Gå til innhold

Studere via nett?

Anbefalte innlegg

Gjest Har litt lyst :-)
Skrevet

Jeg er i en litt kinkig situasjon med små barn, syk mann osv -jeg har ingen utdannelse fra før men har nå funnet et årsstudium, på universitetsnivå, som er mulig å ta via internett (noe som passer utmerket for meg). Mitt spørsmål er - har jeg like "rettigheter" på å begynne på profesjonsstudiet dersom jeg tar årsstudium på nett istedet for "vanlig måte"? Det er jo karakterene som skal telle,? - eller blir jeg "bort prioritert" fordi jeg valgte denne måten?

Har noen erfaringer med denne måten å studere på? Jeg tror det er NKS som har dette studiet.

Gjest Litt lyst jeg å:-)
Skrevet

Tror de flest som ønsker å studere via nett, får plass.

I hovedsak skal karakterene telle hvis det er høyskole.

Var det tidsfrist på å søke om studieplass? Kunne godt tenke meg å ta et studie via nett selv:-)

BjørnarBlåtann
Skrevet

Jeg har både jobbet med fjernundervisning via nett og studert på den måten selv.

Det krever veldig mye selvdisiplin, mye mer enn hva et vanlig studium krever. Det er min erfaring iallefall. Jeg tok tysk via Sonans, det var hardt, men jeg klarte det:)

NKS er vel en betalskole, da skulle man vel tro at alle kom inn?

hare1365380455
Skrevet

Jeg har både jobbet med fjernundervisning via nett og studert på den måten selv.

Det krever veldig mye selvdisiplin, mye mer enn hva et vanlig studium krever. Det er min erfaring iallefall. Jeg tok tysk via Sonans, det var hardt, men jeg klarte det:)

NKS er vel en betalskole, da skulle man vel tro at alle kom inn?

Jeg har også tatt studie via nettet, og det krever at man kan sette av tid og følge en plan. Det er en super måte å få studert på når man har små barn og/eller jobber!

hare1365380455
Skrevet

Det krever mye, men det er en god måte å få mer kompetanse på!

hare1365380455
Skrevet

Tror de flest som ønsker å studere via nett, får plass.

I hovedsak skal karakterene telle hvis det er høyskole.

Var det tidsfrist på å søke om studieplass? Kunne godt tenke meg å ta et studie via nett selv:-)

Hos NKS/NKI tror jeg det bare er å melde seg på, så kan du begynne når det passer deg. Skal man ta eksamen avlegges det et par ganger i året. Se på nettsidene for mer informasjon. Det er også noe som heter folkets brevskole (jeg har tatt noe der).

BjørnarBlåtann
Skrevet

Jeg har også tatt studie via nettet, og det krever at man kan sette av tid og følge en plan. Det er en super måte å få studert på når man har små barn og/eller jobber!

Så lenge man kjenner sine begrensninger. Vi hadde mange som trodde de klarte 20 vekttall på et halvår, selv om de hadde barn og full jobb. Nettstudier er ikke lettere, som mange ser ut til å tro.

hare1365380455
Skrevet

Så lenge man kjenner sine begrensninger. Vi hadde mange som trodde de klarte 20 vekttall på et halvår, selv om de hadde barn og full jobb. Nettstudier er ikke lettere, som mange ser ut til å tro.

Jeg tar på deltid (20 studiepoeng på ett år). Det er mer enn nok når jeg har små barn samt jobber annenhver helg!

hare1365380455
Skrevet

Jeg tar ikke noe på full studietakt, og jeg tror du kan bruke den tiden du trenger om du tar studie på NKS/NKI. Bare sett deg realistiske mål.

BjørnarBlåtann
Skrevet

Jeg tar på deltid (20 studiepoeng på ett år). Det er mer enn nok når jeg har små barn samt jobber annenhver helg!

De var ganske slukøret når de ringte halvveis i studiet og innrømte at jeg hadde rett kan du si, 20 vekttall (60 studiepoeng) er mye for de fleste.

hare1365380455
Skrevet

De var ganske slukøret når de ringte halvveis i studiet og innrømte at jeg hadde rett kan du si, 20 vekttall (60 studiepoeng) er mye for de fleste.

Da var du lærer? Jeg velger å heller bruke tid på utdanning enn å begynne på noe som ikke blir ferdig. Og det er fint å studere deltid synes jeg! Jammen er det krevende! 20 studiepoeng har MYE pensum og jeg har jobbet mye med faget. Det kan være lett å gape over for mye, men da er det kjedelig når man ser at man ikke klarer å fullføre.

Skrevet

Har studert en god del via nettet(høyskolenivå) og kommer til å ta mere i fremtiden. Ypperlig måte å studere på for oss som har et liv utenom studiene og som ønsker å studere intensivt og effektivt.

Har aldri studert ved NKS men vil tro at du har samme rettigheter til videre studier som andre "ordinære" studenter, forutsatt at resultatene dine blir gode nok da såklart. Dersom de har fått godkjent studiet sitt som studiepoenggivende høyskolestudie burde det være sånn.

hjertebarnet
Skrevet

Når du tar et slikt kurs, på godkjent kurssted, må du jo avlegge eksamen på vanlig måte. Det teller akkurat som om du hadde tatt det ved universitetet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...