Gå til innhold

risperdal


ttrttr

Anbefalte innlegg

Hei.

Lider av sosial angst, og har ikke hatt noen effekt av cipramil. Legen har nå gitt meg risperdal istedenfor som jeg har brukt en uke.

Har lagt på meg siden jeg begynte, og fått melkespreng i tillegg. (Ikke gravid:)

Vet svært lite om risperdal. Er dette riktig medisin for meg? Skal øke til 2 ganger 2mg i løpet av fire uker. Er det vanlig å gi risperdal mot sosial angst?Stoler vanlligvis på legn min, men etter å ha lest på pakningsvedlegget føler jeg at dette ikke er riktige piller for meg.

Mvh

ttr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hørtes litt merkelig ut at du fikk risperdal som behandling mot angst, siden risperdal er et anti-psykotikum.

Du kan jo ganske enkelt spørre legen din om hvorfor han satte deg på akkurat denne medisinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd cipralex mot sosial angst. Det bruker jeg og har god effekt av dem. I tillegg bruker jeg seroquel 50 mg mot tankesurr. Og det hjelper både mot angst og tankesurr og søvnmangel. Før jeg fikk seroquel, brukte jeg Risperdal 0,5 mg. Men fikk ikke noe særlig effekt av dem + at jeg også fikk melkespreng. Det er fordi at de har innvirkning på Prolaktin-nivået i kroppen din. Og Prolaktin er ett hormon som styrer melkeproduksjonen i kroppen.. Nå har jeg ikke melkespreng og normalt prolaktinnivå i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest profile

Jeg ville prøvd cipralex mot sosial angst. Det bruker jeg og har god effekt av dem. I tillegg bruker jeg seroquel 50 mg mot tankesurr. Og det hjelper både mot angst og tankesurr og søvnmangel. Før jeg fikk seroquel, brukte jeg Risperdal 0,5 mg. Men fikk ikke noe særlig effekt av dem + at jeg også fikk melkespreng. Det er fordi at de har innvirkning på Prolaktin-nivået i kroppen din. Og Prolaktin er ett hormon som styrer melkeproduksjonen i kroppen.. Nå har jeg ikke melkespreng og normalt prolaktinnivå i kroppen.

Hva mener du med tankesurr? Tvangstanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med tankesurr? Tvangstanker?

Med tankesurr, mener jeg at du har hodet fullt av tanker, ikke tvangstanker. Du tenker på alt mulig rart samtidig. dette gjør at man ikke for sove... Og problemer kan bli større enn de egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...