Gjest revenge CD Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Kjøp denne, velg et spor på repeat grytidlig om morgenene hver dag etter fest (mens du selv går et annet sted): http://wishingfish.com/revengecd.html "Tracks include: 1) Drill; 2) Party (At Least 200 People); 3) Orgasm (Outstanding); 4) Train; 5) Drum (Played by a Child); 6) Inhuman Screams; 7) Walking (High Heels); 8) Domestic Squabble; 9) Doors Banging; 10) Bowling; 11) Unhappy Dog; 12) Practicing Scales (Violin); 13) Traffic Jam; 14) Garbage Truck; 15) Newborn; 16) Phone Ringing; 17) Ball Game; 18) Pigeons; 19) Spring Cleaning; and 20) Cock-a-Doodle-Doo!" 0 Siter
Gjest tilkall hjelp Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Jeg har dessverre ikke noen gode råd. Vi er til tider plaget av det samme. Vi bor i leilighet. Og selvfølgelig vegg-i-vegg med en av naboene som kan feste hele natta. Tidligere i sommer ringte vi politiet (dette var en natt midt i uka). Der fikk vi bare beskjed om at det var ikke lenger folk på vakt om natta her, så vi fikk bare stappe noe i ørene!!! Så vi leverte inn klage til sameiet her, og kommer jammen til å gjøre det igjen neste gang... Da ville jeg sendt en klage til det nærmeste overordnede politikammer, med detaljert oppramsing av forholdene du klager på, og hvordan du ble møtt av politiet. Og/eller jeg ville gått til Dagbladet. 0 Siter
cec5 Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Da ville jeg sendt en klage til det nærmeste overordnede politikammer, med detaljert oppramsing av forholdene du klager på, og hvordan du ble møtt av politiet. Og/eller jeg ville gått til Dagbladet. Det var dit vi ringte. Vi bor i Alta, men ringte til sentralen i Hammerfest. Ikke mye hjelp å få gitt. Burde egentlig ha klagd, men litt seint nå. 0 Siter
cec5 Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 " Der fikk vi bare beskjed om at det var ikke lenger folk på vakt om natta her, så vi fikk bare stappe noe i ørene!!!" Uhm...det der høres rart ut. Nå vet ikke jeg hvor du bor, og hvordan det er med politidistriktene der, men hadde jeg fått en slik beskjed så hadde jeg klaget til kommunen. "..................................." Det var samboeren min som ringte, hehe. Han ble ganske forbannet over svaret ja, hehe. Og somsagt bor vi i Alta, og ringte sentralen i Hammerfest... Vet iallefall neste gang at det ikke har noen hensikt å ringe politiet. 0 Siter
dinosaurdamen Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Kjøp denne, velg et spor på repeat grytidlig om morgenene hver dag etter fest (mens du selv går et annet sted): http://wishingfish.com/revengecd.html "Tracks include: 1) Drill; 2) Party (At Least 200 People); 3) Orgasm (Outstanding); 4) Train; 5) Drum (Played by a Child); 6) Inhuman Screams; 7) Walking (High Heels); 8) Domestic Squabble; 9) Doors Banging; 10) Bowling; 11) Unhappy Dog; 12) Practicing Scales (Violin); 13) Traffic Jam; 14) Garbage Truck; 15) Newborn; 16) Phone Ringing; 17) Ball Game; 18) Pigeons; 19) Spring Cleaning; and 20) Cock-a-Doodle-Doo!" hehe. takk! ) 0 Siter
Gjest nå skremte du meg Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Huff jeg skvatt jeg nå .... tenkte det var naboen vår som hadde skrevet et innlegg ). Vi hadde en "liten" verandafest på lørdagen, og vi var ikke rolige ) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Det har _noe_ å si hvor man bor... "Jeg mener at bosetter en seg i f.eks Oslo sentrum, da gjør en DET" ...MEN - Oslo sentrum er IKKE én ting, og man kan IKKE f.eks sammenligne en gård på Grünerløkka som består av bokollektiv med en gård i Tiedemannsgate på Majorstua. I tillegg er det faktisk slik at det er forbudt ved lov å støye slik at det er til forstyrrelse for naboene. Jeg tar meg gjerne en fest rett som det er jeg, og har ikke noe problemer med at andre gjør det. Men at jeg skal få dagen etterpå ødelagt fordi en idiot av en nabo spiller høy musikk på natten når jeg (som folk flest) skal på jobb morgenen etter, det finner jeg meg ikke i. Om jeg bor på Grünerløkka eller på Kolsås, så anmelder jeg idioter som har fest på natta midt i uka helt udiskriminerende. Med mindre man bor et sted hvor det er rimelig akseptert å ikke ha samme rytme på døgn og ukedager som mesteparten av verden, så skal man være rimelig idiot for å ha fest med høy musikk midt på natten i uken. Og selvfølgelig kan det være greit å si i fra til vedkommende fremfor å ringe politiet. Men igjen - hvor idiot må du ikke være for å ikke forstå at du ikke kan ha fest onsdags natt hvis du bor i en bygård med stort sett "vanlige" folk - altså, ikke studenter etc. rundt deg? Det jeg bodde sist var det noen helvetes idioter som flyttet inn i etasjen over og hadde innflytningsfest natt til onsdag eller tosdag - jeg skulle på jobb kl. 07:00 dagen etter - selvfølgelig godtok jeg ikke det. Skulle jeg rett og slett akseptert at jeg fikk et døgn hvor jeg ikke fikk en times søvn, og tenkt at "jaja...såpass må en jo tåle.."? No way. Man kan fint ha et normalt forhold til støy og festing uten å være drittunger - og drittunger på over 30 er noe av de verste jeg vet. Og igjen - "Oslo sentrum" er et altfor tøyelig begrep til at man kan si at _der_ er det "sånn" :-) "..................................." Majorstua er ikke sentrum..;-) Ei heller Tøyen, Rodeløkka, Adamstuen, Carl berner osv, osv, osv. Der det er dominert av fredelige soveblokker holder man fred. Men man kan ikke flytte ned i la oss si Torgata, Thv meyers gt, storgata f.ex, og lignende og forlange samme type nattefred som på Tåsen. Det blir urimelig,og noe en burde forutse når en flytter inn. Jeg bor i et bråkestrøk, og skulle jeg få second thougts rundt det får jeg flytte, ikke melde. En får følge (akseptere) skikken der en kommer. Jeg synes det er fint at forskjellige strøk har forskjellig struktur. Noe av det dummeste jeg hørte var to par som hadde fått seg babyer i en gård over en retaurant borti gata her. Plutselig begynte de å klage som pokker på lydnivået fra denne restauranten, der de før hadde vært stamkunder, for NÅ var ikke de der lenger. Jeg mener at det var dags for de parene å søke fredeligere beitemarker med ungene sine enn å prøve å forandre et eksisternde strøk. Vi trenger villa og rolige boligstrøk,samtidig som vi trenger BY og LIV..;-) 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Etter at det ble "in" å bo på Løkka, så har stilen der endret seg litt. I gamle dager var det sosialklienter og andre fattige, og oppførsel og kultur var deretter. I dag er det veldig mange tidligere vestkantfolk og forskjellige varianter av "jeg-vil-være-kul-kulturell-kunstnerisk-etc", som gjerne oppfører seg lite annerledes enn de som var i flertall før. Men som du sier - nå er det trendy folk som gjør det, og da er det "kult" :-) Forøvrig er Grünerløkka et sted jeg sjelden går ut. Jeg tror ikke jeg har opplevd så mange arrogante idioter som der noe annet sted, og det sier litt med tanke på at jeg har vanket på både Majorstua, Brygga og i Sentrum. Jeg tror du må bo der, og være et "kjent fjes" blant et visst antall av det faste inventaret, for å kunne trives der. "..................................." Synes du det? Hvor har du gått ut på hen på Løkka da? Jeg synes det er mange trivelige små kneiper og mye å finne på her jeg, men så er nok jeg et vant tryne her oppe også da...:-o ;-) 0 Siter
Prozak Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Synes du det? Hvor har du gått ut på hen på Løkka da? Jeg synes det er mange trivelige små kneiper og mye å finne på her jeg, men så er nok jeg et vant tryne her oppe også da...:-o ;-) Jau, det er litt forskjellig fra sted til sted på Løkka, selvfølgelig. Men noen av de hippere stedene - Tea Lounge f.eks, er veldig slik. "..................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Majorstua er ikke sentrum..;-) Ei heller Tøyen, Rodeløkka, Adamstuen, Carl berner osv, osv, osv. Der det er dominert av fredelige soveblokker holder man fred. Men man kan ikke flytte ned i la oss si Torgata, Thv meyers gt, storgata f.ex, og lignende og forlange samme type nattefred som på Tåsen. Det blir urimelig,og noe en burde forutse når en flytter inn. Jeg bor i et bråkestrøk, og skulle jeg få second thougts rundt det får jeg flytte, ikke melde. En får følge (akseptere) skikken der en kommer. Jeg synes det er fint at forskjellige strøk har forskjellig struktur. Noe av det dummeste jeg hørte var to par som hadde fått seg babyer i en gård over en retaurant borti gata her. Plutselig begynte de å klage som pokker på lydnivået fra denne restauranten, der de før hadde vært stamkunder, for NÅ var ikke de der lenger. Jeg mener at det var dags for de parene å søke fredeligere beitemarker med ungene sine enn å prøve å forandre et eksisternde strøk. Vi trenger villa og rolige boligstrøk,samtidig som vi trenger BY og LIV..;-) Javisst - men nå er det heller ikke alle steder i "selve sentrum" som er dominert av ungdomsfester og barer. Men er det et slik strøk, så flytter man ikke dit med mindre man er slik selv, det er klart. Forøvrig - Grünerløkka er like lite "oslo sentrum" som Bogstadveien på Mj.stua. :-) "...................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Hadde det ikke nyttet å snakke med dem, så hadde jeg anmeldt det. Hadde ikke det nyttet, så er det en mulighet å dra en hette over hode, med åpning for munn og øyne og møtt opp med balltre og skremt dritten ut av han. Så hadde du knust stereoanlegget og eventuelt knust fingrene hans, så han ikke hadde klart å trykke på noen knapper på en stund:-) Det er noen som ikke har "antenner" i det hele tatt. Merkelig at foreldrene ikke skjønner dette en gang. De må være dumme som brød. Heh-heh...jeg gjorde nesten det (minus masken) i et bokollektiv i en tomannsbolig jeg bodde for en del år siden. De sluttet, gitt. "..................................." 0 Siter
mrxx Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Heh-heh...jeg gjorde nesten det (minus masken) i et bokollektiv i en tomannsbolig jeg bodde for en del år siden. De sluttet, gitt. "..................................." Alternativet kan jo være å montere en høytaler rett utenfor soveromsvinduet hans og spille som faen da han skal sove. Kanskje de da skjønner hva de holder på med og utsetter andre for. Grei løsning det også, hvis man bare inngår avtale med de andre naboene om slike virkemidler:-) 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Jeg har dessverre ikke noen gode råd. Vi er til tider plaget av det samme. Vi bor i leilighet. Og selvfølgelig vegg-i-vegg med en av naboene som kan feste hele natta. Tidligere i sommer ringte vi politiet (dette var en natt midt i uka). Der fikk vi bare beskjed om at det var ikke lenger folk på vakt om natta her, så vi fikk bare stappe noe i ørene!!! Så vi leverte inn klage til sameiet her, og kommer jammen til å gjøre det igjen neste gang... Hvis dere bor i blokk kan dere vel klage til styret? Vet ikke om det hjelper så mye, skal en god del til for å hive ut folk, men dersom mange klager mange nok ganger.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.