Gå til innhold

Problemer med kjøringen

Anbefalte innlegg

mil1365380270
Skrevet

Ja, så holdningen er at dersom det ikke er unger i bilen din, kan du kjøre som et svin. Samma søren om du kolliderer med en buss full av unger. De unga er med all sannsynlighet ikke i slekt med deg uansett?? Eller?

Snodig spør du meg, men tydelig at mange tenker sånn. Kjører som griser og dreper andre i andre biler.

Javisst! Kjører som en gal! Meier ned mangt og mye, men hittil ingen jeg kjenner. Tror jeg. Har ikke hørt noe i alle fall. Men, pytt, pytt, gøy å kjøre er det lell. Så får det bare bli en bulk eller to.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

14

• mil1365380270

7

• Lillemus

3

• Babette

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest uklart
Skrevet

Javisst! Kjører som en gal! Meier ned mangt og mye, men hittil ingen jeg kjenner. Tror jeg. Har ikke hørt noe i alle fall. Men, pytt, pytt, gøy å kjøre er det lell. Så får det bare bli en bulk eller to.

Får håpe du treffer en svær stein snart da, du er sikkert over 35 uansett...

mil1365380270
Skrevet

Får håpe du treffer en svær stein snart da, du er sikkert over 35 uansett...

God sommer til deg også ;-)

Skrevet

Ja, så holdningen er at dersom det ikke er unger i bilen din, kan du kjøre som et svin. Samma søren om du kolliderer med en buss full av unger. De unga er med all sannsynlighet ikke i slekt med deg uansett?? Eller?

Snodig spør du meg, men tydelig at mange tenker sånn. Kjører som griser og dreper andre i andre biler.

Herre-min-jesus...*lol*...

Skrevet

Gjest uklart
Skrevet

Du gjentar deg selv, kanskje et tegn på at du har levd ferdig? I tillegg til at du fabler...

Skrevet

Du gjentar deg selv, kanskje et tegn på at du har levd ferdig? I tillegg til at du fabler...

God bedring:-)

Gjest uklart
Skrevet

God bedring:-)

Du som trenger det, eller kanskje ikke siden du jo er utlevd...

Gjest lurulf
Skrevet

Klart det er ekstra ille å lese dødsannonsene til små barn, men det er vel en litt annen sak?

Her gjelder det trafikksikkerhet, og viktigheten av å kjøre aktsomt, både av hensyn til seg selv, sine passasjerer og andre som ferdes i trafikken, på hjul eller på ben.

Rett nok ville jeg kjørt ekstra forsiktig med baksetet fullt av unger, men det er fordi man aldri vet hva de kan finne på av forstyrrende bevegelser.

Bl.a. har jeg en nevø som i sin tid elsket å sitte bak sjåføren og sparke denne i ryggen.

Jeg blandet meg inn i tråden der "uklart" drev og målte verdien av menneskeliv opp mot hverandre. Det var det jeg kommenterte, ikke bilkjøring generelt.

Skrevet

Jeg blandet meg inn i tråden der "uklart" drev og målte verdien av menneskeliv opp mot hverandre. Det var det jeg kommenterte, ikke bilkjøring generelt.

Javisst. Det blir helt feil.

Samtidig blir det også feil å ikke se helheten i det trafikkbildet man er en del av. Omsorg for liv handler ikke bare om å kjøre pent når man har unger i baksetet.

Det er også barn i biler man møter og kjører forbi, og det er barn i veien som løper etter baller og glemmer å se seg for.

Av denne grunn synes ikke jeg det var noe argument at det i hovedinnlegget framgikk at det satt en liten unge i bilen.

Skrevet

Den som kjører må ta hensyn. Uten tvil.

Hvis jeg ikke flte meg komfortabel i bilen hadde jeg gitt beskjed og gjør det.

Et spørsmål; hadde du sendt din 2 åring alene med ham som sjåfør?

* hvis svaret er NEI, ville jeg kjørt selv og heller lagt inn mange stopp!!

God tur...(",)..

Skrevet

Hallo, det var da aldri snakk om 90 åringer da, men han målte et barn mot en 35 åring og mente at 35 åringen hadde gjort fra seg likvel...

Jeg mener ikke at et liv er mer verdt enn et annet som jeg har sagt flere ganger. men faktum er at en voksen person har en større krets rundt seg enn et barn og vil også derfor merkes bedre at blir borte, flere vil savne.

Poenget er vel at en voksen person kan ta ansvar for eget liv, og faktisk har et valg her til å si til en sjåfør at nå synest han/hun det går fort fort. Et barn er helt i andres hender og totalt avhengig av andres vurderinger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...