Lillemus Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Er det mulig å bytte ut byggmelet med en annen type mel når man lager klubb / baill / kompe? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Regner med jeg er sent ute med svaret, men du kan bruke grov hvete. 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Skrevet 4. juli 2005 Regner med jeg er sent ute med svaret, men du kan bruke grov hvete. Neida, svaret skal til en som befinner seg hundrevis av mil unna, et sted der byggmel visstnok ikke fins. Skal viderebringe tipset! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Vil tro at det blir veldig klissete og/eller seigt da, i alle fall hvis du bare bruker hvetemel. I min oppskrift er det byggmel pluss en ss hvetemel, tror jeg, kun for å få litt seighet (at de ikke detter fra hverandre). Jeg lager enten komper (med røykt flesk inni) eller raspekaker (litt mindre enn komper, med røykt svineknoke og røykt fårekjøtt ved siden av). Lager det ikke ofte, kanskje en gang i året. Svigermor lager det oftere. Utrolig godt! 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Neida, svaret skal til en som befinner seg hundrevis av mil unna, et sted der byggmel visstnok ikke fins. Skal viderebringe tipset! Svigermor bruker i alle fall grov hvete i stedet for byggmel, og hun lager verdens beste klubb. 0 Siter
mai 67 Skrevet 8. juli 2005 Skrevet 8. juli 2005 Svigermor bruker i alle fall grov hvete i stedet for byggmel, og hun lager verdens beste klubb. I tillegg til grov hvete,er det kjempegodt med en "dæsj " potetmospulver oppi ! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.