Gå til innhold

psykose og jobb


pappeske

Anbefalte innlegg

Jeg er visst psykotisk og holder på med å bli utredet for dette. Er begynt på medisin og sånn, men det har ikke hatt noen virkning enda. Jeg har veldig lenge slitt med psykiske problemer men jeg har alltid hatt et lite håp i bakhodet om at ting vil ordne seg til slutt.

men akkurat nå sliter jeg forferdelig med å holde motet oppe. Jeg har liksom ingen ting å se fram til. Framtiden virker helt svart.

Spørsmålet kommer her: Jeg har alltid hatt et ønske om å bli sykepleier. Hvis jeg får diagnosen schizofreni, vil jeg da kunne bli sykepleier? Er det noen som vil ansette en sykepleier med schizofreni? Det er det eneste jeg egentlig har lyst til å bli, og folk er jo så positive siden jeg har noe å sikte etter. Men hvis jeg satser på det, vil det være noen vits å slite seg gjennom en utdanning hvis ingen vil ansette meg?

Hilsen jente 17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

marlenexxx27

Å jobbe som sykepleier når man er schizofren er nok svært vanskelig og utfordrende. Mange av symptomene til schizofreni (vrangforestillinger, stemmer, kognitiv svikt, o.l) kan gjøre at det blir vanskelig å gi pasientene god og etisk forsvarlig behandling.

Men det er jo slett ikke sikkert du er schizofren. Man trenger ikke være det selv om man opplever psykose. Og det høres ut som at det enda er usikkert om du virkelig har psykose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på den utdannelsen du føler er riktig for deg. Uansett hvilken utdannelse du tar vil din sykdom tappe deg for krefter til tider. Men du er ung og jobber med deg selv, du er i en utviklingsprosess, tenk postivt, stå på, livet er en berg og dal bane både for de friske og de syke. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...