amber sun Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Det kaller jeg ekkelt. Eller søppel. Alt etter humør 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Jeg sier slagna fordi jeg er gift med en trønder. Vi mangler det ordet på østlandsk. Det er det samme som knekkebrød og flatbrød blir på hytta. Jeg har aldri hørt det ordet før. 0 Siter
Idéfix Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Jeg har aldri hørt det ordet før. ...Og jeg sier at det har slått seg! Utrolig dum betegnelse på noe slikt, men det er det jeg sier, og folk bruker å forstå. Eller de later som! 0 Siter
flisa Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Er jo ikke et eget ord for bare akkurat mykt potetgull da, men for altmulig som egentlig er hardt og sprøtt, men som er blitt mykt og slappt. Da er det slagnet/slagna. hehe - - fikk noen tanker... 0 Siter
Gjest mij Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 hehe - - fikk noen tanker... Sikker på at ordet 'sprøtt' passr inn i tankene dine? ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Her jeg aldri hørt før, men så rekker aldri vårt potetgull å bli mykt heller da ;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Chips som har blitt myk :-) Har aldri tenkt over at det finnes et eget ord for det! Er fra Kristiansand. 0 Siter
flisa Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Sikker på at ordet 'sprøtt' passr inn i tankene dine? ;-) mnjei - - ikke SÅ solbrent nei! hehe 0 Siter
Gemini Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Mykt potetgull? Ja, potetgull som er blitt mykt går i søpla. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 hehe - - fikk noen tanker... Nei, Flisa, det kalles ikke for slagna. ;o) 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 ...Og jeg sier at det har slått seg! Utrolig dum betegnelse på noe slikt, men det er det jeg sier, og folk bruker å forstå. Eller de later som! At det har slått seg? Nei, det brukes jo om f.eks. planker eller plater som har ligget fuktig slik at de har blitt ute av fasong. 0 Siter
flisa Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Nei, Flisa, det kalles ikke for slagna. ;o) Du vet det vel du.....:-) 0 Siter
Knotten Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Har jeg aldri hørt før. Her sier vi "mjukt pottetgull" Synes jo det er litt fælt å tenke på at alle andre har ord for dette, men ikke vi østlendinger! Burde ikke være noe dårligere enn resten Vel har vi mange andre uttrykk: Hva betyr for eksempel ukryten? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.