hare1365380455 Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Er klar over at det er helg og vi ikke ble vekt særlig tidlig. Men dette var bare en så "søt" liten historie som jeg _måtte_ fortelle Du; en gang jeg bodde på hybel ble jeg vekket av jodling! Men jeg får nevne at naboen ikke var helt god i hodet.... Han dukket også opp utenfor døren min med buksesmekken åpen, og han gikk i postkassen min. 0 Siter
Prozak Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Det kommer an på hvilken årstid i livet man befinner seg på. De fleste møter seg selv i døra sånn rundt tidlig småbarnsperiode. Da skjer det noe med hukommelsen også. Ku og kalv, etc. Aner ikke hva du snakker om, men jeg har alltid tviholdt på et krav om at på en ukedag skal det ikke forekomme festing med eller uten musikk som er så høylydt at det forstyrrer - punktum. Jeg gjør det aldri selv, og jeg finner meg ikke i at naboene gjør det. "................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Er klar over at det er helg og vi ikke ble vekt særlig tidlig. Men dette var bare en så "søt" liten historie som jeg _måtte_ fortelle Tja...egentlig så er ikke helg noe som gir en rett til å spille høy musikk på natten, mer enn på en ukedag. Men folk er naturlig nok mer aksepterende mht. støy i helgene. Men blir jeg holdt våken av naboens nachspiel kl.5 natt til søndag, så finner jeg meg heller ikke i det. ".................................." 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Aner ikke hva du snakker om, men jeg har alltid tviholdt på et krav om at på en ukedag skal det ikke forekomme festing med eller uten musikk som er så høylydt at det forstyrrer - punktum. Jeg gjør det aldri selv, og jeg finner meg ikke i at naboene gjør det. "................................." Synes du ikke at det kommer litt an på hvor du bor?;-) Jeg mener at bosetter en seg i f.eks Oslo sentrum, da gjør en DET, og det skal ikke være helt det samme som å bo på, la oss si Kjelsås. Jeg har sikkert plaget naboen på en ukedag, og gjør det gjerne igjen;-) Og naboen plager meg tilbake. Dette er et strøk med majoritet av glade støyere, og det synes jeg sur minoritet bare får takle. Hadde jeg fått meg hekk&hage på tåsen var det jeg som måtte hysje. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Du; en gang jeg bodde på hybel ble jeg vekket av jodling! Men jeg får nevne at naboen ikke var helt god i hodet.... Han dukket også opp utenfor døren min med buksesmekken åpen, og han gikk i postkassen min. Å herregud! Det var sikkert faren til naboen!! :s 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Bor du på Løkka? Det er helt vanlig der. Pluss folk som raver rundt i gatene, skriker og uler, pisser på vegger og biler, knuser ruter, river av bilspeil og har det morro. Trendy livsstil, tror jeg det kalles. Løkka? Nei, gjør ikke det. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Søstra mi bor i øverste etasje i en blokk og var plaget av at naboene under spilte HØYT. Til slutt ble hun så lei at hun satte på musikk selv, så høyt at hun syntes det var temmelig ubehagelig og så gikk hun ut og var borte en time. *Hehe* Det roet seg betraktelig etter det. Selv ble jeg holdt våken fra 3-4:30 i natt av naboer på balkongen i en av naboblokkene.... Greit at de vil nyte lyse sommernetter med venner, men er det nødvendig å skråle og prate kjempehøyt og spille høy musikk på balkongen klokka 4 om natta??? 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Tja...egentlig så er ikke helg noe som gir en rett til å spille høy musikk på natten, mer enn på en ukedag. Men folk er naturlig nok mer aksepterende mht. støy i helgene. Men blir jeg holdt våken av naboens nachspiel kl.5 natt til søndag, så finner jeg meg heller ikke i det. ".................................." Men man blir lei av å gå å si fra hele tiden også.. Men men..vi har det jo godt nå egentlig. De som har bråkt mest har heldigvis flyttet. =) Bare han i nabohuset igjen nå. Han er så ekkel at jeg klarer knapt å prate til han. Vi har en felles bakgård, der bruker han å pisse og spy! Han må gå forbi inngangsdøra si for å komme i bakgården. Det er med andre ord kortere vei inn til han selv! En kveld han sto og pissa så spurte jeg han om han ikke hadde do selv. Siden den kvelden har jeg ikke hørt pisse- eller spylyder derifra. (Vi har soveromsvinduet ut mot bakgården) Han er så kvalm, at jeg blir helt dårlig når jeg hører han prate. :S 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Ja, det var sannelig en søt liten historie. hehe c",) Jepp, en skikkelig solskinnshistorie! 0 Siter
cec5 Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Jeg har dessverre ikke noen gode råd. Vi er til tider plaget av det samme. Vi bor i leilighet. Og selvfølgelig vegg-i-vegg med en av naboene som kan feste hele natta. Tidligere i sommer ringte vi politiet (dette var en natt midt i uka). Der fikk vi bare beskjed om at det var ikke lenger folk på vakt om natta her, så vi fikk bare stappe noe i ørene!!! Så vi leverte inn klage til sameiet her, og kommer jammen til å gjøre det igjen neste gang... 0 Siter
Blåmor Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Ring politiet, og få gjerne med deg flere naboer, slik at dere står sammen. En gang i blant er jo greit, men en hel måned i strekk er jo fullstendig på jordet!! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Synes du ikke at det kommer litt an på hvor du bor?;-) Jeg mener at bosetter en seg i f.eks Oslo sentrum, da gjør en DET, og det skal ikke være helt det samme som å bo på, la oss si Kjelsås. Jeg har sikkert plaget naboen på en ukedag, og gjør det gjerne igjen;-) Og naboen plager meg tilbake. Dette er et strøk med majoritet av glade støyere, og det synes jeg sur minoritet bare får takle. Hadde jeg fått meg hekk&hage på tåsen var det jeg som måtte hysje. Helt enig. 0 Siter
Gjest Streif Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt til politiet og klaget over bråket. Da hadde de kommet hjem til naboen og roet gemyttene eller beslaglagt stereoen. Det skulle bare mangle at dere ikke skulle få nattero. Det er vel andre naboer i nabolaget som også ergrer seg - hva om å gå sammen med disse og ta opp problemet med bråkmakerene og foreldrene deres? 0 Siter
Prozak Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Synes du ikke at det kommer litt an på hvor du bor?;-) Jeg mener at bosetter en seg i f.eks Oslo sentrum, da gjør en DET, og det skal ikke være helt det samme som å bo på, la oss si Kjelsås. Jeg har sikkert plaget naboen på en ukedag, og gjør det gjerne igjen;-) Og naboen plager meg tilbake. Dette er et strøk med majoritet av glade støyere, og det synes jeg sur minoritet bare får takle. Hadde jeg fått meg hekk&hage på tåsen var det jeg som måtte hysje. Det har _noe_ å si hvor man bor... "Jeg mener at bosetter en seg i f.eks Oslo sentrum, da gjør en DET" ...MEN - Oslo sentrum er IKKE én ting, og man kan IKKE f.eks sammenligne en gård på Grünerløkka som består av bokollektiv med en gård i Tiedemannsgate på Majorstua. I tillegg er det faktisk slik at det er forbudt ved lov å støye slik at det er til forstyrrelse for naboene. Jeg tar meg gjerne en fest rett som det er jeg, og har ikke noe problemer med at andre gjør det. Men at jeg skal få dagen etterpå ødelagt fordi en idiot av en nabo spiller høy musikk på natten når jeg (som folk flest) skal på jobb morgenen etter, det finner jeg meg ikke i. Om jeg bor på Grünerløkka eller på Kolsås, så anmelder jeg idioter som har fest på natta midt i uka helt udiskriminerende. Med mindre man bor et sted hvor det er rimelig akseptert å ikke ha samme rytme på døgn og ukedager som mesteparten av verden, så skal man være rimelig idiot for å ha fest med høy musikk midt på natten i uken. Og selvfølgelig kan det være greit å si i fra til vedkommende fremfor å ringe politiet. Men igjen - hvor idiot må du ikke være for å ikke forstå at du ikke kan ha fest onsdags natt hvis du bor i en bygård med stort sett "vanlige" folk - altså, ikke studenter etc. rundt deg? Det jeg bodde sist var det noen helvetes idioter som flyttet inn i etasjen over og hadde innflytningsfest natt til onsdag eller tosdag - jeg skulle på jobb kl. 07:00 dagen etter - selvfølgelig godtok jeg ikke det. Skulle jeg rett og slett akseptert at jeg fikk et døgn hvor jeg ikke fikk en times søvn, og tenkt at "jaja...såpass må en jo tåle.."? No way. Man kan fint ha et normalt forhold til støy og festing uten å være drittunger - og drittunger på over 30 er noe av de verste jeg vet. Og igjen - "Oslo sentrum" er et altfor tøyelig begrep til at man kan si at _der_ er det "sånn" :-) "..................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Bor du på Løkka? Det er helt vanlig der. Pluss folk som raver rundt i gatene, skriker og uler, pisser på vegger og biler, knuser ruter, river av bilspeil og har det morro. Trendy livsstil, tror jeg det kalles. Etter at det ble "in" å bo på Løkka, så har stilen der endret seg litt. I gamle dager var det sosialklienter og andre fattige, og oppførsel og kultur var deretter. I dag er det veldig mange tidligere vestkantfolk og forskjellige varianter av "jeg-vil-være-kul-kulturell-kunstnerisk-etc", som gjerne oppfører seg lite annerledes enn de som var i flertall før. Men som du sier - nå er det trendy folk som gjør det, og da er det "kult" :-) Forøvrig er Grünerløkka et sted jeg sjelden går ut. Jeg tror ikke jeg har opplevd så mange arrogante idioter som der noe annet sted, og det sier litt med tanke på at jeg har vanket på både Majorstua, Brygga og i Sentrum. Jeg tror du må bo der, og være et "kjent fjes" blant et visst antall av det faste inventaret, for å kunne trives der. "..................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Jeg har dessverre ikke noen gode råd. Vi er til tider plaget av det samme. Vi bor i leilighet. Og selvfølgelig vegg-i-vegg med en av naboene som kan feste hele natta. Tidligere i sommer ringte vi politiet (dette var en natt midt i uka). Der fikk vi bare beskjed om at det var ikke lenger folk på vakt om natta her, så vi fikk bare stappe noe i ørene!!! Så vi leverte inn klage til sameiet her, og kommer jammen til å gjøre det igjen neste gang... " Der fikk vi bare beskjed om at det var ikke lenger folk på vakt om natta her, så vi fikk bare stappe noe i ørene!!!" Uhm...det der høres rart ut. Nå vet ikke jeg hvor du bor, og hvordan det er med politidistriktene der, men hadde jeg fått en slik beskjed så hadde jeg klaget til kommunen. "..................................." 0 Siter
Gjest strømbrudd Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Ta strømmen? Det beste forslaget til nå:-) Har selv en eletriker som nabo, og en nabo som spiller for hele nabolaget. Vet at eletrikeren veier tungt å ta strømmen he he. Onkel politi er ikke løsningen. De kommer bare å skur ned. Noen ganger tar de med kabelen. Da erstattes det tapte, og musikken er på etter kort tid. Naboen min har fått tyve annmeldelser til nå, og spiller like godt. I går reiste jeg like godt på fest til han, slik at jeg kunne føle musikken på nært hold. Ligger jo stort sett å jodler med hjemme hvis ikke. 0 Siter
tiliti Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 " Der fikk vi bare beskjed om at det var ikke lenger folk på vakt om natta her, så vi fikk bare stappe noe i ørene!!!" Uhm...det der høres rart ut. Nå vet ikke jeg hvor du bor, og hvordan det er med politidistriktene der, men hadde jeg fått en slik beskjed så hadde jeg klaget til kommunen. "..................................." Det er rimelig normalt. Ikke bare i distriktsnorge, men også i distrikts-sverige. Rundt strømstad skal de ikke oppklare små tyverier i sommer, så kanskje jeg skal få meg ny sommerjobb? 0 Siter
mrxx Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Hadde det ikke nyttet å snakke med dem, så hadde jeg anmeldt det. Hadde ikke det nyttet, så er det en mulighet å dra en hette over hode, med åpning for munn og øyne og møtt opp med balltre og skremt dritten ut av han. Så hadde du knust stereoanlegget og eventuelt knust fingrene hans, så han ikke hadde klart å trykke på noen knapper på en stund:-) Det er noen som ikke har "antenner" i det hele tatt. Merkelig at foreldrene ikke skjønner dette en gang. De må være dumme som brød. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Det har _noe_ å si hvor man bor... "Jeg mener at bosetter en seg i f.eks Oslo sentrum, da gjør en DET" ...MEN - Oslo sentrum er IKKE én ting, og man kan IKKE f.eks sammenligne en gård på Grünerløkka som består av bokollektiv med en gård i Tiedemannsgate på Majorstua. I tillegg er det faktisk slik at det er forbudt ved lov å støye slik at det er til forstyrrelse for naboene. Jeg tar meg gjerne en fest rett som det er jeg, og har ikke noe problemer med at andre gjør det. Men at jeg skal få dagen etterpå ødelagt fordi en idiot av en nabo spiller høy musikk på natten når jeg (som folk flest) skal på jobb morgenen etter, det finner jeg meg ikke i. Om jeg bor på Grünerløkka eller på Kolsås, så anmelder jeg idioter som har fest på natta midt i uka helt udiskriminerende. Med mindre man bor et sted hvor det er rimelig akseptert å ikke ha samme rytme på døgn og ukedager som mesteparten av verden, så skal man være rimelig idiot for å ha fest med høy musikk midt på natten i uken. Og selvfølgelig kan det være greit å si i fra til vedkommende fremfor å ringe politiet. Men igjen - hvor idiot må du ikke være for å ikke forstå at du ikke kan ha fest onsdags natt hvis du bor i en bygård med stort sett "vanlige" folk - altså, ikke studenter etc. rundt deg? Det jeg bodde sist var det noen helvetes idioter som flyttet inn i etasjen over og hadde innflytningsfest natt til onsdag eller tosdag - jeg skulle på jobb kl. 07:00 dagen etter - selvfølgelig godtok jeg ikke det. Skulle jeg rett og slett akseptert at jeg fikk et døgn hvor jeg ikke fikk en times søvn, og tenkt at "jaja...såpass må en jo tåle.."? No way. Man kan fint ha et normalt forhold til støy og festing uten å være drittunger - og drittunger på over 30 er noe av de verste jeg vet. Og igjen - "Oslo sentrum" er et altfor tøyelig begrep til at man kan si at _der_ er det "sånn" :-) "..................................." Wow. Du er min drømmenabo! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.