Gjest nepa Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Et vennepar av oss skyller ikke sin oppvask før de setter inn i oppvaskmaskin... De lar sine søte hunder stå ved oppvaskmaskin og slikke det rent... Merkelig nok synes de at det er rart at vi alltid er mette når vi kommer på besøk og takker nei til alt... Uansett-jeg kommer aldri til å si dem hvorfor... Orker ikke no oppvask med dem...-mulig de sender hundene på oss for skylling eller tørking da :-))) 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Nå ble jeg litt dårlig. Serviset blir jo ikke kokt i maskinen. Jeg hadde ikke spist i det huset. Jeg er hysterisk, det må jeg jo legge til : ) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Litt ekkelt ja, men jeg hadde ikke takket nei til å spise der allikevel. 0 Siter
Excelsion Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Herregud! Det er det mest tragiske jeg noensinne har hørt! Er jo fordommer til DE grader! Hva hadde du gjort viss en HIV-smittet person hadde spist hos deg da? Hadde du hivi serviset? Hvis ungene er forkjøla, smittsomt, og de spiser, hiver du det da også? Ettersom det er så livsfarlig å spise av noe hundene har spist av?!? Du hiver vel klærne etter du har brukt de også, ettersom de blir ikke rene når man vasker de, ikke 100% rene. Noe så dummt har jeg ALDRI hørt i hele mitt liv! Fyfaen...dettte MÅ jeg fortelle til sambissen... 0 Siter
Gjest æsj-a-mei Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 ææææsj......jeg hadde ALDRI spist der jeg heller. Små hysterisk når det gjelder sånne ting, ja...men sånn er jeg. 0 Siter
Gjest nepa Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Herregud! Det er det mest tragiske jeg noensinne har hørt! Er jo fordommer til DE grader! Hva hadde du gjort viss en HIV-smittet person hadde spist hos deg da? Hadde du hivi serviset? Hvis ungene er forkjøla, smittsomt, og de spiser, hiver du det da også? Ettersom det er så livsfarlig å spise av noe hundene har spist av?!? Du hiver vel klærne etter du har brukt de også, ettersom de blir ikke rene når man vasker de, ikke 100% rene. Noe så dummt har jeg ALDRI hørt i hele mitt liv! Fyfaen...dettte MÅ jeg fortelle til sambissen... Hei Excelsion ) Jeg hiver ikke bare klærne, jeg hiver barna med klærne på :-))) Så slipper jeg både kokevask og bli smittet :-))) Bruker papp vi, så slipper vi å kaste serviset :-))) Seriøst- Vi har hatt hund, men oppvasken skylte jeg selv. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Det blir jo vasket etter at hundene har fått slikkerunden sin? Skjønner ikke helt problemet jeg. Men nå er jeg oppvokst med hund da. 0 Siter
Gemini Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Vi skyller også oppvasken selv, lar ikke hunden gjøre det. Men av og til får hunden av et eller annet av bestikk/servise her, uten at jeg noensinne har tenkt på at det kan være uhygienisk. Vasker også hundens matskåler i oppvaskmaskinen fra tid til annen. Hvorfor skulle hunde-bakterier overleve noe mer enn andre bakterier fra syke mennesker og fx. mat som har blitt muggen/dårlig på andre måter??? Oppvaskmaskiner er jo konstruert for å gjøre ting rent og fritt for bakterier da. Bakteriene drepes ved høye nok temperaturer, på normal oppvaskmaskintemperatur (husker ikke ekstakt gradetall). Hvis så ikke var tilfelle, så var det jo helseskadelig å spise av servise som har blitt brukt der folk har vært syke. 0 Siter
Excelsion Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Hei Excelsion ) Jeg hiver ikke bare klærne, jeg hiver barna med klærne på :-))) Så slipper jeg både kokevask og bli smittet :-))) Bruker papp vi, så slipper vi å kaste serviset :-))) Seriøst- Vi har hatt hund, men oppvasken skylte jeg selv. hehe... Du vet vel att papptallerkener er laget av gjenbrukspapir.. Kan jo være ulumskheter i det også vet du... Men uansett, tallerkenene har sikkert ganske mange bakterier på seg etter de har stått i kjøkkenskapene dine, tenk på det du. 0 Siter
Gjest nepa Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Vi skyller også oppvasken selv, lar ikke hunden gjøre det. Men av og til får hunden av et eller annet av bestikk/servise her, uten at jeg noensinne har tenkt på at det kan være uhygienisk. Vasker også hundens matskåler i oppvaskmaskinen fra tid til annen. Hvorfor skulle hunde-bakterier overleve noe mer enn andre bakterier fra syke mennesker og fx. mat som har blitt muggen/dårlig på andre måter??? Oppvaskmaskiner er jo konstruert for å gjøre ting rent og fritt for bakterier da. Bakteriene drepes ved høye nok temperaturer, på normal oppvaskmaskintemperatur (husker ikke ekstakt gradetall). Hvis så ikke var tilfelle, så var det jo helseskadelig å spise av servise som har blitt brukt der folk har vært syke. Hei Gemini Det du sier er jeg enig i ) Jeg har også hatt hund. Men vasket og tørket hennes ting for hånd. Det som er ekkelt er å se disse 3 store, siklende,og langhårete hundene, stå der å sloss med tunger og alt, over oppvaskmaskinen... Mistet matlysten hos dem ja ) 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 syns ikke det hørtes veldig apetittelig ut, men bakteriene overlever nok ikke. Ikke noe verre dette enn da McD vasket doringene i oppvaskmaskinen. yack. 0 Siter
Gjest nepa Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 hehe... Du vet vel att papptallerkener er laget av gjenbrukspapir.. Kan jo være ulumskheter i det også vet du... Men uansett, tallerkenene har sikkert ganske mange bakterier på seg etter de har stått i kjøkkenskapene dine, tenk på det du. hehe, ja tenk på det ) Så et program om baktereier på tv en gang... Følte meg uvel i noen dager da ja.. Vi må nok godta og ikke tenke for mye på disse bakteriene, kan jo bli helt gale da ) Noen Bakterier er hvist også livsnødvendige for oss ) Det er bare litt ekkelt å se de 3 store, siklende og langhårete hundene over oppvaskmasinen.. Mister mat-lysten av akkurat det...) Det er mange ting jeg ikke reagerer på og mister mat-lysten av, som mange andre har gjort... Vi er alle forskjellige og reagerer på forskjellige ting.. Og akkuret denne hunde-greia reagerte jeg på ) 0 Siter
Gjest hilsen en dyrevenn med sans for alminnelig renslighet Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Nei dere er ikke uhøflige i det hele tatt! Jeg skjønner dere godt! Det er direkte uhygienisk, det de gjør. Oppvaskmaskin på normal temperatur tar ikke alle bakterier. Da må man stille den inn på 90 grader (hvis den har det da). Og likevel, de burde skjønne at det der ikke er helt vanlig, og vil oppfattes av andre som lite hygienisk. Jeg setter aldri tallerkner som hunder og og katter har spist av, inn i vanlig oppvaskmaskin, men vasker det for hånd. Dersom de unntaksvis skulle ha spist av vanlige tallerkner, skyller jeg det først for hånd og deretter heller jeg KOKENDE vann over for å drepe bakterier. Deretter setter jeg det i oppvaskmaskinen. Jeg regner meg ikke som spesielt hygienisk, så det er sagt! Bare fornuftig. Var jeg deg, ville jeg sagt hvorfor, til dem det gjelder. Du kan jo si det pent, uten bebreidelser: "Vil du vite hvorfor vi ikke vil spise hos dere? Det er fordi jeg mister matlysten når jeg vet at dyrene har spist av samme tallerken, JEG syns det er svært uhygienisk. Fortsett med det om du vil, og jeg fortsetter å ikke ville spise hos dere, det er helt greit". Jeg tror nok ikke den vanen de har, er noe som folk flest gjør. 0 Siter
fresja Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Dersom jeg har litt rester igjen på middagstallerken, lar jeg kattene slikke tallerkenen "ren" før jeg setter den i oppvaskmaskinen. Har aldri sett noe galt i det, tallerkenen blir jo grundig vasket i oppvaskmaskinen. 0 Siter
Gjest hilsen en dyrevenn med sans for alminnelig renslighet Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Dersom jeg har litt rester igjen på middagstallerken, lar jeg kattene slikke tallerkenen "ren" før jeg setter den i oppvaskmaskinen. Har aldri sett noe galt i det, tallerkenen blir jo grundig vasket i oppvaskmaskinen. Dersom jeg har litt rester igjen på middagstallerkenen, skyver jeg det ganske enkelt over på hundens tallerken med en skje. Ingen grunn til å la dyret spise av våre tallerkener for det. 0 Siter
Gjest Flystripa Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Dersom jeg har litt rester igjen på middagstallerken, lar jeg kattene slikke tallerkenen "ren" før jeg setter den i oppvaskmaskinen. Har aldri sett noe galt i det, tallerkenen blir jo grundig vasket i oppvaskmaskinen. Fy f***. Kan du ikke servere restene i dyrets matfat da? 0 Siter
Kvinna Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Skjønner ikke helt hvorfor du ikke vil si det til dem, da! Du er jo tøff nok i trynet her ;-) Her i huset hender det at bikkjene spiser en rest fra en vanlig tallerken, eller slikker en isskål. Men de vasker ikke over all oppvasken, da, og får ikke lov til å "spise" fra oppvaskmaskinen. Langt i fra. Skjønner jo at folk reagerer, - folk reagerer jo på det meste, men, vel, vi har levd med den praksisen i over tjue år, begge to, så - er vel begrenset hvor farlig det er! Det er jo godt varmtvann (65 grader) og såpe i oppvaskmaskinen. Det dreper sikkert ikke _alt_, men vi trenger ikke sterilt utstyr heller! Regner de oppvaskmaskin som greit nok ift feks HIV smitte, så... Hvordan har du det når du er på kafé, eller spiser ute? Tror du alt er så inmari rent? Tenk de sykdommene de som spiste av det før deg kan ha hatt!!! Væskende herpessår og nysekuler fra oppvaskpersonalet. Hehe... Er MYE mer skeptisk til å spise en Kebab fra et gatekjøkken enn jeg er til å spise av en tallerken hunden har vært borpå før skikkelig vask! 0 Siter
Kvinna Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Skjønner ikke helt hvorfor du ikke vil si det til dem, da! Du er jo tøff nok i trynet her ;-) Her i huset hender det at bikkjene spiser en rest fra en vanlig tallerken, eller slikker en isskål. Men de vasker ikke over all oppvasken, da, og får ikke lov til å "spise" fra oppvaskmaskinen. Langt i fra. Skjønner jo at folk reagerer, - folk reagerer jo på det meste, men, vel, vi har levd med den praksisen i over tjue år, begge to, så - er vel begrenset hvor farlig det er! Det er jo godt varmtvann (65 grader) og såpe i oppvaskmaskinen. Det dreper sikkert ikke _alt_, men vi trenger ikke sterilt utstyr heller! Regner de oppvaskmaskin som greit nok ift feks HIV smitte, så... Hvordan har du det når du er på kafé, eller spiser ute? Tror du alt er så inmari rent? Tenk de sykdommene de som spiste av det før deg kan ha hatt!!! Væskende herpessår og nysekuler fra oppvaskpersonalet. Hehe... Er MYE mer skeptisk til å spise en Kebab fra et gatekjøkken enn jeg er til å spise av en tallerken hunden har vært borpå før skikkelig vask! Hehe, glemte jo helt å svare på det du spurte om, da. Nei, jeg synes ikke det er uhøflig, enhver må jo velge når/hvor de vil spise/drikke. Men jeg synes det er ufint hvis du lager dette til et tema i omgangskretsen, uten å nevne det for disse folka! (Men det veit jeg jo ikke noe om du gjør, da ;-)) 0 Siter
Gjest nepa Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Hehe, glemte jo helt å svare på det du spurte om, da. Nei, jeg synes ikke det er uhøflig, enhver må jo velge når/hvor de vil spise/drikke. Men jeg synes det er ufint hvis du lager dette til et tema i omgangskretsen, uten å nevne det for disse folka! (Men det veit jeg jo ikke noe om du gjør, da ;-)) Hei Kvinna Klart jeg ikke gjør det ) Tar det som humor og bare fortalte det her ) Tenker ikke å ta det opp med dem, de kan velge å gjøre hva de vil, og jeg velger å ikke spise der ) Hvis du leser alle mine svar nedover så skjønner du det ) Jeg er ingen hysterisk person, men akkurat dette tilfellet fikk meg til å miste appetitten der ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.