Gjest Ikke undertegnet nå Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Jeg har forstått det sånn at når man ikke har jobbet et helt år så kan man få en skattefri lønn dersom feriepengene ikke utgjør særlig mye. Er det noen som vet om dette bare kan gjøres en gang pr. arbeidssted? Jeg har nemlig flyttet fra en kommune og tilbake igjen til min gamle jobb, og begynte å jobbe igjen etter svangerskapspermisjon og dagpenger (som jo ikke gir feriepengegrunnlag). Lite feriepenger i år gitt, og økonomiansvarlig sier det er fordi jeg allerede har dratt nytte av den skattefrie lønna, da jeg begynte i denne jobben for ørti år siden i forrige runde. Vanskelig formulert, men jeg håper noen skjønner hva jeg mener og kan svare meg. 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Du får ikke skattefri lønn, men kan velge ikke å ta ut all ferie du har krav på. De ukene du da ikke har ferie, får du betalt lønn for. 0 Siter
Gjest Ikke undertegnet nå Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Du får ikke skattefri lønn, men kan velge ikke å ta ut all ferie du har krav på. De ukene du da ikke har ferie, får du betalt lønn for. Det er dessverre ikke mulig, da jeg jobber som lærer. 0 Siter
Kjøkkenskriver Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Feriepengene er ikke skattefrie, men man trekker litt ekstra skatt hele året for å ikke trekke skatt i ferien. Du kan be om nytt skattekort og derved betale mindre resten av året, dersom du mener du har betalt for mye skatt. 0 Siter
Åsemor Skrevet 3. juli 2005 Skrevet 3. juli 2005 Du skriver under her at du jobber som lærer. Jeg har jobbet med lønningene til lærere, og det stemmer nok at du bare kan få den fordelen en gang i ditt yrkesaktive liv. 0 Siter
Gjest Ikke undertegnet nå Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Du skriver under her at du jobber som lærer. Jeg har jobbet med lønningene til lærere, og det stemmer nok at du bare kan få den fordelen en gang i ditt yrkesaktive liv. Takk for svar 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.