Gå til innhold

Når skal det snu?


8Wonders

Anbefalte innlegg

Er en gutt på 24 år som sliter veldig. Gikk på en smell i fjor høst, vet ikke helt hvorfor den kom egentlig. Har slitt med nervene siden da. Deprimert, panikkangst, tvangstanker o.s.v. Har vært 100% sykemeldt fram til for litt siden pga dette, men nå har jeg begynt å jobbe 20% igjen selvom jeg ikke er bra. Lite lyst til å jobbe akkurat nå, det var psykiateren min og familien som presset meg til å prøve. Går til psykiater en gang i uka og bruker anafranil/sobril som medisin men føler liksom ikke at det går noen vei. Her om dagen var jeg så langt nede at jeg satt og fant musikk som skal spilles i begravelsen min. Synes dette begynner å dra ut i tid og lurer på når det skal snu? Har misbrukt alkohol siden jeg var 16 år, hvor mye har det å si for nervene egentlig? Drikker ikke nå lenger, får så sinnsykt angst dagen derpå at jeg ikke orker. Noen som har et tips for å komme tilbake til livet, orker ikke denne situasjon i lengda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alkohol forsterker i negativ retning negative følesler så det er nok ikke bra for deg. Sier det ut fra hva behandler har sagt til meg og hvordan jeg har har opplevd selv. Selv små menger alkohol gjør depresjonen værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Du har allerede begynt å snu på tilværelsen din ved å slutte å drikke. Alkohol er som gift for nervesystemet ditt og forsterker dine problemer. Hvis du føler at du ikke klarer å slutte helt å drikke på egenhånd så søk hjelp hos noen som jobber m avrusning. Det er ikke noe skamfullt ved det. Uten alkohol vil den i første gang gjøre deg mer deprimert og angstfylt, men det er fordi den har vært der som en "trygghet" for deg tidligere. Dette blir bedre etterhvert, men ting tar tid. Jeg vet ikke hvordan ditt sosiale nettverk er, men prøv å ikke falle i fellen å sitte alene å surre rundt i dine depressive tanker. Finn på noe postitivt, er du nede så ikke sett på trist musikk, gå ut, bare en tur rundt kvartalet, pust og kanksje sett deg ned og tenk på alle mulighetene du har foran deg, du er ung, du er sterk. Du skriver inn her og du er ikke alene. Det viser du har initiativ, livet har mye å by på, men ikke mur deg inne med alkohol. Prøv å legg en plan for hver dag, klarer du noe, bra klarer du ingenting, så fortvil ikke, du har neste dag. Livet er ditt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...