Gå til innhold

Epilator

Anbefalte innlegg

Gjest silkylegs
Skrevet

Hallo! Er på utkikk etter en epilator, og trenger råd!

Har egentlig ikke så mye hår på leggene, men det som er er mørkt. Tåler ikke Veet/Nair kremer/skum etc, slikt funker veldig dårlig til knapt i det hele tatt for meg, og jeg liker ikke å bruke barberhøvelen pga det må i såfall gjentas ofte og en får bare ekkel nyhår ut av det. Voks er for klissete og mye styr.

Butikken her hadde bare Braun Silk-Epil (til 800 kr), jeg var litt usikker siden jeg vet så lite om hva som er bra/praktisk så håper dere kan anbefale merker og gi tips og sånn. Dessuten så hadde de jo bare ett merke, lurer jo såklart om andre er bedre etc. Epilatorhodet så jo litt stakkarslig ut da liksom. (det var visst tre funksjoner, en epilator og en vanlig barbermaskin og så sånn hm...trimmer?? på den maskinen jeg så på)

Fortsetter under...

Skrevet

En sånn har jeg, og jeg er veldig fornøyd. Jeg har hatt min i fire-fem år eller så.

Men du må belage deg på at det gjør vondt de første gangene. Jeg fant også ut at jeg burde ta leggene dagen før jeg ville gå med bare legger, for i starten blir de ganske røde, med hvite flekker. Lekkert! hihi. Det går over når huden venner seg til mishandlingen.

c",)

Skrevet

Jeg har en sånn Braun Silk-Epil. Har hatt den noen år, og har samme erfaringene som cecily.

Litt ubehagelig de første to-tre gangene, men etter det gikk det helt greit.

Skrevet

Jeg har en sånn Braun Silk-Epil. Har hatt den noen år, og har samme erfaringene som cecily.

Må hårene være lange for å få fjernet dem? Det står i annonsen 0,5mm.. Jeg pleier å shave leggene etter 2 dager for da syns jeg hårene stikker og de er for lange..

Skrevet

En sånn har jeg, og jeg er veldig fornøyd. Jeg har hatt min i fire-fem år eller så.

Men du må belage deg på at det gjør vondt de første gangene. Jeg fant også ut at jeg burde ta leggene dagen før jeg ville gå med bare legger, for i starten blir de ganske røde, med hvite flekker. Lekkert! hihi. Det går over når huden venner seg til mishandlingen.

c",)

Stiller samme spm til deg som til Gyda jeg.. Må hårene være lange før du får dem vekk med epilatoren??

Gjest lurulf
Skrevet

Gyda og cecily er mye tøffere enn meg!

Jeg kjøpte en epilator for noen år siden (husker ikke merket).

Det gjorde så vanvittig vondt å få nappet ut hårene på leggene at jeg gav opp.

Det endte med at jeg kastet den selv om den hadde vært ganske dyr i innkjøp.

Annonse

Skrevet

Må hårene være lange for å få fjernet dem? Det står i annonsen 0,5mm.. Jeg pleier å shave leggene etter 2 dager for da syns jeg hårene stikker og de er for lange..

Det går bra med alle lengder, så langt jeg har erfart i alle fall.

Gjest silkylegs
Skrevet

Går det raskt eller sakte? Må en være nøye? Synes pinsettdelen så litt stusselig ut...som om det ville ta år og dag å få kjørt alle hårene gjennom?

Gjest silkylegs
Skrevet

c",)

Går det raskt eller sakte? Må en være nøye? Synes pinsettdelen så litt stusselig ut (iallefall braun sin)...som om det ville ta år og dag å få kjørt alle hårene gjennom?

Skrevet

Stiller samme spm til deg som til Gyda jeg.. Må hårene være lange før du får dem vekk med epilatoren??

Nja, jeg føler også for å barbere etter en dag eller to, dersom jeg har raket meg og ikke nappet. Men når en bruker epilator, så blir hårene mykere og mer dunete, slik at behovet ikke føles like prekært selv om en kan se littegranne hår. Kaktusfølelse er det ikke på noen som helst måte.

Jeg aner i grunn ikke hvor lange hårene er før jeg tar dem igjen, det går alltid bra uansett, er de for korte til å bli nappet, så er de for korte til å bry seg om er min tanke.

Skrevet

Går det raskt eller sakte? Må en være nøye? Synes pinsettdelen så litt stusselig ut (iallefall braun sin)...som om det ville ta år og dag å få kjørt alle hårene gjennom?

Det tar en stund, ja, for det er ikke det samme som å rake en høvel over og dett var dett. Ca ti min på hver legg, kanskje? Det er absolutt verdt det!

Og ja, det gjorde _vondt_ de første gangene.

Skrevet

*tut, tut*

c",)

Annonse

Skrevet

Pingle! ;o)

Men det er altså bare de første par gangene det "tar". Og da kan man jo føle seg skikkelig asketisk og prøve og nyte selvpiningen.

Ugh!

Gjest lurulf
Skrevet

Pingle! ;o)

Men det er altså bare de første par gangene det "tar". Og da kan man jo føle seg skikkelig asketisk og prøve og nyte selvpiningen.

Ugh!

Jeg er nok ikke masokistisk nok :)

Jeg prøvde flere ganger, tro meg! Ikke minst fordi det irriterte meg grenseløst at jeg ikke fikk brukt den siden den var så dyr...

Skrevet

Jeg er nok ikke masokistisk nok :)

Jeg prøvde flere ganger, tro meg! Ikke minst fordi det irriterte meg grenseløst at jeg ikke fikk brukt den siden den var så dyr...

Psst... Du har mail :)

Gjest lurulf
Skrevet

Psst... Du har mail :)

Jeg sjekket mailen min først og har svart på den før jeg logget meg på dol :)

Skrevet

Jeg sjekket mailen min først og har svart på den før jeg logget meg på dol :)

Bra prioritering :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...