willow Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Hva gjør jeg...? Feriepengene har fremdeles ikke kommet, dog sjefen for jobben jeg hadde frem til juni i fjor sa de skulle komme med juli-lønninga. Hvilket var på fredag. Finnes det noen instanser å klage ham til? Jeg begynner å bli veldig lei av alt dette rotet. Jeg sluttet fordi det var veldig mye tull og tøys i bedriften, som ikke var bra i det hele tatt. Tenkte jeg skulle ringe ham i ettermiddag og purre ham, men hva jeg gjør jeg om pengene fortsatt ikke dukker opp? 0 Siter
Gjest BelBerg Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Enten ringer du en venn, eller så spør du publikum... 50/50 er liksom ikke noe tema i denne saken synes jeg... 0 Siter
Speak Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Vet at lønnsgarantifondet stiller opp til slutt. Dvs. at du kommer til å få pengene uansett. Men det kan ta tid. Tror jeg hadde kontaktet arbeidstilsynet først. (Dvs. etter at jeg hadde troppet opp hos tidligere arbeidsgiver og forlangt pengene) Kan også nevne at du hadde krav på å få utbetalt feriepengene rett etter du sluttet. Mange velger å vente til Januar året etter ettersom det da ikke trekkes skatt av pengene. Og noen velger å vente helt til ferien slik at de ikke bruker opp pengene. Men du har faktisk krav på å få dem med en gang du slutter. 0 Siter
willow Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Skrevet 6. juli 2005 Vet at lønnsgarantifondet stiller opp til slutt. Dvs. at du kommer til å få pengene uansett. Men det kan ta tid. Tror jeg hadde kontaktet arbeidstilsynet først. (Dvs. etter at jeg hadde troppet opp hos tidligere arbeidsgiver og forlangt pengene) Kan også nevne at du hadde krav på å få utbetalt feriepengene rett etter du sluttet. Mange velger å vente til Januar året etter ettersom det da ikke trekkes skatt av pengene. Og noen velger å vente helt til ferien slik at de ikke bruker opp pengene. Men du har faktisk krav på å få dem med en gang du slutter. ja, jeg fikk vite om at jeg kunne ha tatt ut feriepenger rett etter jeg slutta. skulle ønske jeg visste det i fjor. gjorde det med jobben jeg slutta i nå (trivdes, men må flytte til ny by...så byebye). har sendt mail til arbeidstilsynet nå. får se hva de sier. dette er så ergelig...skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig for arbeidsgiver å gjøre pliktene sine. argh. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.