Gå til innhold

problemer med å spise riktig

Anbefalte innlegg

Gjest vioola
Skrevet

er så deppa. sliter sånn emd slankingen min. spiser bare junkfood og godter. trener da..så jeg går ikke opp i vekt. men går ihvertfall ikke ned.

skal prøve å skjerpe meg da

Gjest trultemor25
Skrevet

Hvordan kan du si at du slanker deg når du bare spiser junkfood og godteri?

Gjest vioola
Skrevet

Hvordan kan du si at du slanker deg når du bare spiser junkfood og godteri?

jeg prøver da..starter så fint til frokost..men så går det skeis

Skrevet

Trenger du virkelig å slanke deg? Husker jeg feil, eller har du slitt en del med sf?

Uansett, så tror jeg det er bedre om du klarer å skifte fokus. Bestem deg for å begynne å spise sunnere, ikke for å slanke deg, men fordi det er bedre for kroppen din.

Les og lær om sunt kosthold, og ta små skritt, ikke regn med at du over natten skal skifte fra veldig usunt til veldig sunt. Men bytt ut litt og litt.

Grønnsaker og dip (dip laget av ekstra lett rømme eller av kesam er magert og sunt).

Lag fx en smoothie til mellommåltid eller kveldsmat, når du fyser på noe søtt. Friske søte bær etc.

Gjest vioola
Skrevet

Trenger du virkelig å slanke deg? Husker jeg feil, eller har du slitt en del med sf?

Uansett, så tror jeg det er bedre om du klarer å skifte fokus. Bestem deg for å begynne å spise sunnere, ikke for å slanke deg, men fordi det er bedre for kroppen din.

Les og lær om sunt kosthold, og ta små skritt, ikke regn med at du over natten skal skifte fra veldig usunt til veldig sunt. Men bytt ut litt og litt.

Grønnsaker og dip (dip laget av ekstra lett rømme eller av kesam er magert og sunt).

Lag fx en smoothie til mellommåltid eller kveldsmat, når du fyser på noe søtt. Friske søte bær etc.

slitt med det før. men er overvektig nå. bmi på 27

men rådene du gir er gode. å spise riktig er uansett bra selv om man ikke går ned.. kroppen har ikke godt av bare tomme kalorier

Skrevet

slitt med det før. men er overvektig nå. bmi på 27

men rådene du gir er gode. å spise riktig er uansett bra selv om man ikke går ned.. kroppen har ikke godt av bare tomme kalorier

BMI på 27 er klassifisert som overvekt, men ikke ekstremt høy overvekt da.

Og tro meg, jeg skulle gjerne ønske jeg hadde hatt BMI på 27, men har endt opp med en LANGT høyere BMI nå. Men jeg jobber med det samme, spise sunnere og bevege meg mer, uten å skulle ha for høye ambisjoner foreløpig. Har jeg satt for høye ambisjoner og mislykkes, så gir jeg desto mer f*** når jeg ikke lykkes helt.

Så små skritt, mot sunnere mat og mosjon, det er tingen!

Gjest trultemor25
Skrevet

Jeg begynte å abbonere på et blad som heter "I Form" og ble kjempemotivert til å begynne en sunnere livsstil både når det gjalt trening og kosthold. Så kanskje prøve noe sånt? Og finn deg en treningsaktivitet du virkelig liker, så blir ikke treningen bare trening det blir en hobby på en måte. Jeg begynte med terrengsykling, kjøpte meg skikkelig sykkel og hjelm og utstyr og satte kursen mot skogen. Kjempegøy!! Det var sånn at jeg hadde planer om å melde meg på birkebeinerrittet, men så ble jeg gravid da, men neste år! DA!

Lykke til. Håper du finner motivasjonen.

Har du prøvd www.slankenett.no forresten? Der kan du skrive dagbok og snakke med andre i samme situasjon.

Skrevet

Spis deg godt mett på sunn mat til frukost, så får du ikke så lyst på alt mulig senere.

Gjest velg LITT sunnere
Skrevet

Lov deg selv i første omgang bare EN liten forandring: Hver gang du har lyst på godterier, skal du FØRST spise et eple eller en banan, eller hvis du er sulten skal du først spise deg mett på sunn mat. Deretter kan du spise litt godt.

På denne måten får du for det første i deg sunn mat, for det andre blir du mer mett så du spiser litt mindre godterier.

På sikt bør du selvsagt redusere godterier enda mer, men dette er ihvertfall en god begynnelse!

P.S. Husk forresten at det finns mye sunn mat som også er godt! Du kan jo velge å spise sunt godteri istedenfor usunt (feks nøtteblanding istedenfor sjokolade, selv om nøtter også er fetende. Eller banan med yougurtis istedenfor å kjøpe en diger softis, osv).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...