Gå til innhold

Brudd på taushetsplikten???

Anbefalte innlegg

Min samboer har to barn fra tidligere ekteskap, og for et år siden skrev han til barnets lege for å få informasjon ang. dets helse og en diagnose, pga. dårlig kommunikasjon med barnets mor. Legen svarte at min samboer kunne bestille time sammen med moren - for å drøfte dette. I og med at kommunikasjonen er dårlig - ga han opp allerede der. Nå over et år etterpå, har barnet og moren vært tilbake hos samme lege - hvor han refererer farens brev til moren OG BARNET!!! Er ikke dette et alvorlig brudd på taushetsplikten?? Hvorfor kan ikke far få info om sitt barn uten mor, men omvendt??? Vi er helt sjokkerte! Bør han gå videre med dette?? Takknemlig for snarlig svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18987-brudd-p%C3%A5-taushetsplikten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til Bonzo

Her kan det nok være fornuftig med en advokats vurdering.I hovedtrekk bør etter mitt kjennskap begge foreldre ha adgang til barnas journal, med mindre det ved lov er bestemt noe annet eller er særregler for omsorg og samværsrett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...