Gå til innhold

kan jeg være forgiftet og dør om noen dager?


Gjest litt_redd:ja

Anbefalte innlegg

Gjest litt_redd:ja

tannlegen min ga meg en resept på pinex forte. hun sa jeg skulle kombinere den med panodil. Det har jeg altså gjort. men nå er jeg livredd. tatt mye pinex forte og mye panodil. Tatt det over hele helga da.

bør jeg være bekymret. nå har jeg ikke tatt noe siden 15 tida. i dag. ble nemlig kvalm. så derfor ble jeg bekymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nordic_girl

Jeg tror neppe at du blir forgiftet og dør etter noen dager! Ihvertfall ikke etter at du er såpass oppegående at du kan skrive dette innelgget her!

Hvor mange tabletter har du egentlig tatt? Og hvordan føler du deg bortsett fra å ha angst for at du har tatt for mye? Kanskje du føler deg litt bedre hvis du er sammen med noen nœre venner eller familie. Hvis det skulle bli slik at du har tatt for mye, så kan de få deg til sykehuset for å bli pumpet eller få medisiner mot overdose.

Les nøye på pakningen hva det står, og hvor mange tabletter du bør ta og ikke ta.

Håper du føler deg litt bedre i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pillepike

Lurt tips du fikk om å holde deg hos familie/vener, da vil du vel føle deg tryggere. Det er jo fort å føle alskens symptom når man er redd for noe. Kodeinet i Paralgin Forte kan en muligens bli kvalm av.

Du kan ta 2 tabletter 4 ganger av dagen av Paralgin Forte ELLER av Paracet. Men ud kan ikke ta 2 tabletter 4 ganger om dagen av begge sortene, samtidig liksom.

Fordi Paralign Forte inneholder både kodein og PARACETAMOL. Paracet inneholder også PARACETAMOL, så du bør ikke ta mer enn 8 tabletter til SAMMEN i løpet av en dag.

God bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anaïs_xx

Jeg brukte Ibux forte i ca 2 uker sammenhengende, mange om dagen - og jeg lever i beste velgående.

Tror ikke det er farlig at du bruker sterke smertestillende en helg, men hvis du blir veldig bekymret kan du jo ringe legevakta å høre?

God bedring ihvertfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du dør ikke!!

En dør ikke av 60 paracet heller...

Lever i beste velgående jeg!

Du kan ikke påstå at en ikke dør av 60 Paracet, 30 g paracetamol.

Fra Felleskatalogen: "Inntak av over 10 g paracetamol indikerer stor risiko for alvorlig leverskade."

Du døde ikke. Av det kan en ikke forutsette at alle andre tåler det.

Slike påstander er farlige og må korrigeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Paracetamol

Du kan ikke påstå at en ikke dør av 60 Paracet, 30 g paracetamol.

Fra Felleskatalogen: "Inntak av over 10 g paracetamol indikerer stor risiko for alvorlig leverskade."

Du døde ikke. Av det kan en ikke forutsette at alle andre tåler det.

Slike påstander er farlige og må korrigeres.

sorry, det var ikke ment HELT slik det ble oppfattet!

10g paracetamol vet jeg utmerket godt kan gi leverskade, men har tatt over 30g så MANGE ganger. OG er framdeles i live.

OM jeg lever'n min har fått skader, vet jeg jo ikke. Prøvene ser bra ut i dag, men legene kan jo ikke si noe om hvordan det blir framover!

Ble bare litt provosert av innlegget rett og slett.

SORRY nok en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...