Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Kvinna

Klart jeg ikke gjør det :o)

Tar det som humor og bare fortalte det her :o)

Tenker ikke å ta det opp med dem, de kan velge å gjøre hva de vil, og jeg velger å ikke spise der :o)

Hvis du leser alle mine svar nedover så skjønner du det :o)

Jeg er ingen hysterisk person, men akkurat dette tilfellet fikk meg til å miste appetitten der :o)

Fikk bare litt noia for at det kanskje er oss du kjenner ;-)

Skrevet

Fikk bare litt noia for at det kanskje er oss du kjenner ;-)

Kvinna :-)

Kommer jeg til deg skal jeg være tøff nok i trynet, og si fra ;o)

*lol*

:o)

Skrevet

Jeg har alltid tidligere hatt dyr, og har vokst opp med at det var normalt at hundene gjerne fikk ete rester fra våre fat. Hadde ikke hatt noe problem med å spise hos dem du nevner. Men jeg har aldri hørt om noen som gjør det på den måten du beskriver, med at hundene står foran oppvaskmaskinen og slikker fatene.

Når oppvasken har vært igjennom oppvaskmaskinen så er den ren. Vaskemidlet er jo også bakteriedrepende, det er ikke bare temperaturen som dreper bakterier. Får nok i oss mye mer bakterier på en buss, på butikken og så videre.

laguna1365380434
Skrevet

Kanskje noe uestetisk, men jeg tror nok jeg hadde tatt det piano for det..;-)

Men jeg er litt ekkel også da;-) Tar ikke så sinnsvakt av på alle sånne greier.

Innimellom, om jeg glemmer å ta av vannglasset mitt fra bordet, så drikker katta av det.

Jeg kaster ikke glasset for det.Kanskje jeg til og med har servert gjestene mine av akkurat det glasset...:-o

;-)

Skrevet

Fy f***. Kan du ikke servere restene i dyrets matfat da?

Jo jeg tar restene av og til i katteskåla også. Men enkelte ganger er det så lite, f,eks bare litt saus på en tallerken.

Gjest hilsen en dyrevenn med sans for alminnelig renslighet
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du ikke vil si det til dem, da! Du er jo tøff nok i trynet her ;-)

Her i huset hender det at bikkjene spiser en rest fra en vanlig tallerken, eller slikker en isskål. Men de vasker ikke over all oppvasken, da, og får ikke lov til å "spise" fra oppvaskmaskinen. Langt i fra.

Skjønner jo at folk reagerer, - folk reagerer jo på det meste, men, vel, vi har levd med den praksisen i over tjue år, begge to, så - er vel begrenset hvor farlig det er!

Det er jo godt varmtvann (65 grader) og såpe i oppvaskmaskinen. Det dreper sikkert ikke _alt_, men vi trenger ikke sterilt utstyr heller!

Regner de oppvaskmaskin som greit nok ift feks HIV smitte, så...

Hvordan har du det når du er på kafé, eller spiser ute? Tror du alt er så inmari rent? Tenk de sykdommene de som spiste av det før deg kan ha hatt!!! Væskende herpessår og nysekuler fra oppvaskpersonalet. Hehe...

Er MYE mer skeptisk til å spise en Kebab fra et gatekjøkken enn jeg er til å spise av en tallerken hunden har vært borpå før skikkelig vask!

#Hvordan har du det når du er på kafé, eller spiser ute? Tror du alt er så inmari rent? Tenk de sykdommene de som spiste av det før deg kan ha hatt!!!"

Unnskyld meg men det er noe helt annet. ALLE steder der de serverer mat er pliktig til å vaske serviset og bestikk i en oppvaskmaskin med spesielt varmt vann, tror det er 90 grader. Har selv jobbet på kjøkken, så det vet jeg godt.

Ikke dermed sagt at det ikke enkelte steder er urenslig, men det er ihvertfall unntaket.

Skrevet

#Hvordan har du det når du er på kafé, eller spiser ute? Tror du alt er så inmari rent? Tenk de sykdommene de som spiste av det før deg kan ha hatt!!!"

Unnskyld meg men det er noe helt annet. ALLE steder der de serverer mat er pliktig til å vaske serviset og bestikk i en oppvaskmaskin med spesielt varmt vann, tror det er 90 grader. Har selv jobbet på kjøkken, så det vet jeg godt.

Ikke dermed sagt at det ikke enkelte steder er urenslig, men det er ihvertfall unntaket.

Ja, tenkte vel mest på matkvalitet- og behandling av dekketøy etter oppvask feks. Skille mellom rent og urent osv!

Vasker kokken henda i 90 gradre tror du?

_Poenget_ mitt er at vi blir "utsatt" for mye "smitte", men vi er skapt for å tåle litt! Også stiller jeg spørsmål ved hva man reagerer på og _ikke_ :-)

Gjest Streif
Skrevet

Synes ikke det uhøflig av dere å takke nei til å få servert mat i et hus hvor hundene slikker av tallerknene. Har aldri hørt om lignende - og jeg er oppvokst med hunder. Det nærmeste jeg har opplevd var den gangen min manns søster var på besøk hos oss. De hadde med seg en svære hårete bikkja si. Da den skulle ha noe å drikke gikk dama i kjøkkenskapet vårt og hentet en rådyr ildfast form og fylte med vann. Trodde jeg skulle få fnatt!!! Nå må jeg legge til at den bikkja har alt mulig rart i munnen. Den liker godt å spise ekskrementer den finner fra andre hunder ute. Blir uvel bare jeg tenker på det.

dinosaurdamen
Skrevet

Vel... hvis oppvaskmaskinen ikke klarer å vaske rent tallerkner etter hunder, så ikke i helvete om jeg vil spise fra samme tallerknen som ekle onkel Odd har brukt selv om den er vasket! Blæh. Nei, seriøst. Dette er da ikke noe problem egentlig. Flinke oppvaskmaskiner nå til dags vøttu.

Angela1365380318
Skrevet

Nei, hvis dere synest at det er så ekkelt så synest jeg det er ok. Kunne aldri finne på å gjøre noe slik selv, hunder spiser fra matskålen sin her. Men det er visst noe med hunder sin tunge som er selv rensende, slik at det ikke er farlig å spise av noe hunder har spist av, så syk blir du vel ikke, men ekkelt er det!

Oppvaskemaskiner bruker jo varmt vann og er veldig effektive, så bruker de en god opvanskemaskin så hadde jeg nok spist innimellom, men vasker de for hånd istedet så hadde jeg ikke gjort det.

Når dete er sagt så ville jeg heller spist av et fat en hund har sliket en enkelte mennesker, men jeg håper å få slippe begge deler.

Gjest papirtiger
Skrevet

Fy f***. Kan du ikke servere restene i dyrets matfat da?

Hehe...og hvor tror du matfatet blir vasket? :)

Gjest Flystripa
Skrevet

Hehe...og hvor tror du matfatet blir vasket? :)

*spy*

Gjest Aimabel
Skrevet

Dere kan jo fortelle dem at man helst ikke bør skylle servise før det settes i maskinen.Sauser og fett virker som smøring for maskinen. Det høres merkelig ut, men det er visst sant :-)

Skrevet

Nei, hvis dere synest at det er så ekkelt så synest jeg det er ok. Kunne aldri finne på å gjøre noe slik selv, hunder spiser fra matskålen sin her. Men det er visst noe med hunder sin tunge som er selv rensende, slik at det ikke er farlig å spise av noe hunder har spist av, så syk blir du vel ikke, men ekkelt er det!

Oppvaskemaskiner bruker jo varmt vann og er veldig effektive, så bruker de en god opvanskemaskin så hadde jeg nok spist innimellom, men vasker de for hånd istedet så hadde jeg ikke gjort det.

Når dete er sagt så ville jeg heller spist av et fat en hund har sliket en enkelte mennesker, men jeg håper å få slippe begge deler.

"Men det er visst noe med hunder sin tunge som er selv rensende"

Bare tull. :-)

Skrevet

Hva slags folk gjør sånt? Griseekkelt, uff og dobbeltuff.

Skrevet

Får noia av folk som lar dyra sine slikke tallerkener, slikke seg i ansiktet, komme opp på bordet, osv..

Vi har selv katt, men våre rester får den servert på en avis som etterpå går i søpla. Vasker ikke skålene hans i oppvaskmaskinen heller, det går for hånd.

Synes ikke dere er det minste rare, jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...