Gjest lille rosinen Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Er det noen flere enn meg som har vokst opp med å kalle puffet ris "ping" og havrenøtter "pang"? Samboeren driver og "mobber" for det etter at jeg fortalte at vi kaller det ping og pang i familien min. 0 Siter
Gjest nepa Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 "Ris"- kaller vi for "puff" Ellers av alle frokostblandiger kaller vi for "lulu" lulu til frokost i dag var - Honney korn til datter -weetos til sønn -musli med youghurt til meg. lulu-er et hjemmelaget ord... 0 Siter
Osiris Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Ping og Pang har jeg aldri hørt, men mora mi kalte det for "pops" så jeg trodde det het det lenge jeg. 0 Siter
Gyda Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Hehe - nei det var nytt for meg. Men morsomt var det! ) 0 Siter
Kvinna Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Hehe, nei, det har jeg aldri hørt! :-) Tror vi kalt det "puffet ris" eller helst sa jeg vel "riskorn" :-) 0 Siter
mAd Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Jeg har hørt ping om puffet ris før, men aldri brukt det selv (jeg har heller aldri likt puffet ris no særlig, så jeg har hatt lite behov for å nevne det i det hele tatt 0 Siter
Gjest togli Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Hehe, må innrømme at jeg skjønner sambisen din litt ;-) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Puffet hvete kalte vi puff, og puffet ris kalte vi for rispuff. Ping og pang har jeg aldri hørt ) 0 Siter
Albertine Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Jeg har hørt noen referere til det før, men vi brukte aldri de ordene hjemme. Hvilken del av landet er du fra? 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Ingen andre her som har kjørt forbi fabrikken (?) nord for Stjørdal da? Der står det jo "Ping Pang" på veggen, gjør det ikke??? Sammen med tegning av et kineserhode? Vi hadde aldri havrenøtter, men puffet ris kalte jeg og eksen gjerne "Ping pang". ) 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Jeg har hørt noen referere til det før, men vi brukte aldri de ordene hjemme. Hvilken del av landet er du fra? Jeg er fra nord-Norge. Som noen skrev her så husker jeg jo at det var bilde av en asiater på "ping"-posen før, kanskje det er derfor jeg vokste opp med at vi kalte det ping og pang...? Skjønner jo jeg også at for noen som aldri har hørt det før så er det litt komisk... 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Ingen andre her som har kjørt forbi fabrikken (?) nord for Stjørdal da? Der står det jo "Ping Pang" på veggen, gjør det ikke??? Sammen med tegning av et kineserhode? Vi hadde aldri havrenøtter, men puffet ris kalte jeg og eksen gjerne "Ping pang". ) Gjør det?? Aldri sett/hørt om det før. Men da er jeg kanskje et skritt nærmere å vite hvor det kom fra da :-) 0 Siter
Gjest POPS! Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Ping og Pang har jeg aldri hørt, men mora mi kalte det for "pops" så jeg trodde det het det lenge jeg. Vi kalte begge deler for pops. Jeg trodde det var det det het (vel, egentlig er det det det heter for meg ennå. Det er da et bra navn?) Hvis jeg hadde fått velge hadde jeg vokst opp på pops med smelk og sukker. 0 Siter
laban Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Ingen andre her som har kjørt forbi fabrikken (?) nord for Stjørdal da? Der står det jo "Ping Pang" på veggen, gjør det ikke??? Sammen med tegning av et kineserhode? Vi hadde aldri havrenøtter, men puffet ris kalte jeg og eksen gjerne "Ping pang". ) Jooo, jeg tror det stemmer at det sto ping og pang på fabrikken og at det var en slags figur der. Men jeg husker ikke hvordan den så ut. Fabrikken er kanskje ikke synlig fra hovedveien lenger - eller er det vi som har begynt å kjøre en annen vei, tro? 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Jooo, jeg tror det stemmer at det sto ping og pang på fabrikken og at det var en slags figur der. Men jeg husker ikke hvordan den så ut. Fabrikken er kanskje ikke synlig fra hovedveien lenger - eller er det vi som har begynt å kjøre en annen vei, tro? Joooo, veien der er vel ikke lagt om? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.