke hva - men du har jo ikke den minste anelse om hvordan personen du snakker med er oppbygget. 175 høy og 60 kilo betyr tynn. Jeg sa ikke et ord om beinrangel, det var ditt ord. Jeg sa hun var tynn. Og det er hun. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Jeg er 170 og veier rundt 60. Prøv å ikke tenk på vekta, spiser du sunt og trener, passer klærne så har du fin kropp. Midjemålet skal helst være under 80 for jenter. Muskler veier mer enn fett, og en trent kropp er mye finere enn en tynn kropp, synes nå jeg. 0 Siter
Velouria Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Jeg føler meg best når jeg veier rundt 50 kg, nå er jeg ca 5 kg mer enn det jeg liker best, men det plager meg ikke. Jeg gidder ikke gå rundt å bekymre meg for vekta mi så lenge klærne passer og jeg syns jeg ser OK ut. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Jeg er middels høy, spedbygd og har en BMI på 19, har vært sånn i årevis bortsett fra en periode med ekstremslanking i slutten av tenårene da jeg holdt på å ødelegge forbrenningen fullstendig. Dette er min idealvekt mener jeg, fordi vekta ligger omtrent der uansett hva jeg gjør. Men jeg spiser relativt sunt og beveger meg mye da. Men man skal ikke telle seg blind på antall kilo. Hvis jeg hadde vært veltrent med en høyere muskelmasse ville jeg veid noen kg mer enn jeg gjør og det ville jeg vært veldig fornøyd med. Men dessverre har jeg ikke kommet i gang med styrketrening enda. Får se til høsten.. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Jeg er 178 høy og veier 75 kg, drømmevekta ligger på en eller annen grunn på 72.5, uten at jeg helt vet hvorfor. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Jeg er 178 høy og veier 75 kg, drømmevekta ligger på en eller annen grunn på 72.5, uten at jeg helt vet hvorfor. Kanskje fordi vi mennesker _må_ ha noe å strekke oss etter, og aldri klarer å bli fornøyd. Skulle vært deilig å kunne tenke: nei nå er jeg er fornøyd med kroppen min og vil ikke forandre noe! De fleste av oss bør vel være fornøyd, men streber likevel etter et ideale som bare finnes i vårt eget hode. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Kanskje fordi vi mennesker _må_ ha noe å strekke oss etter, og aldri klarer å bli fornøyd. Skulle vært deilig å kunne tenke: nei nå er jeg er fornøyd med kroppen min og vil ikke forandre noe! De fleste av oss bør vel være fornøyd, men streber likevel etter et ideale som bare finnes i vårt eget hode. Jeg vet jo jeg egentlig burde vært fornøyd, men jeg og kroppen kommer nok til å ha en evig kamp om de siste 3 kiloene... That's life:O 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Jeg er 178 og veide 61 dagen jeg fant ut at jeg var gravid. Men jeg pleide å ligge på rundt 63 rundt der og syntes det var en helt grei vekt. Nå har jeg alltid vært tynn og slank da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.