Gå til innhold

Ferjer på vestlandet - pris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor mye jeg må betale i ferjekostnader hvis jeg skal kjøre bil fra Bergen til Stavanger (må ha med bilen på ferja, + to personer.)

Hvor mange ferjer er det? Tar den korteste veien. (?)

Fortsetter under...

matildes mor
Skrevet

Ferje fra Halhjem-Sandvikvåg(stord),husker ikke helt da vi bruker kort og det er billigere,men du må rekne med 150-160 kr + 30-40 for voksen passasjer. Mellom Stord og fastlandet må du igjenom en undersjøisk tunnel som koster 90 kr en vei.

Ferge fra Arsvågen til Mortavika(stavangersiden) koster ca det samme som den andre fergen,men der tror jeg du slipper å betale for passasjerer.

Til slutt må du igjennom nok en undersjøisk tunnel hvor bommen koster rundt 90 kr en vei der også.

Det er en forholdsvis dyr tur,du bruker ca 4 timer fra bergen til Stavanger.

God tur!!

petter smart
Skrevet

Ferje fra Halhjem-Sandvikvåg(stord),husker ikke helt da vi bruker kort og det er billigere,men du må rekne med 150-160 kr + 30-40 for voksen passasjer. Mellom Stord og fastlandet må du igjenom en undersjøisk tunnel som koster 90 kr en vei.

Ferge fra Arsvågen til Mortavika(stavangersiden) koster ca det samme som den andre fergen,men der tror jeg du slipper å betale for passasjerer.

Til slutt må du igjennom nok en undersjøisk tunnel hvor bommen koster rundt 90 kr en vei der også.

Det er en forholdsvis dyr tur,du bruker ca 4 timer fra bergen til Stavanger.

God tur!!

4 timer? Da skal du kjøre fort. Det tar i alle fall 5 timer. Litt avhengig av hvordan en treffer på ferjene.

Ferja fra Arsvågen koster vel bare 125 eller noe sånt.

Men dyrt er det, det har du rett i.

Skrevet

4 timer? Da skal du kjøre fort. Det tar i alle fall 5 timer. Litt avhengig av hvordan en treffer på ferjene.

Ferja fra Arsvågen koster vel bare 125 eller noe sånt.

Men dyrt er det, det har du rett i.

Ferja mellom buavåg og langevåg kostar 63 for bil og arsvågen kosta 147 sist me reiste...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...