Gjest prust Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Hvor gjør dere av tøy som er brukt noen timer, evt én dag, men som ikke er skittent. Synes ikke det er riktig å legge det tilbake i skapet, for der skal alt tøy være rent! Og helt rent er det jo ikke da. Ikke vil jeg vaske det heller bare fordi det er brukt litt. Dermed havner det oppå skittentøykurven på badet, - og det ser ikke særlig pent ut. Nå ligger f.eks. shortsen jeg brukte i går, et par bukser jeg har brukt siste uka og et skjørt og en fin topp jeg brukte i selskapet til dattera mi på torsdag. Noen lure hoder som har et godt råd? Må legge til at i tillegg til skittentøykurven, henger det også litt tøy over en stol på soverommet som er pent brukt... 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Vi har et ganske stort bad oppe og der er et bra størrelse bord. De klær som ikke kvalifiserer til hverken skap eller skittentøyskurv blir brettet og lagt pent i haug der. Barnas tøy blir behandlet på samme måte og havner i brettet haug enten i en hylle på badet nede eller inne på rommene deres. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Har to skuffer nederst i garderobeskapet som er for pent brukte klær. Funker veldig bra. :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Vi har et ganske stort bad oppe og der er et bra størrelse bord. De klær som ikke kvalifiserer til hverken skap eller skittentøyskurv blir brettet og lagt pent i haug der. Barnas tøy blir behandlet på samme måte og havner i brettet haug enten i en hylle på badet nede eller inne på rommene deres. Ja, vi har også stort bad, så det er ikke plassen det står på. Men det ser så stygt ut. Men jeg kunne absolutt bli flinkere til å brette tøyet - og da ser det jo mer ryddig ut :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Har to skuffer nederst i garderobeskapet som er for pent brukte klær. Funker veldig bra. :-) Ja, det var jo også en god idé. Vi har forholdsvis god plass i skyvedørsgarderoben på soverommet. Skal tenke på saken! 0 Siter
Cillimor Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Jeg har en knakk påsoverommet jeg henger det på. Knakkene er på endeveggen av skapet. Funker greit 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Ja, vi har også stort bad, så det er ikke plassen det står på. Men det ser så stygt ut. Men jeg kunne absolutt bli flinkere til å brette tøyet - og da ser det jo mer ryddig ut :-) Hvis det brettes pent i haug så ser det jo okey ut da Er vel heller få som har det helt ribbet og strøkent på badene sine. Badet oppe er det bare mannen min og jeg som bruker, badet nede blir brukt slik bare i ny og ne siden barnas rom ligger like ved. Uansett så havner det pent brettet i reol som står der så jeg synes ikke det ser for ille ut jeg altså 0 Siter
amber sun Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Hvis det ikke er skittent som du sier, og skal brukes igjen, legger eller henger jeg det i skapet. Et klesskap skal da ikke være sterilt. Har jeg brukt det et par dager eller mer, så havner det i skittentøykurven. Noen ganger etter en dag, andre ganger noen dager. Kommer an på hva det er. Men klær som skal brukes mer havner i skapet. SKjønner ikke hvorfor det er "farlig" at de ligger sammen med nyvaskede klær. 0 Siter
Gjest magny Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Jeg må si jeg er imponert over alles orden i hjemmet.Hvordan i all verden greier dere å holde en så "streng" linje? Vi har et badekar på badet som alltid har noen sånne "ikke skitten/ren" klær hengende over kanten. Henger de der lenge nok går de i skittentøykurven. Selv om det kanskje ikke virker sånn, så liker jeg å ha det ryddig rundt meg. Men på badet greier jeg det ikke, uansett hvor mye jeg lover meg selv å holde det i orden. Og når resten av familien heller ikke er flink å legge sammen klærne, så er det ikke rart det blir rot. 0 Siter
sigga Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Hos oss havner det stort sett på gulvet og der ligger det til det er skittent nok til å kaste i maskina...(",).. Heng noen knagger på veggene på soverommene, det skulle gå fint. 0 Siter
amber sun Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Jeg må si jeg er imponert over alles orden i hjemmet.Hvordan i all verden greier dere å holde en så "streng" linje? Vi har et badekar på badet som alltid har noen sånne "ikke skitten/ren" klær hengende over kanten. Henger de der lenge nok går de i skittentøykurven. Selv om det kanskje ikke virker sånn, så liker jeg å ha det ryddig rundt meg. Men på badet greier jeg det ikke, uansett hvor mye jeg lover meg selv å holde det i orden. Og når resten av familien heller ikke er flink å legge sammen klærne, så er det ikke rart det blir rot. Hvis det hadde hengt klær på badekaret hadde jeg blitt grinete, tror jeg. Det ser jo så rotete ut! Må flyttes hver gang jeg skal dusje, og inntrykket når en kommer inn på badet er ikke bra når det ligger en haug klær på badekaret. Så jeg er nok "streng" sånn 0 Siter
Gjest magny Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Hvis det hadde hengt klær på badekaret hadde jeg blitt grinete, tror jeg. Det ser jo så rotete ut! Må flyttes hver gang jeg skal dusje, og inntrykket når en kommer inn på badet er ikke bra når det ligger en haug klær på badekaret. Så jeg er nok "streng" sånn Vi har både badekar og dusjhjørne på badet, så dusjina går helt fint. Men badekaret blir nok trolig mindre brukt pga alle klærne. Og ja, det irriterer meg, men ingen av oss er i stand til å gjøre noe med problemet... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Hvis det ikke er skittent som du sier, og skal brukes igjen, legger eller henger jeg det i skapet. Et klesskap skal da ikke være sterilt. Har jeg brukt det et par dager eller mer, så havner det i skittentøykurven. Noen ganger etter en dag, andre ganger noen dager. Kommer an på hva det er. Men klær som skal brukes mer havner i skapet. SKjønner ikke hvorfor det er "farlig" at de ligger sammen med nyvaskede klær. Når jeg har dusjet, finner jeg "helt rene" klær i skapet. Da har jeg f.eks. ikke lyst til å gå med den toppen jeg hadde i selskapet på torsdag. Hvis jeg ikke har dusjet, er det OK å ta på seg "pent brukt" tøy. Skjønner? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Jeg må si jeg er imponert over alles orden i hjemmet.Hvordan i all verden greier dere å holde en så "streng" linje? Vi har et badekar på badet som alltid har noen sånne "ikke skitten/ren" klær hengende over kanten. Henger de der lenge nok går de i skittentøykurven. Selv om det kanskje ikke virker sånn, så liker jeg å ha det ryddig rundt meg. Men på badet greier jeg det ikke, uansett hvor mye jeg lover meg selv å holde det i orden. Og når resten av familien heller ikke er flink å legge sammen klærne, så er det ikke rart det blir rot. Her havner våte håndklær over badekarskanten, men så snart de er tørre, går de i skittentøykurven. Tøyet til minstejenta som er "pent brukt" legges og på badekaret (for stellebordet står ved siden av der) - og det irriterer meg (selv om det er meg som legger det der). Synes et badekar i teorien skal være fritt for rot! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Hos oss havner det stort sett på gulvet og der ligger det til det er skittent nok til å kaste i maskina...(",).. Heng noen knagger på veggene på soverommene, det skulle gå fint. Ja, det havner litt på golvet og innimellom, men ikke så ofte. Knagger er muligens en løsning, men jeg tror jeg går mest for pen bretting av tøyet oppå skittentøykorga! 0 Siter
Platina Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 I min singeltilværelse med veldig bred seng, ender jeg ofte opp med å fylle opp den ene halvdelen av senga med renemenikkenyvaskede klær. Når jeg så rydder havner de kanskje i skapet, men som oftest i skittentøyet. 0 Siter
sigga Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Ja, det havner litt på golvet og innimellom, men ikke så ofte. Knagger er muligens en løsning, men jeg tror jeg går mest for pen bretting av tøyet oppå skittentøykorga! Men hva skjer med det brettede tøyet når en eller annen unge kommer med sin skitne T-skjorte som skal i kurven?? jo, da havner alt på gulvet igjen..sånn var det iallefall her da vi prøvde å innføre en slik ordning. Så da legger jeg det like gjerne på gulvet fra staretn av...(",).. Forresten så har vi en sånn håndklestang på veggen på badet, der henger vi ofte klær over. Men så glemmer vi at de er der på en måte å så havner de i skittentøyet alikavel..(",).. 0 Siter
Blåmor Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Oppå skittentøyskurven. Der ligger tøyet til det blir brukt noen timer igjen, for så å puttes i skittentøyskurven, eller tøyet blir liggende så lenge oppå skittentøyskurven at det likevel kvalifiserer til å vaskes.. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Dette er et problem hos oss også. Her henger det alltid klær over den ene sofaen, og over 2 av spisestuestolene, pluss at det ligger litt oppå skittentøysdunken. Får vi gjester blir klærne som regel kastet på senga, for så å bli plassert over sofa og stol etterpå. Det er et stort problem det der altså. Min sambo har en egen hylle i skapet sitt som jeg pleier å kaste hans halvbrukte klær inn i. Så han får selv putte ting til vask når det er på tide, jeg gidder ikke lukte rundt på hans tøy. Jeg tenkte kanksje vi kunne ha en stol inne på soverommet til slikt tøy, men nå er det blitt så fullt innpå der etter at vi fikk barneseng inn der og babystæsj som vi lagrer der inne. Det er så trangt her nå! Har ikke lyst til å ha tøy i stua heller, men sånn er det nå her nå. Men jeg nekter hvertfall å ha klær på gulvet! Der setter jeg ned foten altså. 0 Siter
annegunn Skrevet 4. juli 2005 Skrevet 4. juli 2005 Oppå kommoden inne på soverommet om det er plass, eller på gulvet på soverommet - så slipper jeg å lete så lenge når jeg i halvørska morran etterpå trenger noe som kan dekke kroppen... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.