Gå til innhold

Å dra på badestrand alene

Anbefalte innlegg

Gjest Mangler mot
Skrevet

FInnes det andre som drar til badestranden alene? Mine venninner har flere småbarn, og etter en dag med de på stranden er jeg fullstendig utslitt.Jeg blir da hjemme og soler meg i hagen.Jeg har voksne barn i forhold til dem siden jeg fikk barn tidlig. Jeg har lyst til å dra på badestranden alene, men mangler mot. Har noen erfaringer med å dra alene?

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

4

• muriel

2

• astridny

1

• Prozak

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Jeg har vært på badestrand alene en del ganger, og synes det er helt greit. Jeg ser overhodet ikke problemet. Ta med en bok eller en avis, så du har noe å lese på.

Skrevet

Det har til og med jeg gjort flere ganger. Ta med mat og drikke og ei god bok og dagen er reddet :o)

Skrevet

De gangene jeg har vært på straden e.l, har jeg alltid sett flere som var der alene.

"................................."

Skrevet

Ja, jøss. Se deg rundt, og det er mange som koser seg på stranda alene.

Ta med deg lesestoff - og ellers så er jo bare det å sette seg opp litt og se på folk kose seg og ha det gøy trivelig underholdning.

Bjarne banan
Skrevet

Skulle bra mangle man ikke kan dra på ei badestrand alene uten å føle seg dum,poenget er at man bør trives i sitt eget selskap og drite i hva andre tror.

Gjest trultemor25
Skrevet

Det er da ikkeno problem!? Gjør det masse jeg, i fjor var jeg ihvertfall masse på stranda alene, og kosa meg glugg ihjel. Hadde med meg blad/bok, en liten kjølebag med drikke og litt å spise og litt digg.

Kos deg i sola!

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det har jeg gjort mange ganger. Herlig! Ta med en bok og kos deg =)

Skrevet

Det har jeg gjort mange ganger, og skjønner igrunn ikke problemet ditt....

Skrevet

Jeg drar ofte alene - fordi ingen har mulighet til å bli med meg. Helt flott, kan lese boka mi, slumre litt, ta et bad, slappe heelt av.

Anbefales!! :-)

Skrevet

Klart du kan dra på stranda alene! Det har jeg gjort flere ganger.

Ta med en bok eller et blad, så har du noe å lese på om du ikke bare vil ligge med øynene igjen.

:)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Er å soler meg alene nesten hver dag det er finvær jeg, alle andre er jo på jobb. Har alltid med meg drikke, avis og den boken jeg holder på meg for øyeblikket. SÅ ser jeg mye på "livet".

hare1365380455
Skrevet

Det høres deilig ut...:) Gjør det du, og kos deg!

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har vært på stranda alene en hel masse! Hele dagen gjerne!

Ikke noe problem det vel..?

Tamed bok&blad og cola, og kos deg!

:-)

Gjest togli
Skrevet

Åh, heldig er du!!

Det er kjempekoselig med småbarn på stranda, men jammen ser jeg litt fram til å bare kunne ligge og sløve på stranda uten tanker for andre enn meg selv. Det skjer vel en gang om en tolv-tretten års tid :-)

Kos deg alene på stranda du!

Gjest prust
Skrevet

Selvfølgelig kan du det! Noe av det jeg gleder meg mest til i sommer er å få et par-tre dager helt for meg selv i august, når barnehagen og skolen har startet og før jeg har begynt å jobbe (skal begynne 1. september)! Da skal jeg på stranda og bare slappe av og sloe meg og bade - uten unger rundt meg som jeg må passe!

Men jeg gleder meg jo til strand-dager med ungene og da :-)

Skrevet

Nei, jeg har ikke erfaring med å reise alene, men etter å ha lest denne tråden så fikk jeg rent lyst! :-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Badestranda er et sted hvor det er kjempedeilig å dra alene!

Ta med en god bok og/eller god musikk og bare slapp av og kos deg.

Gjest ped. leder
Skrevet

Selvfølgelig kan du det! Noe av det jeg gleder meg mest til i sommer er å få et par-tre dager helt for meg selv i august, når barnehagen og skolen har startet og før jeg har begynt å jobbe (skal begynne 1. september)! Da skal jeg på stranda og bare slappe av og sloe meg og bade - uten unger rundt meg som jeg må passe!

Men jeg gleder meg jo til strand-dager med ungene og da :-)

Jeg vet ingenting om ditt og dine barns liv eller hvem du er, men som pedagogisk leder i barnehage så må jeg innrømme at jeg rynker litt på nesa når jeg leser du har tenkt å levere barn i barnehagen for å dra på stranda selv... MANGE foreldre skjønner ikke at barna har like mye behov for ferie som foreldre. Det å gå i barnehage kan være ganske stressfullt og slitsomt med lange dager, og noen dager ekstra sammen med mamma tror jeg er godt for barna.

Dømmer ikke deg altså, sier dette på generelt grunnlag. Som jeg begynte med å skrive, jeg kjenner ikke deg eller livet ditt...

Gjest prust
Skrevet

Jeg vet ingenting om ditt og dine barns liv eller hvem du er, men som pedagogisk leder i barnehage så må jeg innrømme at jeg rynker litt på nesa når jeg leser du har tenkt å levere barn i barnehagen for å dra på stranda selv... MANGE foreldre skjønner ikke at barna har like mye behov for ferie som foreldre. Det å gå i barnehage kan være ganske stressfullt og slitsomt med lange dager, og noen dager ekstra sammen med mamma tror jeg er godt for barna.

Dømmer ikke deg altså, sier dette på generelt grunnlag. Som jeg begynte med å skrive, jeg kjenner ikke deg eller livet ditt...

Heisan! Skjønner at det kan virke som unødvendig luksus at barna er i barnehagen og mamma soler seg - MEN jeg har ikke dårlig samvittighet for det :-)

Barna mine er 6 år, 4 år og 15 mnd. Har vært hjemme i nesten halvannet år, og da har de to eldste hatt 60% barnehage. Nå skal 4-åringen ha 4 uker ferie, 6 åringen ha 5 uker (han skal ha SFO to dager i uka fra 8. august og det gleder han seg til) og minstemor skal begynne forsiktig tilvenning til barnehage om fire uker.

Når skolen starter 17. august kommer jeg til å ha to uker med to dager hver uke der ungene er i barnehage/skole - og de FIRE dagene har jeg tenkt å ha for meg selv. Tror faktisk ikke jeg har hatt én eneste sole/badedag for meg selv etter jeg fikk barn, med unntak av en sydentur for 2,5 år siden.

Når fire uker ferie er over, tror jeg faktisk både mamma og storesøster på fire er klar for noen barnahagedager. Og hver tirsdag og onsdag er de hjemme med meg.

Gleder meg til august jeg!

Men først gleder jeg meg til sommerferie med hele familien, med fjellturer og være på stølen og bade og sole oss - ja, være sammen alle fem :-)

God sommer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...