Gå til innhold

Klubb uten byggmel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å bytte ut byggmelet med en annen type mel når man lager klubb / baill / kompe?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Regner med jeg er sent ute med svaret, men du kan bruke grov hvete.

Skrevet

Regner med jeg er sent ute med svaret, men du kan bruke grov hvete.

Neida, svaret skal til en som befinner seg hundrevis av mil unna, et sted der byggmel visstnok ikke fins. Skal viderebringe tipset!

Gjest prust
Skrevet

Vil tro at det blir veldig klissete og/eller seigt da, i alle fall hvis du bare bruker hvetemel.

I min oppskrift er det byggmel pluss en ss hvetemel, tror jeg, kun for å få litt seighet (at de ikke detter fra hverandre).

Jeg lager enten komper (med røykt flesk inni) eller raspekaker (litt mindre enn komper, med røykt svineknoke og røykt fårekjøtt ved siden av).

Lager det ikke ofte, kanskje en gang i året. Svigermor lager det oftere. Utrolig godt!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Neida, svaret skal til en som befinner seg hundrevis av mil unna, et sted der byggmel visstnok ikke fins. Skal viderebringe tipset!

Svigermor bruker i alle fall grov hvete i stedet for byggmel, og hun lager verdens beste klubb.

Skrevet

Svigermor bruker i alle fall grov hvete i stedet for byggmel, og hun lager verdens beste klubb.

I tillegg til grov hvete,er det kjempegodt med en "dæsj " potetmospulver oppi !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...