Gå til innhold

problemer med øyne.. finner ikke grunnen.

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Jeg håper noen kan hjelpe meg med et problem. Har blitt sammen med en jente og alt er topp! :) Men vi har et problem. Hver gang vi sover i samme seng får hun hovne øyne. De blir røde og hovne og renner osv.. ser helt forferdelig ut. Vesken som kommer ut av øynene hennes er gulaktig og klissete. Jeg har en hund og men hun har aldri merket antydning til allergi fra hnder før, og hun merker ikke noe når hun er i nærheten/klapper/koser med hunden min om dagen. Har derfor vanskelig for å se at hunden kan være grunnen. En annen ting vi tenkte på var dun. Jeg har en dunpute, og det er noe hun aldri sov med før hun sov med meg. Vi har kastet ut dunputa, men problemet vedvarer. Hun får ikke noe reaksjon om dagen.. kun når vi sover i samme seng. Er ganske fortvilet da dette er et stort problem. Øynene fortsetter å være ødelagt den påfølgene dagen. Kan det være noe parfyme jeg bruker, som hun er mer i kontakt med da vi begge er uten klær i senga? Dette er et stort problem for oss, og vi skjønner ingen ting. På forhånd takk.

Fortsetter under...

Gjest Aimabel

Har dere hunden på soverommet? Da jeg hadde hund lå den på soverommet mitt. De svetter ganske mye om natten og jeg tror det var det som gjorde at jeg fikk hovne røde øyne. Jeg har ellers aldri hatt en allergisk reaksjon. Siden denne hunden var gammel var det vanskelig å flytte henne, men det måtte til og reaksjonene ble borte.

• 4 uker senere...
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi

Hei og beklager sent svar - har vært uten internett i ferien.

Noen kan ha overfølsomhet og reagere på sterke lukter som f.eks. parfyme med f.eks. rennende øyne. Ut over det er det vanskelig å se noen grunn til reaksjonen akkurat i de situasjonene du beskriver. Hadde det vært en hundeallergi ville reaksjonen helt sikkert også kommet ved kontakt med hund. Sannsynligvis er dette en overfølsomhetsreaksjon og ikke en allergi og parfyme er nærliggende å tenke seg, eventuelt vaskemiddel som sengetøyet er vasket i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...