Goliath Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostlandssendingen/4868768.html Det var mye "pepper å få" her på DOL når jeg hevdet behovet og fornuften i dette for en tid tilbake. Men det er godt å se at i hvert fall noen i statens vegvesen har mer fornuft enn noen av DOLs "søndagskjørere"...:-) 0 Siter
Gjest veilusa Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Ja helt fint. Spesiellt der det er to filer og man kan velge å kjøre saktere uten å hindre de andre å kjøre fort. 0 Siter
mrxx Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Er så enig. Det er ofte ikke noe galt med veiene, jeg kjører ofte på en vei, motorvei i kl B, der er det 80 km. Det er så sløvende at det er nifst. I tillegg så har man noen elendige sjåfører som av en eller annen grunn skal kjøre 10 km under fartsgrensen. Har alltid lurt på hva som rører seg under topplokket på disse tullingene, når de ser at køen bak vokser og vokser og enda ikke har såpass omløp i hode at de kjører til side. 0 Siter
mrxx Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Ja helt fint. Spesiellt der det er to filer og man kan velge å kjøre saktere uten å hindre de andre å kjøre fort. Men det er jo mulig å kjøre tilside på vanlig vei også da. Det er det så og si ingen som gjør av de som kjører sakte. Men jeg lurer på hvorfor det er noen som kjører langt under fartsgrensen, når de ser at køen vokser og vokser bak dem. 0 Siter
Gjest veilusa Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Men det er jo mulig å kjøre tilside på vanlig vei også da. Det er det så og si ingen som gjør av de som kjører sakte. Men jeg lurer på hvorfor det er noen som kjører langt under fartsgrensen, når de ser at køen vokser og vokser bak dem. For at det er folk som rett og slett er så opptatte med å holde seg fast i rattet, at de glemmer at de ikke er alene på veien!! Og de samme folka greier ikke gjøre to ting på en gang. Som å holde seg fast i rattet OG sjekke bakspeilet... 0 Siter
mrxx Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 For at det er folk som rett og slett er så opptatte med å holde seg fast i rattet, at de glemmer at de ikke er alene på veien!! Og de samme folka greier ikke gjøre to ting på en gang. Som å holde seg fast i rattet OG sjekke bakspeilet... Det har du helt sikkert rett i. Det er utrolig mange dårlige sjåfører ute å kjøre. Vi gjør jo alle feil i trafikken, men det mest elementære burde de fleste ha fått med seg. De holder på med alt annet enn bilkjøring, fikler med mobiler, radio/cd spillere, ser på naturen, osv. De er ikke med i sin egen situasjon. Mange klarer ikke å sette på lys en gang, de har ikke snøring greie på hvordan de oppfattes av andre trafikanter. F.eks at de har mørke biler mot mørk asfalt eller gråe biler mot grå asfalt eller i tåke, osv. I tillegg brukes heller ikke blinklys. Merkelig at dette skal være så vanskelig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.