Gå til innhold

Boblebad eller vanlig badekar?

Anbefalte innlegg

Gjest gladiol
Skrevet

Vi pusset opp det ene badet for 2-3 år siden og satte inn hjørne boblebad. Har ikke angret en dag på det.

Kjempedeilig og legge seg der med avslappende musikk, mye levende lys og en flaske vin.

Men til daglig bruk vil det nok være mer praktisk med en dusj.

Fortsetter under...

Gjest badenymfe
Skrevet

Vi pusset opp det ene badet for 2-3 år siden og satte inn hjørne boblebad. Har ikke angret en dag på det.

Kjempedeilig og legge seg der med avslappende musikk, mye levende lys og en flaske vin.

Men til daglig bruk vil det nok være mer praktisk med en dusj.

Hvordan syns du det er i forhold til renhold?

Gjest gladiol
Skrevet

Hvordan syns du det er i forhold til renhold?

Vi har flislagt bad og har også bygd inn karet med fliser slik at vi har en kant rundt det hele, samt trappetrinn. Dette gjør det jo litt tungvindere å vaske... Men, det er både pent og koselig å kunne sette grønne planter og mange stearinlys rundt kantene.

Vasker en karet med en gang en har brukt det, holder det med en baderomsspray og spyling.

Blir det stående en stund, er løsningen å gå opp i karet for å rekke frem og vaske med svamp/klut og vaskemiddel.

Ved rensing av karet bruker jeg enten tabletter eller pulver.

Tapper i vann, tilsetter rensemiddel og lar karet boble noen minutter.

Hvis du bare har et bade/dusj alternativ i huset ville jeg gått for en annen løsning enn boblekar. Hadde ikke ønsket å rengjøre det hver dag og det er heller ikke den beste løsningen å stå i karet å dusje.

Har du derimot muligheten til å ha to alternativ, er boblekar absolutt å anbefale.

Gjest badenymfe
Skrevet

Vi har flislagt bad og har også bygd inn karet med fliser slik at vi har en kant rundt det hele, samt trappetrinn. Dette gjør det jo litt tungvindere å vaske... Men, det er både pent og koselig å kunne sette grønne planter og mange stearinlys rundt kantene.

Vasker en karet med en gang en har brukt det, holder det med en baderomsspray og spyling.

Blir det stående en stund, er løsningen å gå opp i karet for å rekke frem og vaske med svamp/klut og vaskemiddel.

Ved rensing av karet bruker jeg enten tabletter eller pulver.

Tapper i vann, tilsetter rensemiddel og lar karet boble noen minutter.

Hvis du bare har et bade/dusj alternativ i huset ville jeg gått for en annen løsning enn boblekar. Hadde ikke ønsket å rengjøre det hver dag og det er heller ikke den beste løsningen å stå i karet å dusje.

Har du derimot muligheten til å ha to alternativ, er boblekar absolutt å anbefale.

Vi skal ha badekar uansett, og det blir sånn at vi må stå i karet for å dusje. Derfor kommer vi til å se etter en modell som er greit å stå i også.

Det med renhold gjør meg litt skeptisk i tillegg til at det blir jo en litt annen pris å kjøpe boblebad i steden for vanlig badekar...

Vi får tenke litt til! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...