Gå til innhold

NHD: finnes det AD som kan brukes bare 10 dager i måneden?


Gjest Sterkt plaget av PMS

Anbefalte innlegg

Gjest Sterkt plaget av PMS

Hei jeg lurer på om det finnes antidepressive midler som kan tas 10 dager i måneden og ikke ellers. Jeg er virkelig plaget med PMS. i 10 dager så er jeg fryktelig deprimert, griner har mareritt og selvmordstanker. Livet ellers er heller ikke så lett, men denne PMS får meg til å gå til bunns, for å si det slik

kan ikke bruke P-piller pga blodpropp i familien. Er usikker på andre alternativer.

Finnes det AD som kan brukes 10 dager i måneden?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, for PMS kan de brukes slik. Da skal en bruke SSRI slik som Cipramil, Cipralex, Seroxat, Zoloft, Fontex, Fevarin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sterkt plaget av PMS

Ja, for PMS kan de brukes slik. Da skal en bruke SSRI slik som Cipramil, Cipralex, Seroxat, Zoloft, Fontex, Fevarin.

Takker så mye for svar, men trodde ikke at en bare kunne starte på Cipramil for så å slutte og så begynne igjen. Blir det ikke vanskelig å få noen virkning på den måten? og hva slags virkning har det på hjernen å holde på slik?

Eller mente du at man kunne gå fast på disse medikamentene med dog en mindre dose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...