Gå til innhold

Hvor legger dere pent brukt tøy som ikke er skittent?

Anbefalte innlegg

Gjest M.Angelica
Skrevet

Har en stol på soverommet som jeg slenger de på =)

Gjest togli
Skrevet

Jeg legger det iallefall ikke tilbake i skapet, for der skal det bare være 100% rene klær! Hva mannen min gjør med sine klær er en litt annen sak ;-)

Jeg pleier å brette de litt-brukte klærne pent sammen og legge dem oppå garderobeskapet på soverommet (lave garderobeskap).

Knagger på veggen kan kanskje være en fin løsning også? Selv har jeg en diger spiker spikra opp på veggen bak døra på soverommet. Der henger jeg pynteskjerfene mine.

Skrevet

Oppå raden med vaskemaskin/tørketrommel på badet og i et kurvstativ under benken på badet *sukk*

Skrevet

Jeg hadde en stol jeg slang det over på soverommet. Så pusset vi opp her i våres, og nå vil jeg jo helst ikke ha klær slengende rundt der inne.

Har funnet ut at jeg bretter det sammen og legger det på en bestemt hylle i skapet når det er pent brukt og det er sannsynlig at jeg kommer til å bruke det igjen snart.

Er det treningsbukser som tåler en runde til, ligger den på gulvet i skapet der klærne henger på hengere.

Er det pen-klær som jeg sjelden bruker, vasker jeg det samme om det bare er brukt bittelitt og egentlig er like rent. Klarer nemlig ikke å huske etter en stund hva som er litt brukt og hva som er nyvasket.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Ungene har knagger på sitt rom.

På vårt har jeg hengt en stilig gardinstang på veggen. Det funker. Til og med gubbingsen husker ofte å henge det opp der. Forøvrig tror jeg han tror at knaggene er spikret fast i gulvet og "henger dem opp" der...

Skrevet

Jeg må si jeg er imponert over alles orden i hjemmet.Hvordan i all verden greier dere å holde en så "streng" linje? Vi har et badekar på badet som alltid har noen sånne "ikke skitten/ren" klær hengende over kanten. Henger de der lenge nok går de i skittentøykurven.

Selv om det kanskje ikke virker sånn, så liker jeg å ha det ryddig rundt meg. Men på badet greier jeg det ikke, uansett hvor mye jeg lover meg selv å holde det i orden. Og når resten av familien heller ikke er flink å legge sammen klærne, så er det ikke rart det blir rot.

Badet er plassen for halvbrukte klær her og. Bruker badekaret til å henge klær over, alt fra våte regntøy, til klær som er litt brukt. I badekaret ligger brukt treningstøy som snart skal i maskinen, og på badekaret ligger ting hultertibulter. Har i tillegg en hylle hvor guttenes klær ligger "brettet". De som er blitt tatt på og av, gått med noen timer med mer. Vi har en stol. Så badet kan bare ikke bli fritt for rot:-)

Hva skulle en gjort uten badekaret?

Gjest BelBerg
Skrevet

Herregud for et innlegg..

Bruk engangshansker!

Skrevet

Snerpete damer under her, assa, c",)

Klær som ikke er skitne, er ikke skitne og kvalifiserer seg dermed til å bli lagt tilbake i klesskapet.

Gidder jeg ikke det med en gang, hender det at de blir liggende på en stol jeg har på soverommet.

Skrevet

Gubben har fått en knagg på soverommet. Jeg kaster mitt nederst på senga/på en stol eller....

Gjest prust
Skrevet

Jeg har denne, henger på innsiden av soveromsdøren: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=91420

Og ellers blir det liggende litt oppå en kommode.

Sambo har en stol på sin side av senga hvor han oppbevarer halv-rene klær.

Å - den var knallfin! fikk lyst på en sånn, jeg og :-) Og ikke var den dyr heller. Kanskje det blir en tur på Biltema i dag!

Tvillingmamma
Skrevet

Har litt av det samme "problemet" med jentenes tøy på badet.Vi endte med å henge opp en håndklestang til hver av de. Da klarer de enkelt å henge opp tøyet selv.

Dette fungerer så bra at jeg faktisk skal investere i et par på soverommet deres også.

Hos meg har jeg hengt opp noen knagger på veggen og henger klærne der, men en del tøy som har blitt brukt bare noen timer, de henges pent inn i skapet igjen.

Gubben bruker benken til å legge sitt tøy på.

Gjest funkersomfaen
Skrevet

Vi har hver vår stol på soverommet, hvor vi slenger klær.

Men i tillegg har jeg et system i skapet med egne kurver for jobb- og pentøy, og egne kurver for hjemme- og treningstøy. Nyvaskede bukser går f.eks. først i jobbtøyskuffen. Etter å ha blitt brukt et par dager, og kanskje er litt grimete eller har en flekk på seg havner de gjerne først på stolen, ev. ryddes bort i hjemmetøyskuffen :)

Gjest Vaskemania
Skrevet

Alt sorteres i farger og så bærer det rett i vaskemaskinen.

På lengre reiser uten vaskemulighet blir tøyet pent lagt i kofferten. Skittentøy i egen pose osv...

Fungerer veldig fint for oss.

Skrevet

Jeg har en stor og dyp stol på soverommet til dette.

Men det henger at kjoler eller topper som bare brukes noen timer og som ikke lukter røyk, og som jeg ikke har svettet i - henges tilbake i skapet etter bruk.

Gjest papirtiger
Skrevet

Herregud for et innlegg..

Bruk engangshansker!

*ler*

Enig. Tenk om det tøyet som ikke er skittent, men ikke rent heller smitter de helt rene klærne i klesskapet. Gosj!

Skrevet

Snerpete damer under her, assa, c",)

Klær som ikke er skitne, er ikke skitne og kvalifiserer seg dermed til å bli lagt tilbake i klesskapet.

Gidder jeg ikke det med en gang, hender det at de blir liggende på en stol jeg har på soverommet.

Bra det er noen flere som mener at det er greit å legge pent brukte klær i skapet.

:)

Skrevet

Er det noe problem da? Er det ikke skittent så legger jeg det i skapet. Gidder ikke å ha det rotete med bukser og jakker liggende halvbrukt omkring.

Gjest Calóni
Skrevet

Nederste hylla i klesskapet er forbeholdt brukt tøy som skal brukes igjen :)

Skrevet

Før greide jeg ikke å ta på noe jeg hadde hatt på før, ikke på vilkår. Rett i vaskekurven.

Men det der går seg til med årene... Nå har det pent brukte som er rett på kroppen tilholdssted på badet. I noen tilfeller kan jeg legge tilbake i skapet, men da er det klær som ikke brukes rett på kroppen.

Dette gjelder både klær til barn og voksne, her kjøres demokratiske prinsipper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...