Gå til innhold

Uforutsigbart berg-og-dalbane-humør

Anbefalte innlegg

Gjest god på bunn
Skrevet

Jeg sliter litt med meg selv for tida.. Kan ikke si hvor lenge det har vart, men det begynte hvertfall etter at jeg fikk barn for litt over et år siden. Etter det er humøret mitt blitt gradvis mer ustabilt, og nå er jeg så sliten av det at jeg må finne ut om noe kan gjøres.

Har ikke endret livsstil etter fødsel, spiser bare littegrann sunnere enn før. Og det skulle jo bare være positivt.

Det arter seg slik at jeg kan være i greit humør om morgenen, men så, etter kanskje to timer får jeg en skikkelig down... jeg blir gretten og muggen, kroppen føles slapp, kraftløs og elendig, og jeg vil hest legge meg langt under dyna for meg selv. Så går det over etter en stund, og jeg er i greit humør igjen. Deretter kan jeg få slike nedturer kanskje 2 ganger til i løpet av dagen.

Jeg får altså ingen utpregede oppturer, men blir sur og sint i flere omganger gjennom dagen. Jeg har overhodet ingen grunn til å reagere slik. Hva kan dette skyldes?? Kan jeg ha begynt å reagere på blodsukkerendringer? Skjønner ingenting. Må vel til legen og få tatt noen blodprøver først og fremt, men vil gjerne høre om andre har lignende erfaringer.

Sofies mamma
Skrevet

Jeg var gjennom det samme da mitt barn avr 1 år. Jeg var først og fremst så sliten og lei. Følte ikke at jeg hadde det bra på noen områder. Ensom og engstelig ble jeg også. Jeg var veldig opp og ned gjennom dagen, men det verste var at all energi og kraft var borte. Jeg gikk til lege, tok masse prøver, men alt var ok. Jeg begyne på triobe, fikk barnehageplass og fikk meg jobb. Det forandret situasjonen. Jeg har fortsatt tendensen, men det er mye bedre og jeg har mer kontroll.

Gjest bare lurte på det
Skrevet

Jeg var gjennom det samme da mitt barn avr 1 år. Jeg var først og fremst så sliten og lei. Følte ikke at jeg hadde det bra på noen områder. Ensom og engstelig ble jeg også. Jeg var veldig opp og ned gjennom dagen, men det verste var at all energi og kraft var borte. Jeg gikk til lege, tok masse prøver, men alt var ok. Jeg begyne på triobe, fikk barnehageplass og fikk meg jobb. Det forandret situasjonen. Jeg har fortsatt tendensen, men det er mye bedre og jeg har mer kontroll.

Hva er triobe?

Sofies mamma
Skrevet

Hva er triobe?

B-vitaminer på resept. Jeg fikk det fordi jeg var dep og sliten. I stedet for å kjøre på med lykkepiller. Vet ikke om det hjalp eller om det var tiden som hjalp. Men det er ufarlig og uten bivirkn. for meg.

Gjest kjipings
Skrevet

Jeg har også perioder der jeg er hissig og så "nede" (motløs). Men så har jeg ikke tid til å legge meg og så går det over...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...