Gå til innhold

Nær utbrent

Anbefalte innlegg

Gjest Tom i toppen

Jeg er en mann på 30 som bestandig har jobbet mye. Da min samboer og jeg fikk vår første sønn for 2 år siden møtte jeg en liten vegg, og valgt derfor å ta det litt roligere. Den gangen var det kroppen som sa ifra i form av smerter her og der. Jeg har siden den gang byttet til en mer ansvarsfull jobb, og har jobbet 50 timer overtid i måneden gjennom et helt år. Kroppen har det fint så langt, men i toppen så er jeg sliten. Lunta er blitt veldig kort, og jeg føler ikke at jeg strekker til hjemme eller på jobb.

Jeg tenker defensivt og negativt mye av tiden, noe som gjør meg enda mer sliten. Jeg vet at hvis jeg kutter ut overtiden så får jeg ikke gjort mine arbeidsoppgaver etter min og andres forventning. Det er også uaktuelt å bytte jobb pga den økonomiske situasjonen. Noen som kan anbefale noen form for behandling, medisinering eller annet som kan hjelpe meg å få overskuddet/gleden tilbake. Det skal sies at jeg prøvde å ta "rosenrot" uten at jeg merket noe spesielt til dette. Vel om merke er at jeg tok maks to om dagen, og noen dager glemte jeg å ta pillene ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189882-n%C3%A6r-utbrent/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes desverre ikke noe vidunderkur for å få overskudd og gnisten tilbake.

Det du trenger, er å lytte til deg selv, og kroppen.

For at du skal kunne gi av deg selv til familie og arbeidskollegaer, må du først og fremst ta vare på deg selv.

Hva med å gå til en lege, og sykemelde deg for en stund. Fortell om situasjoen, og si du trenger å bygge deg opp litt. Det finnes rekreasjonsplasser for folk i arbeid, som møter veggen. Få en henvisning der, og bygg deg opp noen uker med fysioterapi, riktig mat og mosjon.

Vet det kan virke ego, og tenke på deg selv når du har barn og partner. Men for å gi, må en ha eneri til det.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/189882-n%C3%A6r-utbrent/#findComment-1309664
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...