Gå til innhold

Er det vanlig å servere noe når noen ber seg selv?

Anbefalte innlegg

Gjest sommersøndag
Skrevet

Og ha det helt ryddig? Det er litt rotete her, og jeg orker egentlig ikke rydde... Kommer til å rydde litt. Skal jeg servere noe? Jeg er ikke vant til at noen ringer og ber seg selv. Vi kunne vært ute, men foreløpig er det overskyet.

Skrevet

Jeg ser ikke rundt meg etter rot når jeg er på besøk, har nok med mitt eget rot hjemme :o)

Du trenger ikke rydde :o)

Når hun ringer sånn, så tar hun det som det er, og bryr seg nok ikke om hvordan det ser ut hos deg.

Jeg pleier å servere kaffe og andre drikker...

Har ofte litt kjeks eller knekkebrød i skapet.Har alltid ost i kjøleskapet. Så jeg pleier å sette frem det.

Har besøket blitt avtalt i god tid, lager jeg gjerne en frisk salat nå i sommervarmen.

Det er alltid populært.

Men man må ikke servere noe, hun kommer sikkert ikke for å få servering, men for å få en hyggelig tid sammen med deg.

Gjest litt drikke
Skrevet

Ja drikke feks kaffe eller te er en selvfølge. Annet er ikke nødvendig.

Gjest trultemor25
Skrevet

Det er jo bedre at folk ringer og ber seg selv enn at de plutselig skal dukke opp på døra? Da er man litt forberedt, og det er jo koselig at folk har lyst til å komme en tur?

Vi har det aldri super-ryddig her til vanlig, så når det kommer folk blir det en hyper-ryddings og muligens også en rask tur med støvsugeren. Vil at det skal se sånn passelig ordentlig ut her når det kommer folk jeg. Jeg liker også å ha noe på bordet når jeg har folk her. Er det kaffedrikkere somkommer pleier jeg å koke litt kaffe.

Gjest sommersøndag
Skrevet

Jeg ser ikke rundt meg etter rot når jeg er på besøk, har nok med mitt eget rot hjemme :o)

Du trenger ikke rydde :o)

Når hun ringer sånn, så tar hun det som det er, og bryr seg nok ikke om hvordan det ser ut hos deg.

Jeg pleier å servere kaffe og andre drikker...

Har ofte litt kjeks eller knekkebrød i skapet.Har alltid ost i kjøleskapet. Så jeg pleier å sette frem det.

Har besøket blitt avtalt i god tid, lager jeg gjerne en frisk salat nå i sommervarmen.

Det er alltid populært.

Men man må ikke servere noe, hun kommer sikkert ikke for å få servering, men for å få en hyggelig tid sammen med deg.

Jeg har laget en mugge saft og satt fram et lite fat med noen jordbær og sitronkakeskiver. Det er egentlig en venninne av søsteren min dette, så jeg ba søsteren min også komme.

Gjest sommersøndag
Skrevet

Det er jo bedre at folk ringer og ber seg selv enn at de plutselig skal dukke opp på døra? Da er man litt forberedt, og det er jo koselig at folk har lyst til å komme en tur?

Vi har det aldri super-ryddig her til vanlig, så når det kommer folk blir det en hyper-ryddings og muligens også en rask tur med støvsugeren. Vil at det skal se sånn passelig ordentlig ut her når det kommer folk jeg. Jeg liker også å ha noe på bordet når jeg har folk her. Er det kaffedrikkere somkommer pleier jeg å koke litt kaffe.

Jeg er enig i at det er best at jeg får en telefon først! Men det var litt overraskende siden det er en av min søsters venninner.

Gjest sommersøndag
Skrevet

Ja drikke feks kaffe eller te er en selvfølge. Annet er ikke nødvendig.

Takk for svar du også:)

Skrevet

Jeg har laget en mugge saft og satt fram et lite fat med noen jordbær og sitronkakeskiver. Det er egentlig en venninne av søsteren min dette, så jeg ba søsteren min også komme.

Tror jeg ringer deg og tar meg en tur jeg også :o)

For dette hørtes hyggelig ut :o)

Kos dere :o)

Gjest sommersøndag
Skrevet

Tror jeg ringer deg og tar meg en tur jeg også :o)

For dette hørtes hyggelig ut :o)

Kos dere :o)

Det blir det nok.:)

laguna1365380434
Skrevet

Hvis noen kommer oppom her får de mat om jeg har noe mat i farta..Er de sultne selvom ikke jeg skal ha noe, tilbyr jeg å mekke noe enkelt, eller å gå ut å ta en bit.Eventuellt kan de mekke seg noe sjøl, om de er husvarme.

Ellers byr jeg på det jeg evt har, kaffe, cola, øl, vin..Etter anledning og humør.

Synes det er koselig at folk pitler oppom, litt avhengig av hvem det er og vedkommendes stressnivå, selvfølgelig..(svigermor, sånn uanmeldt, vil nok stresse meg en masse..:-o)

Jeg gidder ikke å lage noe sånn husmorkonkuranse om jeg får vanlig&trivlig besøk.

:-)

Skrevet

Pleier å rydde det værste..dvs BH'er som er slengt i sofaen, ordne skohylla, vaske gjestedoen+ vasken der og henge opp nytt håndkle. - Hvis jeg vet at folk kommer.

Gidder ikke bry meg med rot hos andre, så håper folk tåler litt her og!

Når det gjelder mat, så serverer jeg kaffe/te eller brus/øl/vin alt etter som. Skal vi spise, så inviterer vi til måltidet, eller setter frem noe kjeks eller noe. Litt alt etter som! Om sommeren går det mye i oppskåret frukt og is.

Men, besøket ditt er vel over nå - var det hyggelig? :-)

Gjest sommersøndag
Skrevet

Pleier å rydde det værste..dvs BH'er som er slengt i sofaen, ordne skohylla, vaske gjestedoen+ vasken der og henge opp nytt håndkle. - Hvis jeg vet at folk kommer.

Gidder ikke bry meg med rot hos andre, så håper folk tåler litt her og!

Når det gjelder mat, så serverer jeg kaffe/te eller brus/øl/vin alt etter som. Skal vi spise, så inviterer vi til måltidet, eller setter frem noe kjeks eller noe. Litt alt etter som! Om sommeren går det mye i oppskåret frukt og is.

Men, besøket ditt er vel over nå - var det hyggelig? :-)

Ja, det var koselig! Det ble kake og jordbær.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Hvis jeg ber meg selv bort til noen, så er det en uformell visitt. Forvnenter ikkeno. Pleier å ha med meg evt brus og kjeks, siden vedkommende ikke visste at h*n skulle få besøk. Pleier ikke dra på impulsbesøk til de jeg veit hater det, eller som jeg veit sliter med å ha det ryddig og ha folk når det er rotete. Ringer alltid først til dem. Til andre sender jeg kanskje en sms for å høre om de er hjemme.

Hvis folk kommer på stikk-innom-tur til meg, får de det jeg har. Har nesten alltid te og no kjeksegreier hvertfall.

Gjest Streif
Skrevet

Det varierer kanskje litt innad i vennekretsen og miljøet en kommer fra hvorvidt det er vanlig å invitere seg selv på besøk. Der hvor jeg kommer fra er det vanlig at folk ringer og spør om det passer. Er et rotehue som liker å få spadd unna det verste av rot før noen stikker innom. Pleier å ha kjeks eller is liggende. Kommer en slik uanmeldt kan en ikke forvente full oppdekning.

Gjest ta det enkelt
Skrevet

Jeg kan ikke fordra hvis folk bare ringer på døren uanmeldt. Det er ikke alltid det passer å få besøk, og det er vanskelig å si nei når de står der.

Derimot hvis de ringer på forhånd, syns jeg det bare er koselig, og jeg kan si nei eller ja ettersom det passer, Hyggelig at de vil komme på besøk, og jeg prøver alltid å rydde litt før de kommer (faktisk er det stort sett når jeg skal få besøk, at jeg får anledning til å rydde!)

Jeg disker ikke opp med det store, serverer te og spør om de har lyst på en brødskive eller knekkebrød. Har jeg en kake i fryseren, hender det jeg tar den opp, for jeg er en kakemoms og elsker å få en anledning til å spise den!

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Jeg kan ikke fordra hvis folk bare ringer på døren uanmeldt. Det er ikke alltid det passer å få besøk, og det er vanskelig å si nei når de står der.

Derimot hvis de ringer på forhånd, syns jeg det bare er koselig, og jeg kan si nei eller ja ettersom det passer, Hyggelig at de vil komme på besøk, og jeg prøver alltid å rydde litt før de kommer (faktisk er det stort sett når jeg skal få besøk, at jeg får anledning til å rydde!)

Jeg disker ikke opp med det store, serverer te og spør om de har lyst på en brødskive eller knekkebrød. Har jeg en kake i fryseren, hender det jeg tar den opp, for jeg er en kakemoms og elsker å få en anledning til å spise den!

_ekte_ kakemonser har ikke kake i fryseren. De har den i magen sin ;-)))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...