Gå til innhold

Noen som har peiling på innholdsfortegnelse i word?

Anbefalte innlegg

Gjest Takk på forhånd
Skrevet

jeg skriver en oppgave hvor jeg skal nummerere tittlene mine. i innholdsfortegnelsen min så vil jeg ha med alle overskrifter. Men da kommer ikke innledningen med fordi jeg ikke har nummerert den.

Hvordan bør jeg merke innledning og avslutning for at den skal være med i innholdsfortegnelsen i Word?

Skrevet

Du må jukse litt...

Du lager en overskrifsstil som er lik den du har brukt på de nummererte overskriftene, men med et annet navn. Hvis overskriftene har "Overskrift1" som stil, så lag fx en som heter "OverskriftUnum" med tilsvarende formatering (font, fontstørrelse osv).

For å få med denne nye stilen i innholdsfortegnelsen, så gå inn på "Sett Inn - Referanse - Stikkordsregister og tabeller - Innholsfortegnelse - Alternativer - utenfor den nye overskriftsstilen din (OverskriftUnum), så velger du fx nivå 1 (skriv et 1-tall i ruten utenfor stilnavnet)

Voila!

(trur eg...)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Du må formatere overskriftene med f.eks "Overskrift1" (det samme som formateringen for førsterangs overskriftene dine heter).

Håper du skjønte noe av dette. Er ikke så lett å forklare når man egentlig bare er en "dummie" selv...

Skrevet

Gjør den om til overskrift-stil, marker overskriften og velg f.eks "overskrift 1" i et rullefelt oppe ved skriftype og de andre boksene...

Skrevet

Du må jukse litt...

Du lager en overskrifsstil som er lik den du har brukt på de nummererte overskriftene, men med et annet navn. Hvis overskriftene har "Overskrift1" som stil, så lag fx en som heter "OverskriftUnum" med tilsvarende formatering (font, fontstørrelse osv).

For å få med denne nye stilen i innholdsfortegnelsen, så gå inn på "Sett Inn - Referanse - Stikkordsregister og tabeller - Innholsfortegnelse - Alternativer - utenfor den nye overskriftsstilen din (OverskriftUnum), så velger du fx nivå 1 (skriv et 1-tall i ruten utenfor stilnavnet)

Voila!

(trur eg...)

...lik som Overskrift1, men uten nummerering selvsagt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...