Gå til innhold

Allergitester duger ikke

Anbefalte innlegg

Gjest allergikeren
Skrevet

Inspirert av et innlegg lenger ned, må jeg bare fortelle følgende:

For åtte år siden tok jeg en allergitest. Det eneste den slo ut på var husstøv. Siden har det aldri vist seg på test igjen. Tre år senere testet jeg meg igjen. Da slo det ut på katt, hund og burot. I år testet jeg meg igjen. Da slo det ut kun på timotei, ikke noe annet. (selv om jeg alltid reagerer på hund og katt når jeg møter dem).

Jeg har helt mistet troen på disse testene, jeg. Med mindre noen her kan gi meg noen god forklaring?

Gjest kroppogsjel
Skrevet

min gamle fastlege sa, da jeg ba om allergitest for pollen og frukt (klør i munn og svelg) at hvis jeg reagerte på de produktene trengte jeg ingen test. da måtte jeg ta medisin i pollensesong og unngå frukt/ evt ta allergimedisin hvis jeg skulle spise f.eks jordbær om sommeren. Han var lei av testene og mente man fikk bruke sunn fornuft.

dette selvfølgelig når man kjenner selv hva man reagerer på. ikke hvis man er generelt dårlig uten forklaring.

Skrevet

Jeg har nesten samme erfaring.

Jeg reagerer på div. pollentyper, og på katt, men på allergitester er jeg ikke allergisk. Men jeg vet nå hva jeg reagerer på, og tar medisiner deretter...

Skrevet

Prikktest eller blodprøver? Har hørt at prikktester ikkje er pålitelige. Blodprøver veit eg ingenting om, anna enn at et familiemedlem av meg har tatt blodprøve for allergitesting, og fått negativ, enda det har vore tildels store allergianfall ved fleire anledningar.

Så eg veit ikkje, eg... I ditt tilfelle er det vel greit dersom du veit kva du reagerer på og kan rette deg deretter. I vårt tilfelle er faktoren/faktorane ukjende, og da blir livet trasigare med det same...

Lykke til med å mestre allergien i alle fall!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...