Gå til innhold

Ping og pang

Anbefalte innlegg

Gjest lille rosinen
Skrevet

Er det noen flere enn meg som har vokst opp med å kalle puffet ris "ping" og havrenøtter "pang"? Samboeren driver og "mobber" for det etter at jeg fortalte at vi kaller det ping og pang i familien min.

Skrevet

"Ris"- kaller vi for "puff"

Ellers av alle frokostblandiger kaller vi for "lulu"

lulu til frokost i dag var

- Honney korn til datter

-weetos til sønn

-musli med youghurt til meg.

lulu-er et hjemmelaget ord...

Skrevet

Ping og Pang har jeg aldri hørt, men mora mi kalte det for "pops" så jeg trodde det het det lenge jeg.

Skrevet

Hehe - nei det var nytt for meg.

Men morsomt var det!

:o)

Skrevet

Hehe, nei, det har jeg aldri hørt! :-)

Tror vi kalt det "puffet ris" eller helst sa jeg vel "riskorn" :-)

Skrevet

Jeg har hørt ping om puffet ris før, men aldri brukt det selv (jeg har heller aldri likt puffet ris no særlig, så jeg har hatt lite behov for å nevne det i det hele tatt ;)

hare1365380455
Skrevet

Nei det har jeg aldri hørt før!

Gjest togli
Skrevet

Hehe, må innrømme at jeg skjønner sambisen din litt ;-)

Skrevet

Puffet hvete kalte vi puff, og puffet ris kalte vi for rispuff.

Ping og pang har jeg aldri hørt :o)

Skrevet

Jeg har hørt noen referere til det før, men vi brukte aldri de ordene hjemme. Hvilken del av landet er du fra?

Skrevet

Ingen andre her som har kjørt forbi fabrikken (?) nord for Stjørdal da? Der står det jo "Ping Pang" på veggen, gjør det ikke??? Sammen med tegning av et kineserhode?

Vi hadde aldri havrenøtter, men puffet ris kalte jeg og eksen gjerne "Ping pang". :o)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg har hørt noen referere til det før, men vi brukte aldri de ordene hjemme. Hvilken del av landet er du fra?

Jeg er fra nord-Norge. Som noen skrev her så husker jeg jo at det var bilde av en asiater på "ping"-posen før, kanskje det er derfor jeg vokste opp med at vi kalte det ping og pang...?

Skjønner jo jeg også at for noen som aldri har hørt det før så er det litt komisk...

Gjest lille rosinen
Skrevet

Ingen andre her som har kjørt forbi fabrikken (?) nord for Stjørdal da? Der står det jo "Ping Pang" på veggen, gjør det ikke??? Sammen med tegning av et kineserhode?

Vi hadde aldri havrenøtter, men puffet ris kalte jeg og eksen gjerne "Ping pang". :o)

Gjør det?? Aldri sett/hørt om det før. Men da er jeg kanskje et skritt nærmere å vite hvor det kom fra da :-)

Gjest POPS!
Skrevet

Ping og Pang har jeg aldri hørt, men mora mi kalte det for "pops" så jeg trodde det het det lenge jeg.

Vi kalte begge deler for pops. Jeg trodde det var det det het (vel, egentlig er det det det heter for meg ennå. Det er da et bra navn?)

Hvis jeg hadde fått velge hadde jeg vokst opp på pops med smelk og sukker.

Skrevet

Jooo, jeg tror det stemmer at det sto ping og pang på fabrikken og at det var en slags figur der. Men jeg husker ikke hvordan den så ut.

Fabrikken er kanskje ikke synlig fra hovedveien lenger - eller er det vi som har begynt å kjøre en annen vei, tro?

Skrevet

Jooo, jeg tror det stemmer at det sto ping og pang på fabrikken og at det var en slags figur der. Men jeg husker ikke hvordan den så ut.

Fabrikken er kanskje ikke synlig fra hovedveien lenger - eller er det vi som har begynt å kjøre en annen vei, tro?

Joooo, veien der er vel ikke lagt om?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...