Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med springer til sykkel og store hunder? Hvordan fungerer disse? Er de greie med tanke på sterke hunder? Som kanskje ser en katt eller noe annet morsomt?

På forhånd takk for svar....

Skrevet

Synes den fungerer bra. Brukte den til en norsk buhund, som jo ikke er så veldig stor da. Men den hadde bra muskler og trakk godt når den skulle ta katter og annet gøy :) .....og så fikk jeg ekstra fart på syklingen også *hihi*. Fordelen med springer er jo at den er fjærbelastet slik at "rykkingen" ikke blir så voldsom.

Gjest Ramina
Skrevet

Man må jo holde litt godt i styre når pusen kommer...det er jo klart.

Men det er en himlade stor forskjell - og til det bedre - med springer fra bånd el.

Har hjulet avgårde med to store schæfere i springeren jeg så dette funker :)

Skrevet

Man må jo holde litt godt i styre når pusen kommer...det er jo klart.

Men det er en himlade stor forskjell - og til det bedre - med springer fra bånd el.

Har hjulet avgårde med to store schæfere i springeren jeg så dette funker :)

Stilig! Da må jeg nok få meg en slik en... Har nemlig en katte-gal schæfer, det er ikke ofte man ser katt langs veien her, men det hadde ikke vært noe særlig å gå på hue inni granskauen! Har fått en hund nr to nå også, er det kurant å sykle med to på en gang? Hvordan er kvaliteten? Er det forskjellige merker/modeller? At noen er bedre enn andre?

Gjest Ramina
Skrevet

Stilig! Da må jeg nok få meg en slik en... Har nemlig en katte-gal schæfer, det er ikke ofte man ser katt langs veien her, men det hadde ikke vært noe særlig å gå på hue inni granskauen! Har fått en hund nr to nå også, er det kurant å sykle med to på en gang? Hvordan er kvaliteten? Er det forskjellige merker/modeller? At noen er bedre enn andre?

Min erfaring er at springeren kan være gull verdt.

Er så mye enklere å holde balansen, holde igjen hund/sykkel osv med en slik på.

Jeg har som sakt hatt to store, sterke schæfere på springeren jeg og det gikk greit.

Bare pass på at du ordner lenkene fra springeren til halsbånd slik at hver hund får "sin" plass.

Tror ikke det er mange slag springere, iallefall var det ikke så mange å velge mellom den gang jeg kjøpte.

Jeg kjøpte min på nett - var det qxl tro - og så andre i dyrebutikker ol. etterpå som var dyrere - samme merke.

Min virker iallefall veldig grei i kvalitet.

:)

Skrevet

Min erfaring er at springeren kan være gull verdt.

Er så mye enklere å holde balansen, holde igjen hund/sykkel osv med en slik på.

Jeg har som sakt hatt to store, sterke schæfere på springeren jeg og det gikk greit.

Bare pass på at du ordner lenkene fra springeren til halsbånd slik at hver hund får "sin" plass.

Tror ikke det er mange slag springere, iallefall var det ikke så mange å velge mellom den gang jeg kjøpte.

Jeg kjøpte min på nett - var det qxl tro - og så andre i dyrebutikker ol. etterpå som var dyrere - samme merke.

Min virker iallefall veldig grei i kvalitet.

:)

Da skal jeg kikke etter det.... bruker du halsbånd eller sele på de?

Gjest Ramina
Skrevet

Da skal jeg kikke etter det.... bruker du halsbånd eller sele på de?

Jeg har brukt halsbånd, det er fordi den ene min er rimelig tøff og er lettere å håndtere i halsbånd.

Om du ellers har kontroll over hunden din i sele så ville jeg brukt det.

Dog lyder "veldig glad i pusemiddag" ut som halsbånd for meg ;)

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja, springer erb bedre enn bånd. Jeg hadde flat coaten i springer med sele, og det gikk helt fint til katten dukket opp! Det klarte ikke springeren :-)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Har brukt det på Doberman, og den funke rbra for å ta støyten av diverse krumspring og uforutsette retningsskift. Derimot er det ikke noe problem for henne å trekke sykkelen fremover (kontrollert) med meg hengende på bremsen... *note to self: Husk å kjøpe nye bremser før neste sykkeltur.*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...