Gå til innhold

Boblebad eller vanlig badekar?

Anbefalte innlegg

Gjest badenymfe
Skrevet

Vi skal pusse opp badet og har bestemt oss for å ha badekar. Oooh, hvilken luksus! Men ingen av oss har noen gang hatt boblebadekar og lurer på om vi skal kjøpe det nå. Hva ville dere gjort? Det blir jo en del dyrere og vi er litt usikre på om det er SÅ stas med bobler...? Vi har forsåvidt råd til det, men kan jo være andre ting man kunne brukt de pengene på som er mer verdt...

Erfaringer med boblekar noen...?

Fortsetter under...

Gjest prust
Skrevet

Vi fikk nytt stort bad i fjor med digert hjørnebadekar. Vi valgte å ikke ha boblebadekar. Det har vært deilig de få gangene jeg har prøvd det, men en må visst være ekstremt nøye med rensing for at det skal være hygienisk, og det passer ikke helt meg... I tillegg har jeg hørt at motoren fra boblingen ofte bråker så mye at det ødelegger litt selve følelsen en har i boblebadekaret.

Er storfornøyd med det badekaret vi valgte - hadde meg et deilig bad her i stad :-)

Gjest badekar-elsker (vanlig str.)
Skrevet

Jeg antar at du nå snakker om de boblebadene som er en god del større enn vanlig badkar? Har ikke erfaring selv, vil bare gjøre deg oppmerksom på et problem som mine venner fikk:

De anskaffet boblebad, men så viste det seg at rørsystemet var ikke beregnet for så store vannmasser når de skulle tømme det, så de måtte bryte opp badegulvet og legge helt nye rør. Det ble en kjempedyr utgift de ikke hadde regnet med.

Husk at det tar også mye lengre tid å fylle et boblebad. Og hvis man vil tenke miljøhensyn, er det jo ikke så veldig greit da, men men.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Vanlig! Hvis du vil ha litt ekstra schvung over det, tar du f.eks et på føtter, leeeeekkkkkert.

Gjest Surrealis
Skrevet

Sto et boblebad i huset jeg kjøpte for et par år siden. Når jeg fylte det opp med vann, ble varmtvannstanken tømt (300 liter), og da ble det lenge til neste varmdusj.

Jeg la merke til boblebadet, som jeg har gjort med mange andre ting, at det var kjekt de første gangene. Etterhvert var det nok med en dusj, eller et enkelt bad. Dessuten irriterte jeg meg over all rengjøringen.

Da jeg pussa opp badet, kaste jeg badekaret og alle boblene til huttiheiti, og jeg satte inn et enkelt badekar. Nok til et avslappende bad innimellom.

Jeg ville brukt penga på andre ting som ikke krever så mye ekstraarbeid. En stor flatskjerm for eksempel.

Skrevet

Jeg valgte vanlig badekar. Synes bobler er bråkete + at det er en del jobb for å holde det rent (i rørene som tilfører boblene)

Annonse

Skrevet

Vi vurderer det samme...

Jeg har lyst på boblebad, men også redd for rengjøringen. Vil prøve å undersøke mer rundt Fjordbads løsning, om de er så lett å rengjøre som de påstår. Fint om noen her har erfaring med det?

Du kan i alle fall lese på http://www.fjordbad.no/

Om det er sant som det står der, så velger vi nok det boblebadet. Ellers blir det nok uten bobler. Savner uansett et badekar nå... Har hatt badekar de fleste stedene jeg har bodd, men har vært uten de siste 5 årene, og savner det veldig... Er så avslappende å kunne synke ned i et badekar og koble ut...

Gjest VVS forhandler
Skrevet

Hei. Fjordbad har en kampanje på hjørneboblekar nå. De anbefaler å gi ca 20 % rabatt til kunde. Kampanjen varer til 15 juli. Nå kan du gjøre et godt kjøp med andre ord!

Gjest Jeg ville ikke gjort det
Skrevet

Vi installerte boblebadekar for femten år siden. Har nesten aldri brukt det. Bete er ro og stillhet og varmt vann når en skal slappe av. Den der motorens om durer er bare forstyrrende for en avslapningsstund. Mulig andre kar går stillere enn vårt da.

Gjest Dardy
Skrevet

Her var det mange som hadde hørt ting og syntes ting.

Min erfaring. Vi har boblebad, og det som er viktig å huske når du kjøper er at du får et kar som blåser luft i steden for vann. Da blir det ikke noe gris i rørene, og helt vedlikeholdsfritt. Vårt badekar er på 300 liter, og for å ikke tømme varmvannstanken helt har vi skrudd opp tempraturen på den til maks. Dermed tømmes ikke den, og vi får tatt en dusj etterpå.

Det vedlikeholdet vi har, er å vaske badekaret med såpe og svamp før eller etter badet. I bånn er det en slags matte som man enkelt skrur ut med medfølgende skrutrekker. Under der stikker dysene såvidt opp, og der samler det seg litt sand. Så der tar vi og vasker innimellom. Kanskje tre -fire ganger i året. Det er ikke så masse sand det er snakk om. Ellers er det ikke noe mer å gjøre. Men som sagt, luftstråler i steden for vannstråler er alfa og omega. Med vannbobler, setter det seg bakterier og slam i rørene og de må renses ofte.

Motoren bråker ikke SÅ mye som en skal ha det til. Har aldri tenkt over bråk overhodet, vi.

Lykke til med nytt boblebad. Det er så dritdigg å sette seg nedi der etter en lang dag på jobb. Vi fyller opp med ca 42 grader varmt, og ligger og slapper av lenge oppi der før vi setter på boblene. De skal ikke settets på før vannet er ca 40 grader, ellers kan man visstnok få litt feber.

Av merke anbefaler jeg linken en over her la inn. Hurricane badekar med luftbobler.

Gjest gresset er ikke grønnere
Skrevet

Jeg har vanlig badekar, og syns jeg slapper mer enn nok av i det. Rimelig og greit, og veldig deilig. Ekstra deilig hvis jeg har i litt oljer.

Ville aldri tatt sjansen på boblebad, de jeg kjenner som har det, gikk lei veldig fort.

Sofies mamma
Skrevet

Forferdelig styr med renholdet. HAdde aldri kjøpt det igjen.

Annonse

Gjest badenymfe
Skrevet

Jeg antar at du nå snakker om de boblebadene som er en god del større enn vanlig badkar? Har ikke erfaring selv, vil bare gjøre deg oppmerksom på et problem som mine venner fikk:

De anskaffet boblebad, men så viste det seg at rørsystemet var ikke beregnet for så store vannmasser når de skulle tømme det, så de måtte bryte opp badegulvet og legge helt nye rør. Det ble en kjempedyr utgift de ikke hadde regnet med.

Husk at det tar også mye lengre tid å fylle et boblebad. Og hvis man vil tenke miljøhensyn, er det jo ikke så veldig greit da, men men.

Jeg tenker på boblebadekar som er omtrent samme størrelse som vanlige badekar. Ikke noen store hjørnekar, SÅ god plass har vi nok ikke...

Gjest ikke her nei
Skrevet

Jeg selv har ingen erfaring, bare hører de som har boblebad, de angrer som bare det på at de har invistert i det. Nå er dette snakk om de store hjørneboblebadene.

Hvis vi skulle ha pusset opp badet vårt, så hadde jeg kastet ut badekaret og kjøpt et skikkelig dusjkabinett, gjerne steamdusj. Vi dusjer idag oppi badekaret, bader aldri.

Gjest togli
Skrevet

Her var det mange som hadde hørt ting og syntes ting.

Min erfaring. Vi har boblebad, og det som er viktig å huske når du kjøper er at du får et kar som blåser luft i steden for vann. Da blir det ikke noe gris i rørene, og helt vedlikeholdsfritt. Vårt badekar er på 300 liter, og for å ikke tømme varmvannstanken helt har vi skrudd opp tempraturen på den til maks. Dermed tømmes ikke den, og vi får tatt en dusj etterpå.

Det vedlikeholdet vi har, er å vaske badekaret med såpe og svamp før eller etter badet. I bånn er det en slags matte som man enkelt skrur ut med medfølgende skrutrekker. Under der stikker dysene såvidt opp, og der samler det seg litt sand. Så der tar vi og vasker innimellom. Kanskje tre -fire ganger i året. Det er ikke så masse sand det er snakk om. Ellers er det ikke noe mer å gjøre. Men som sagt, luftstråler i steden for vannstråler er alfa og omega. Med vannbobler, setter det seg bakterier og slam i rørene og de må renses ofte.

Motoren bråker ikke SÅ mye som en skal ha det til. Har aldri tenkt over bråk overhodet, vi.

Lykke til med nytt boblebad. Det er så dritdigg å sette seg nedi der etter en lang dag på jobb. Vi fyller opp med ca 42 grader varmt, og ligger og slapper av lenge oppi der før vi setter på boblene. De skal ikke settets på før vannet er ca 40 grader, ellers kan man visstnok få litt feber.

Av merke anbefaler jeg linken en over her la inn. Hurricane badekar med luftbobler.

Vi har også hurricane, ovalt badekar. Kjempefint badekar som er akkurat passe stort for en eller to - og å boble er deilig!!

Gjest vi angrer ikke
Skrevet

Jeg selv har ingen erfaring, bare hører de som har boblebad, de angrer som bare det på at de har invistert i det. Nå er dette snakk om de store hjørneboblebadene.

Hvis vi skulle ha pusset opp badet vårt, så hadde jeg kastet ut badekaret og kjøpt et skikkelig dusjkabinett, gjerne steamdusj. Vi dusjer idag oppi badekaret, bader aldri.

Vi kjøpte boblebad for 3 år siden. et svært hjørnekar, der alle 4, altså 2 voksne og 2 barn får plass oppi. Har ikke angret et sekund.

Deilig luxus i hverdagen, og kjempestas for ungene med stort kar.

Hadde kjøpt det samme igjen!

Skrevet

Vi kjøpte boblebad for 3 år siden. et svært hjørnekar, der alle 4, altså 2 voksne og 2 barn får plass oppi. Har ikke angret et sekund.

Deilig luxus i hverdagen, og kjempestas for ungene med stort kar.

Hadde kjøpt det samme igjen!

Hva slags type er det? Luft- eller vann? Mye styr med rensing, eller en bra og enkel løsning på det?

Gjest det syns vi
Skrevet

Hva slags type er det? Luft- eller vann? Mye styr med rensing, eller en bra og enkel løsning på det?

Vi har både luft og vann. Syns ikke det er mye styr med rensing, da det gjør seg selv. Har bare i rensemiddel i vannet etter badet og lar det gå i 5 min. så er det bare å tappe ut.

Helt ok, og ikke noe styr.

Helt ærlig, så har jeg aldri skjønt de som sier det er sååå mye styr med rensingen, jeg :o)

Bare positive ting å si om karet!

Skrevet

Vi har både luft og vann. Syns ikke det er mye styr med rensing, da det gjør seg selv. Har bare i rensemiddel i vannet etter badet og lar det gå i 5 min. så er det bare å tappe ut.

Helt ok, og ikke noe styr.

Helt ærlig, så har jeg aldri skjønt de som sier det er sååå mye styr med rensingen, jeg :o)

Bare positive ting å si om karet!

Hvilket merke/type har dere da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...