Gå til innhold

deprisjon og selvmordstanker


Gjest sony606

Anbefalte innlegg

Gjest sony606

heisann!

jeg er en gutt på 19 år, jeg sliter veldig mye med deprisjoner og selvmordstanker. føler at ingen bryr seg om meg, og at jeg helt alene i verden. alt ser ut til å gå i vasken.det går ikke en time uten å tenke på selvmord.jeg har gått hos sykolog i ca. 2 år, men har sluttet nå. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. vet bare at jeg frykter at jeg kan ta mitt eget liv. alt går i vasken, jeg er arbeidsledig, går ikke på skole, sitter bare hjemme dagen lang. har nesten ingen venner, ingen kjæreste og tenker bare at ingen vil ha meg. er veldig slitsomt å ha det slik. noen ideer hva jeg kan gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må komme deg mer ut, ta en liten tur daglig. Det at du sitter inne hele dagen og grubler er ikke bra, kom deg mer ut, få noen interesser!

* klem fra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må komme deg mer ut, ta en liten tur daglig. Det at du sitter inne hele dagen og grubler er ikke bra, kom deg mer ut, få noen interesser!

* klem fra*

Ville bare gi deg en STOR KLEM jeg*s*

Hils Svane:)

Gla i dere begge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sony.

Kan du bare sitte hjemme og sture? Er det ingen (foreldre) som stiller krav til deg? Hvordan tenker du å forsørge deg selv etterhvert?

Bare noen spørsmål til ettertanke. Det er bare du som får gjordt noe med din situasjon.

Kan du ikke utdanne deg eller jobbe? Hvis du ikke gjør noen av de delene er det vanskelig å treffe andre ungdommer slik at du kan få kjæreste, venner og familie etterhvert.

Hvis psykologen har avsluttet terapien burde du kanskje bli medisinert riktig for din depresjon. Ikke gi opp sony, livet forandrer seg stadig. Hvis du griper inn litt forandrer det seg enda mer. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Har du prøvd medisiner? For storparten av de deprimerte vil samtaler være utilstrekkelig behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sony606

Du må komme deg mer ut, ta en liten tur daglig. Det at du sitter inne hele dagen og grubler er ikke bra, kom deg mer ut, få noen interesser!

* klem fra*

jeg vet, jeg prøver fortvilt å få meg jobb eller noe nå.

men ser ikke ut til at det funker særlig bra.

forrige jobben gikk konkurs 3 måneder etter jeg begynnete å jobbe der, så er lixom litt "redd" for å begynne i ny jobb..hvsi du skjønner.

menmen, skal prøve å få litt orden på livet mitt, har bare lyst å gi opp alt, og bare gi F... i absolutt alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd medisiner? For storparten av de deprimerte vil samtaler være utilstrekkelig behandling.

Typisk at psykiatere skal prakke på folk medisiner, min mening er at man ikke får bearbeidet depresjoner ol. med medikamenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Typisk at psykiatere skal prakke på folk medisiner, min mening er at man ikke får bearbeidet depresjoner ol. med medikamenter!!

Som legperson er det din rett å ha den mening du vil og forfekte den uansett hva den måtte bygge på.

Som fagperson er det min plikt å vite hva som hjelper basert på vitenskapelige studier og formidle dette videre til de som spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet, jeg prøver fortvilt å få meg jobb eller noe nå.

men ser ikke ut til at det funker særlig bra.

forrige jobben gikk konkurs 3 måneder etter jeg begynnete å jobbe der, så er lixom litt "redd" for å begynne i ny jobb..hvsi du skjønner.

menmen, skal prøve å få litt orden på livet mitt, har bare lyst å gi opp alt, og bare gi F... i absolutt alt.

blander meg litt inn på denne siden

til deg med dep. og selmordstanker.

det hjelper med tabl. mot dep.

prøv det.jeg har ialfall hatt hjelp

av dem. men det er jo og viktig at

du kommer deg ut snakk med noen du

kjenner som kan få deg i bedre humør

og begynn og let etter jobb.

det verste du kan gjøre mot deg selv

er og bare sitte inne . det hjelper og snakke med noen sitter du inne hele tiden uten og gjøre noe kommer jo de tunge tankene lettere en om du er sammen men folk.

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk at psykiatere skal prakke på folk medisiner, min mening er at man ikke får bearbeidet depresjoner ol. med medikamenter!!

Vet at mange har hatt hjelp med antidepressive medikamenter, men du må si deg enig i at dette er å utsette problemene for en stund?

Hva når man ikke lenger kan gå på slike medikamenter, da kommer problemene tilbake!!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Vet at mange har hatt hjelp med antidepressive medikamenter, men du må si deg enig i at dette er å utsette problemene for en stund?

Hva når man ikke lenger kan gå på slike medikamenter, da kommer problemene tilbake!!

Vennlig hilsen

Nei, jeg kan ikke si meg enig i det. Dette fordi din påstand er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...