Fysjom Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Eg visste ikkje kva forum eg skulle velje, derfor klager eg meg litt her... Eg er for tynn, å klarer ikkje legge på meg..er det nokon som har forslag til korleis eg kan få det til? Eg er ikkje sjuk eller noko sånt, har alltid vært veldig tynn. Eg har og alltid fått høyrt det frå folk. Alt frå "du er alt for tynn, du må ete meir", til "Å, du er så heldig som er så tynn!" Eg har og fått ein del ymting om eg i heile tatt et mat kvar dag. Eg blir sprø av det!! Er det nokon som har gode råd å komme med?? Beklager syting, måtte berre få det ut! Mvh 0 Siter
Gjest gårfintdet Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Hvordan ser ditt kalori-inntak ut på en dag? Tell det, og hvis det er for lavt så gjøre det motsatte av hva de overvektige gjør, nemlig legg om kostholdet til mer kalorik mat. 0 Siter
Gjest uff....patetisk Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Hei:-) Håper du får mange gode svar. Jeg kan ikke gi deg noen dessverre da jeg sliter med det samme problemet. Får de samme kommentarene som deg. Forstår ikke at folk ikke ser at de sårer ved å si slikt. Jeg går da aldri bort til en som er tykk og kommenterer dette. Det er like problematisk for oss som er tynne å legge på oss som det er for de som er tykke å slanke seg. Spise små og hyppige måltider har jeg hørt at hjelper. Spise næringsrik mat, unngå lettprodukter, bruke smør istedet for olje, spise sjokolade:-), drikke ren fløte (æsj...et råd fra min svigerfar!). Ingen av disse rådene hjelper for meg, har sikkert enormt høy forbrenning, for jeg legger ihvertfall ikke på meg. Eneste som hjalp for meg var å bli gravid:-) Da la jeg på meg 25 kilo. Noe som resulterte i masse strekkmerker og overflødig hud, uheldigvis forsvant alle disse kiloene og noen til i løpet av de tre første månedene etter at barnet var født:-( Men, men. Nå aksepterer jeg at jeg ikke skal være tykkere og kjøper klær som ikke fremhever hvor tynn jeg er. 0 Siter
Gjest Kjøttkake Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Du kan få litt av meg... hehe Neida, men sånn var jeg også før, veide bare 45 kg - men etter jeg fødte fire unger har jeg ikke det problemet lenger... 0 Siter
Gjest tionne Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Er det i det hele tatt _mulig_ å være for tynn i dag, da? Kroppsidealet er jo nærmest anorektisk, synes jeg. Men uansett er det helt utrolig ufint og udannet å kommentere andres kropp og vekt. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Hei:-) Håper du får mange gode svar. Jeg kan ikke gi deg noen dessverre da jeg sliter med det samme problemet. Får de samme kommentarene som deg. Forstår ikke at folk ikke ser at de sårer ved å si slikt. Jeg går da aldri bort til en som er tykk og kommenterer dette. Det er like problematisk for oss som er tynne å legge på oss som det er for de som er tykke å slanke seg. Spise små og hyppige måltider har jeg hørt at hjelper. Spise næringsrik mat, unngå lettprodukter, bruke smør istedet for olje, spise sjokolade:-), drikke ren fløte (æsj...et råd fra min svigerfar!). Ingen av disse rådene hjelper for meg, har sikkert enormt høy forbrenning, for jeg legger ihvertfall ikke på meg. Eneste som hjalp for meg var å bli gravid:-) Da la jeg på meg 25 kilo. Noe som resulterte i masse strekkmerker og overflødig hud, uheldigvis forsvant alle disse kiloene og noen til i løpet av de tre første månedene etter at barnet var født:-( Men, men. Nå aksepterer jeg at jeg ikke skal være tykkere og kjøper klær som ikke fremhever hvor tynn jeg er. Drikke fløte? usj:-( Tror ikke det er det beste rådet, tynne mennesker kan også få høyt kolestrol! Skjønner at det kan være vanskelig for tynne å spise mer mat. Derimot er det ikke så vanskelig å få til å spise mer kaloririkt. Spis mye nøtter og avokado, og drikk jus eller annen kaloririk væske. Spis gjerne hvitt brød og pasta, det blir du ikke så mett av, og du orker mer. Det er også lurt å trene litt, ikke for lange kondisøkter men gjerne styrke. Pass isåfall på å få i deg masse proteiner etterpå, f.eks sjokomelk, og et par skiver med ost og skinke. 0 Siter
Gjest dette er kanskje verdt et forsøk? Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Spise mye proteiner, og trene styrketrening. Sånt proteinpulver som de selger på helsekost kan være en hjelp til å få i seg mer protein. Spise mat med mer sunt fett som olivenolje. Styre unna lettprodukter. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.