Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe i veien for å hente andres medisiner på apoteket? Selv de som er på blå resept?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Tror ikke det går, man jo ha underskrift når det er på blåresept. Men er ikke sikker..

Skrevet

Det går helt greit. Men den som henter medisinen må av og til legitimere seg.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det går helt greit. Men den som henter medisinen må av og til legitimere seg.

På blårespet også? Jeg spurte en dame en gang (husker ikke om det var legen eller apotek) og da sa de det ikke gikk. Mulig vedkommende ikke hadde helt peiling =)

hjertebarnet
Skrevet

Tror du må ha med fullmakt fra den andre, samt vise legitimasjon.

Skrevet

På blårespet også? Jeg spurte en dame en gang (husker ikke om det var legen eller apotek) og da sa de det ikke gikk. Mulig vedkommende ikke hadde helt peiling =)

Ja da. Blå resept også. Gjør det ofte for en bekjent.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Okei..da var det sikkert fastlegen min som sa det til meg.. Hun har ikke peiling på noe :P

Skrevet

Det kan forresten være forskjell på hva slags type medisin det er.

Man får jo mye på blå resept som ikke kan "misbrukes" eller selges/brukes som dop f.eks. (Det er slik medisin jeg kjenner til).

Det kan jo selvsagt være helt anderledes når det gjelder mer "tyngre" medisin.

Ja, nå tror jeg at jeg går for dette svaret: Det er forskjell på hva slags type medisiner du henter ut. Om du må ha fullmakt eller ikke - og om du må legitimere deg eller ikke. (Men om det er på blå resept er nok underordnet.)

Tror

Skrevet

Okei..da var det sikkert fastlegen min som sa det til meg.. Hun har ikke peiling på noe :P

Artig fastlege. *s*

Skrevet

Det går helt fint. Henter stadig vekk medisiner for min mor. Både på blå og på hvit resept. Må vise legitimasjon for medisiner med trekant, de andre må jeg kvittere med mitt navn at jeg har hentet.

Skrevet

Det kan forresten være forskjell på hva slags type medisin det er.

Man får jo mye på blå resept som ikke kan "misbrukes" eller selges/brukes som dop f.eks. (Det er slik medisin jeg kjenner til).

Det kan jo selvsagt være helt anderledes når det gjelder mer "tyngre" medisin.

Ja, nå tror jeg at jeg går for dette svaret: Det er forskjell på hva slags type medisiner du henter ut. Om du må ha fullmakt eller ikke - og om du må legitimere deg eller ikke. (Men om det er på blå resept er nok underordnet.)

Tror

Hehe... Okei. Så da bør det gå bra å hente min mors allergi-øyedråper tror du? ;)

Skrevet

Det går helt fint. Henter stadig vekk medisiner for min mor. Både på blå og på hvit resept. Må vise legitimasjon for medisiner med trekant, de andre må jeg kvittere med mitt navn at jeg har hentet.

Takk for fornuftig svar. :)

Skrevet

Hehe... Okei. Så da bør det gå bra å hente min mors allergi-øyedråper tror du? ;)

Ja - der tror jeg du kan være steike sikker på ikke å bli avvist!

:o)

Skrevet

Det går bra, men ikke beroligende, sovemedisiner eller sånne medikamenter.. da må man vise leg. og får are henta det selv..

Skrevet

samboeren min har hentet masse medisiner for meg før om åra på blå resept..

Skrevet

Tja... Ikke godt å si om du kan finne på å ta en overdose allergiøyedråper selv?! ;o)))

Skrevet

Det har jeg gjort mange ganger, også trekantmedisiner. Må signere på baksiden av resepten, dog.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...