Gjest Ramina Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 På nett igjen etter helga. Oppdattering på hjernemasseproblemet mitt er : fisketuren gikk bra, lite fisk, men det letter på kålhodet å være ute i frisk luft. Levde hele fredagen og lørdagen med solbriller (tru det ser glupt ut da å sitte i mørk stue med solbriller å se film...!) Det hjalp å oppholde seg på kontoret med tilhørende etasje, og ute i frisk luft. Det forverret seg på kjøkkenet og tilhørende etasje. Hvordan utarter allergi mot hund seg dere...? Søndag er jenta fiks, litt håvent øye, men niks snørr og tårer. To megadoser med rød solhatt...kan det være det Har bestilt time til legen i dag, da får jeg vel også sjekke ut dette med allergi da. Så, i helge, hva har skjedd her da? 0 Siter
Gemini Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Bare vær klar over at slike allergi-prøver ikke alltid viser riktig resultat. På meg slår det ikke ut på pollen eller katt, til tross for at jeg absolutt reagerer på de fleste pollentyper - og ikke minst på katt. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Bare vær klar over at slike allergi-prøver ikke alltid viser riktig resultat. På meg slår det ikke ut på pollen eller katt, til tross for at jeg absolutt reagerer på de fleste pollentyper - og ikke minst på katt. Vel, får vel prøve en slik runde alikavel. I den forfatningen jeg var i ville det være håpløst å gå på jobb for.eks. så jeg bør jo iallefall prøve å finne ut hva det kommer av. Hvordan arter et anfall seg for deg da? 0 Siter
Gemini Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Vel, får vel prøve en slik runde alikavel. I den forfatningen jeg var i ville det være håpløst å gå på jobb for.eks. så jeg bør jo iallefall prøve å finne ut hva det kommer av. Hvordan arter et anfall seg for deg da? Stort sett de vanlige allergisymptomene, rennende nese, kløende øyne, nysing og temmelig slapp. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Stort sett de vanlige allergisymptomene, rennende nese, kløende øyne, nysing og temmelig slapp. Hvor fort skjer det? Alt på en gang eller kommer alle symptomer i løpet av...en halvtime for.eks? Hvor fort går det bort igjen, til du er symptomfri? 0 Siter
Gemini Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Hvor fort skjer det? Alt på en gang eller kommer alle symptomer i løpet av...en halvtime for.eks? Hvor fort går det bort igjen, til du er symptomfri? Tja, nå er jeg godt medisinert, og ikke så intenst plaget. Men om jeg glemmer medisiner og reiser til noen som har katt, så går det greit en liten stund, særlig om kattene ikke går tett opptil meg. Men om jeg glemmer meg, og koser med en katt (og sikkert tar meg til ansiktet ubevisst etterpå), så får jeg først kløende øyne. Orker ikke være så lenge om jeg begynner å reagere, blir slapp og utilpass. Men har lært meg til at jeg alltid har med meg allergimedisiner i veska, så jeg tar de når jeg merker allergiplager i anmarsj, og ellers daglig i pollensesongen. Dvs. i år har jeg tatt en kortisonsprøyte, og har sluppet å ta medisiner i en periode. Men nå tror jeg sprøytens effekt er på vei ut av kroppen, så jeg må begynne med medisiner igjen. Men det går greit da. Bare kjedelig å måtte være påpasselig hele tiden. Men det er jo andre som er mer plaget enn meg. Leste om en i går som hadde vært sykemeldt i store deler av pollen-sesongen hvert år, aldri kunne klippe gresset osv. Men nå har han gått en periode på pollen-vaksinering, må ta en sprøyte hver 6. uke for å bygge opp motstand mot pollen, og det hadde visst funka helt utrolig bra. Men enklest mulig for deg å sjekke om du har allergi er egentlig å teste ut reseptfrie allergimedisiner fra apoteket. Funker de, så gå til lege og få de på resept, det blir billigere. Særlig om du får de på blå resept som jeg har de. Da tror jeg de koster ca 1/5 av prisen for reseptfrie. (Og det er eksakt samme medisiner det er snakk om) 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Tja, nå er jeg godt medisinert, og ikke så intenst plaget. Men om jeg glemmer medisiner og reiser til noen som har katt, så går det greit en liten stund, særlig om kattene ikke går tett opptil meg. Men om jeg glemmer meg, og koser med en katt (og sikkert tar meg til ansiktet ubevisst etterpå), så får jeg først kløende øyne. Orker ikke være så lenge om jeg begynner å reagere, blir slapp og utilpass. Men har lært meg til at jeg alltid har med meg allergimedisiner i veska, så jeg tar de når jeg merker allergiplager i anmarsj, og ellers daglig i pollensesongen. Dvs. i år har jeg tatt en kortisonsprøyte, og har sluppet å ta medisiner i en periode. Men nå tror jeg sprøytens effekt er på vei ut av kroppen, så jeg må begynne med medisiner igjen. Men det går greit da. Bare kjedelig å måtte være påpasselig hele tiden. Men det er jo andre som er mer plaget enn meg. Leste om en i går som hadde vært sykemeldt i store deler av pollen-sesongen hvert år, aldri kunne klippe gresset osv. Men nå har han gått en periode på pollen-vaksinering, må ta en sprøyte hver 6. uke for å bygge opp motstand mot pollen, og det hadde visst funka helt utrolig bra. Men enklest mulig for deg å sjekke om du har allergi er egentlig å teste ut reseptfrie allergimedisiner fra apoteket. Funker de, så gå til lege og få de på resept, det blir billigere. Særlig om du får de på blå resept som jeg har de. Da tror jeg de koster ca 1/5 av prisen for reseptfrie. (Og det er eksakt samme medisiner det er snakk om) Okey, skal tenke på det. Men det er jo så uhyre sjelden jeg er plaget, iallefall slik jeg var nå i helgen. Vet jeg har hatt sånne "plutselige forkjølelser" før, men jammen går det lang tid mellom hver gang. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.