Gå til innhold

glemme medisiner


Gjest rapsody

Anbefalte innlegg

Gjest rapsody

Hvis man ikke husker om man har tatt lamictal eller ikke, hva er da mest uheldig av og ta en ny (og risikere å ta dobbel dose), eller er det bedre og la være og ta, slik at man risikerer at medisinen ikke blir tatt den dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timari

Det beste er nok å skaffe seg en dosett!

Da vet man med sikkerhet om man har tatt medisinene eller ikke :-)

jepp, det har hjulpet meg. Hvis jeg ikke hadde hatt dosett tror jeg at det hadde blitt mye rot med medisinene mine gitt.

Ellers kan man jo ha varsling på mobilen da? Har forresten alltid noen ekstra medisiner i lommeboka i tilfelle jeg skulle glemme det når jeg drar hjemmefra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Som andre skriver, dosett er best.

Om dette skjer en gang i blant, er det ikke avgjørende om det blir tatt en tablett for lite eller en for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest http://home.no.net/veggis

En dossett er helt klart best. Da har du kontroll over medisinene hver dag og hvert tidspunkt på dagen. Dosetten fylles en gang i uka.

Jeg hadde aldri klart å ha kontroll over pillene mine uten en dossett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøhesten

Råder deg til å finne rutiner på medisineringen. F.eks etter frokost, etter middag, etter kvelds, på sengekanten osv.

Deler ikke de andres syn på dosett, da dette er meget nedverdigende for meg i allefall!

Hvorfor? Jeg forbinder disse med sykehus og sykdom, jeg hater begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BjørnarBlåtann

En dossett er helt klart best. Da har du kontroll over medisinene hver dag og hvert tidspunkt på dagen. Dosetten fylles en gang i uka.

Jeg hadde aldri klart å ha kontroll over pillene mine uten en dossett..

Ikke for å være frekk, men er du dame eller mann?

Har vært inne på hjemmesiden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jammenattedetatte

Ikke for å være frekk, men er du dame eller mann?

Har vært inne på hjemmesiden din.

"Halla! Jeg er ei jente som bor på Råholt " skulle vel tilsi at det var ei jente? (Men jeg har ikke studert siden så nøye, da. Kanskje andre ting sier noe annet der inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BjørnarBlåtann

"Halla! Jeg er ei jente som bor på Råholt " skulle vel tilsi at det var ei jente? (Men jeg har ikke studert siden så nøye, da. Kanskje andre ting sier noe annet der inne?

Det er jo bilde av en mann der! Først heter han/hun vegard, og så plutselig anne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jammenattedetatte

Det er jo bilde av en mann der! Først heter han/hun vegard, og så plutselig anne!

Jeg så det jeg også etterhvert.

Så da er det vel to løsninger:

1) Det var en Vegard som nå har blitt en Anne

2) Det er en transvestitt, som er litt Vegard og litt Anne ettersom.

Men jeg heller vel helst til den første ut ifra hjemmesiden. Jeg kan jo riktignok ta feil, så det hadde jo vært interessant om hun svarte selv.

Men egentlig er det vel ikke så farlig. De færreste her inne vet jeg i grunn kjønnet på uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...