Gjest uklart Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Selvsagt har man ansvar for de man kolliderer med også, noe annet er jo ikke sagt. Jeg setter barn høyere enn et voksent menneske. Grunn til det er at de små har fått oppleve mindre enn en voksen person. I tillegg har de mindre evne til å ta vare på seg selv. Men det betyr ikke at jeg ønsker å drepe voksne, bare så det er sagt. Noen vil vel vri det til det også. Jeg synes det nesten er stygt å si at du heller vil at en liten unge skal dø enn en voksen. Barnet vet da ikke engang hva det går glipp av, det gjør den voksne. Pluss at den har mye mer kontakter rundt seg som blir brutt. Liv er like mye verdt. 0 Siter
mrxx Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Jeg synes det nesten er stygt å si at du heller vil at en liten unge skal dø enn en voksen. Barnet vet da ikke engang hva det går glipp av, det gjør den voksne. Pluss at den har mye mer kontakter rundt seg som blir brutt. Liv er like mye verdt. Regnet med at du kom med noe sånt ja. 0 Siter
mrxx Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Jeg er enig med deg. Man må kjøre korrekt og følge alle trafikkregler uansett alder på passasjerene i bilen. Man kan ikke tillate seg å ligge i ræva på forankjørende selv om man har baksetet fullt av 90-åringer. Men det er da heller ingen som har påstått her. 0 Siter
Gjest uklart Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Regnet med at du kom med noe sånt ja. Ja, det høres litt merkelig ut at du kun tar hensyn til barn ja. Men folk er ikke like, heldigvis. 0 Siter
en flyger Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Jeg synes det nesten er stygt å si at du heller vil at en liten unge skal dø enn en voksen. Barnet vet da ikke engang hva det går glipp av, det gjør den voksne. Pluss at den har mye mer kontakter rundt seg som blir brutt. Liv er like mye verdt. Jeg tror de fleste reagerer sterkere når barn dør i ulykker. Leger sier det samme: De venner seg aldri til å se barn dø. Det er naturlig å oppleve det slik. 0 Siter
mrxx Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Ja, det høres litt merkelig ut at du kun tar hensyn til barn ja. Men folk er ikke like, heldigvis. Du leser mye rart, jeg har da ikke skrevet at jeg kun tar hensyn til barna. Les det som står der og ikke tillegg det egne meninger og tolk det i hjel. 0 Siter
Gjest uklart Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Jeg tror de fleste reagerer sterkere når barn dør i ulykker. Leger sier det samme: De venner seg aldri til å se barn dø. Det er naturlig å oppleve det slik. Jo kanskje. Men for meg er vel ikke akkurat et barneliv mer verdt, bare fordi ungen er liten søt, uskyldig og mer hjelpesløs. Et voksent liv er minst like mye verdt, og blir savnet av desto fler. 0 Siter
Gjest uklart Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Du leser mye rart, jeg har da ikke skrevet at jeg kun tar hensyn til barna. Les det som står der og ikke tillegg det egne meninger og tolk det i hjel. Du skrev det sånn at når man hadde barn ombord, så skulle man være mer forsiktig. Da tar man jo hensyn til barna, men ikke nødvendigvis til andre voksne. 0 Siter
mrxx Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Du skrev det sånn at når man hadde barn ombord, så skulle man være mer forsiktig. Da tar man jo hensyn til barna, men ikke nødvendigvis til andre voksne. Det betyr ikke at jeg ikke tar hensyn til de voksne. Som sagt ikke tolk dette i hjel nå, det blir for dumt. 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Jo kanskje. Men for meg er vel ikke akkurat et barneliv mer verdt, bare fordi ungen er liten søt, uskyldig og mer hjelpesløs. Et voksent liv er minst like mye verdt, og blir savnet av desto fler. "Et voksent liv er minst like mye verdt, og blir savnet av desto fler." Nå er det du som graderer liv opp mot hverandre og sier at et voksent liv er mer verdt enn et barns. Jeg støtter mrxx her. Om et barn dør er det en forferdelig katastrofe. Om en 90 åring dør så er det trist og vemodig, men heller ikke mer. Det er noe i uttrykket: "Gammel og mett av dage." En gammel person har levd sitt liv, et lite barn har knapt nok begynnt. 0 Siter
Gjest uklart Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 "Et voksent liv er minst like mye verdt, og blir savnet av desto fler." Nå er det du som graderer liv opp mot hverandre og sier at et voksent liv er mer verdt enn et barns. Jeg støtter mrxx her. Om et barn dør er det en forferdelig katastrofe. Om en 90 åring dør så er det trist og vemodig, men heller ikke mer. Det er noe i uttrykket: "Gammel og mett av dage." En gammel person har levd sitt liv, et lite barn har knapt nok begynnt. Hallo, det var da aldri snakk om 90 åringer da, men han målte et barn mot en 35 åring og mente at 35 åringen hadde gjort fra seg likvel... Jeg mener ikke at et liv er mer verdt enn et annet som jeg har sagt flere ganger. men faktum er at en voksen person har en større krets rundt seg enn et barn og vil også derfor merkes bedre at blir borte, flere vil savne. 0 Siter
mrxx Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Hallo, det var da aldri snakk om 90 åringer da, men han målte et barn mot en 35 åring og mente at 35 åringen hadde gjort fra seg likvel... Jeg mener ikke at et liv er mer verdt enn et annet som jeg har sagt flere ganger. men faktum er at en voksen person har en større krets rundt seg enn et barn og vil også derfor merkes bedre at blir borte, flere vil savne. Hvor har jeg sagt at en 35 åring har gjort fra seg?...*rister på hode* 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Hallo, det var da aldri snakk om 90 åringer da, men han målte et barn mot en 35 åring og mente at 35 åringen hadde gjort fra seg likvel... Jeg mener ikke at et liv er mer verdt enn et annet som jeg har sagt flere ganger. men faktum er at en voksen person har en større krets rundt seg enn et barn og vil også derfor merkes bedre at blir borte, flere vil savne. Ser nå at jeg blandet deg sammen med Babette. Det var hun som skrev om baksetet fullt av 90 åringer. Rart det der hvordan man reagerer på dødsanonser over ukjente. For å holde oss til 35-åringer: Er vedkommende singel, oppleves det ikke like ille som om 35 åringen er mor/far til små barn... Selv om den single 35 åringen kan ha et stort nettverk og savnes av et større totalt antall enn de som mister en forelder. Likevel virker det ekstra meningsløst å lese dødsannonsene til små barn. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Hallo, det var da aldri snakk om 90 åringer da, men han målte et barn mot en 35 åring og mente at 35 åringen hadde gjort fra seg likvel... Jeg mener ikke at et liv er mer verdt enn et annet som jeg har sagt flere ganger. men faktum er at en voksen person har en større krets rundt seg enn et barn og vil også derfor merkes bedre at blir borte, flere vil savne. De fleste mennesker har et sterkt beskytterinstinkt når det gjelder barn. Tror det er det som kommer frem her. Det har ikke noe rasjonelt over seg ut over å beskytte den oppvoksende slekt, tror jeg. Hvorfor du ikke har det vet jeg ikke, men litt uvanlig syn på saken mener jeg bestemt du har. Dette handler om følelser :-) 0 Siter
Gjest uklart Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 De fleste mennesker har et sterkt beskytterinstinkt når det gjelder barn. Tror det er det som kommer frem her. Det har ikke noe rasjonelt over seg ut over å beskytte den oppvoksende slekt, tror jeg. Hvorfor du ikke har det vet jeg ikke, men litt uvanlig syn på saken mener jeg bestemt du har. Dette handler om følelser :-) Jeg er heldigvis ikke styrt kun av følelser. Hvordan skulle det gå?? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Jeg er heldigvis ikke styrt kun av følelser. Hvordan skulle det gå?? Fint du ikke kun er styrt av følelser. Men å blande de inn litt sånn pø om pø, det er ikke så dumt. Livet blir mye rikere av det :-) 0 Siter
Gjest uklart Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Fint du ikke kun er styrt av følelser. Men å blande de inn litt sånn pø om pø, det er ikke så dumt. Livet blir mye rikere av det :-) Men det er jo det jeg gjør. Men det gjør ikke at jeg kun blander inn følelsene når det er barn i bildet. Man bør kunne ta hensyn til mange og mye annet også. Litt snevert og kun ha følelser når det dreier seg om barn også da vel... 0 Siter
Babette Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Ser nå at jeg blandet deg sammen med Babette. Det var hun som skrev om baksetet fullt av 90 åringer. Rart det der hvordan man reagerer på dødsanonser over ukjente. For å holde oss til 35-åringer: Er vedkommende singel, oppleves det ikke like ille som om 35 åringen er mor/far til små barn... Selv om den single 35 åringen kan ha et stort nettverk og savnes av et større totalt antall enn de som mister en forelder. Likevel virker det ekstra meningsløst å lese dødsannonsene til små barn. Klart det er ekstra ille å lese dødsannonsene til små barn, men det er vel en litt annen sak? Her gjelder det trafikksikkerhet, og viktigheten av å kjøre aktsomt, både av hensyn til seg selv, sine passasjerer og andre som ferdes i trafikken, på hjul eller på ben. Rett nok ville jeg kjørt ekstra forsiktig med baksetet fullt av unger, men det er fordi man aldri vet hva de kan finne på av forstyrrende bevegelser. Bl.a. har jeg en nevø som i sin tid elsket å sitte bak sjåføren og sparke denne i ryggen. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Men det er jo det jeg gjør. Men det gjør ikke at jeg kun blander inn følelsene når det er barn i bildet. Man bør kunne ta hensyn til mange og mye annet også. Litt snevert og kun ha følelser når det dreier seg om barn også da vel... He-he! Det var du som insinuerte at andre kun lot seg styre av følelser, da. Men når det kommer til unger, så er nok de fleste av oss veldig svake. Og bra er det, det er vi som må ta vare på de, de klarer det ikke selv. Husk at det skal være sterke nok bånd til at vi vil passe på de, selv om de gjør livet vårt uutholdelig til tider ;-) 0 Siter
Gjest uklart Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 He-he! Det var du som insinuerte at andre kun lot seg styre av følelser, da. Men når det kommer til unger, så er nok de fleste av oss veldig svake. Og bra er det, det er vi som må ta vare på de, de klarer det ikke selv. Husk at det skal være sterke nok bånd til at vi vil passe på de, selv om de gjør livet vårt uutholdelig til tider ;-) Ja, så holdningen er at dersom det ikke er unger i bilen din, kan du kjøre som et svin. Samma søren om du kolliderer med en buss full av unger. De unga er med all sannsynlighet ikke i slekt med deg uansett?? Eller? Snodig spør du meg, men tydelig at mange tenker sånn. Kjører som griser og dreper andre i andre biler. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.