Gjest hater vaske Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Hvordan vaske gulv så det blir rent men fort og godt? Jeg HATER å vaske, men det må jo bli gjort så jeg tar imot alle forslag med takk! Har noen mopper stående men de skal man ikke ha såpe på så lurer litt på om det faktisk blir rent? Hvis det er flekker på laminaten (er kun laminat overalt) går jo ikke de bort av å moppe?? Tørrmopp eller våtmopp?? Swiffer?? Også no som ikke er så dyrt så klart.. Hjelp meg, jeg kan ikke vaske gulv!!! 0 Siter
kaffepiken Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Jeg hater også å vaske gulv. Men jeg liker å ha det rent. Vanskelig det der.. Jeg bruker engangs våtmopper (Jif). Da går det unna ganske kjapt. Rent blir det også, men det er nok ikke det mest miljøvennlige alternativet. 0 Siter
Gjest hater vaske Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Jeg hater også å vaske gulv. Men jeg liker å ha det rent. Vanskelig det der.. Jeg bruker engangs våtmopper (Jif). Da går det unna ganske kjapt. Rent blir det også, men det er nok ikke det mest miljøvennlige alternativet. Må man ha Jif mopp også da? Så de engangsmoppene skal passe? Er det dyrt? Innbiler meg at engangsmopper er dyrt, men lettvint.. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Jeg pleier å støvsuge eller tørrmoppe først, også vaske etterpå. Såpe er faktisk ikke anbefalt, så bruk bare vann. Evt sprut på noe greier på flekker som er vanskelige å få vekk. Finner det ikke igjen nå, men en eller annen professor i rengjøring anbefaler å vaske så lite som mulig - fuktighet gir nemlig bakteriene ekstra grobunn. Vi bør heller støvsuge og tørrmoppe, mener han. Passer meg utmerket ;-) 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 En gang gikk jeg over med tørrmopp etter å ha vasket gulvet. Da skjønte jeg at det bare er tull å vaske. Jeg tørker opp flekker med klut, resten fyker moppen over på fem min 0 Siter
kaffepiken Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Må man ha Jif mopp også da? Så de engangsmoppene skal passe? Er det dyrt? Innbiler meg at engangsmopper er dyrt, men lettvint.. Ja, man må kjøpe en jif mopp, og hver pakke med engangsvåtmopper koster ca 60 kroner så det er ikke billig nei. Jeg syns likevel det er verdt det fordi det er så lettvindt. 0 Siter
Gjest liker å moppe Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Jeg har en mopp, og jeg tar på litt såpe og vann og mopper over gulvene. Det går fort! Mopper etter støvsuging. Jeg tar ørlite såpe i korken og tar så vann i. Så heller jeg det litt her og litt der over moppen så den blir fuktig. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Vann og såpe gjør bare at støvet fester seg til gulvet. Flekkene kan du fjerne med en klut, så tørrmopper du. Jeg tørrmopper et par ganger i uka:/ 0 Siter
....AV Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Våtmopp med bare vann. Vi har noen våtmopper (flergangs) og en spruteflaske med vann. Spruter på moppen og mopper i vei. Ekstra gjenstridige flekker spruter jeg vann rett på og lar det ligge noen minutter før jeg mopper over. Moppene vasker jeg i maskin. Enkelt og greit. Eller vaskehjelp! 0 Siter
BjørnarBlåtann Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Da jeg jobbet som vasker brukte vi trådmopper og vann, men skolene tørrmoppet alltid gulvene før vi kom. Såpe var som å banne i kjerka. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Da jeg jobbet som vasker brukte vi trådmopper og vann, men skolene tørrmoppet alltid gulvene før vi kom. Såpe var som å banne i kjerka. Det er vel ingen krise om man bruker ørlite såpe når man vasker? 0 Siter
BjørnarBlåtann Skrevet 2. juli 2005 Skrevet 2. juli 2005 Det er vel ingen krise om man bruker ørlite såpe når man vasker? Det var faktisk ikke lov, noe med allergier og greier. Man så seg over skuldra når man vasket bort tegninger fra pultene med WC rent. 0 Siter
Gjest hater vaske Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Vaskehjelp? Er vel ikke så lett få tak i en billig vaskehjelp..eller?? 0 Siter
Gjest hater vaske Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Vaskehjelp! Vanskelig få tak i? eller?? 0 Siter
Gjest hater vaske Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Jeg pleier å støvsuge eller tørrmoppe først, også vaske etterpå. Såpe er faktisk ikke anbefalt, så bruk bare vann. Evt sprut på noe greier på flekker som er vanskelige å få vekk. Finner det ikke igjen nå, men en eller annen professor i rengjøring anbefaler å vaske så lite som mulig - fuktighet gir nemlig bakteriene ekstra grobunn. Vi bør heller støvsuge og tørrmoppe, mener han. Passer meg utmerket ;-) Så det blir rent av å bare tørrmoppe?? Det virker litt ulogisk for meg men gjør meg ingenting 0 Siter
Gjest hater vaske Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 En gang gikk jeg over med tørrmopp etter å ha vasket gulvet. Da skjønte jeg at det bare er tull å vaske. Jeg tørker opp flekker med klut, resten fyker moppen over på fem min Så det blir rent og pent ved å bare bruke tørrmopp? Brukte engang våtmopp og syns det var så tungvint.. 0 Siter
Gjest tar det jevnt og trutt Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Jeg bruker mopp, skal egentlig ikke bruke såpe, men jeg har i litt Zalo allikevel, for jeg føler ikke at det blir rent uten. Jeg sveiver over gulvene etter at barna har lagt seg på kveldene, så da rekker det ikke bli skikkelig svart. Har også tørrmopp, den brukes også innimellom. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Så det blir rent og pent ved å bare bruke tørrmopp? Brukte engang våtmopp og syns det var så tungvint.. Ja, det vil jeg tøre å påstå. Jeg bruker engangstørrmopp og feier raskt over hver dag, så slipper jeg den store ukevasken. Prøvd å bruke våtmopp også, men jeg synes den legger igjen så mye, dessuten er det best for gulvet med tørrmopp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.