Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en mann på snart 40 år som er ved generell god helse og fysisk form. I lengre tid har jeg kjent en hodepine som sitter på høyre side, jeg har blitt undersøkt med både CT og MR (ifjor) uten at det har avdekket noe. Som regel føler jeg at høyre nesebor ikke er helt åpen når hodepinen er der, jeg ble i tillegg operert for skjev nesevegg i fjor for å åpne opp mer.

Jeg kjenner det mest hvis jeg ikke har fått nok søvn eller ”dagen derpå”. Det er aldri sterk smerte men mer en følelse av trykk.

Når jeg jogger dempes denne følelsen noe. Jeg bruker ingen faste medikamenter men har over tid brukt et naturmiddel (Hypericum Stada) mot stress, uten at jeg tror der er noen sammenheng med det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190070-vedvarende-hodepine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Tror du kan være trygg på at det ikke er noe "farlig", dvs svulster eller kar-utvidelser/aneurismer. Migrene kan være en forklaring, men dette kommer gjerne i anfall som varer 6 timer til 3 døgn. For dette finnes medisiner; du må til fastlegen for å gjøre "migrene-utredning" med spesiell hodepinedagbok etc. Kan også være at årsak sitter i nesen, selvom du periodevis er "åpen" og at du er operert. Irriterte slimhinner i nesen kan gi hodepine; på samme side. For å dempe en slik irritasjon( som medfører at slimhinnen innimellom får økt blodsirkulasjon og slimhinnen blir tett - trening endrer blodsirkulasjonen, så dette kan rime..) kan cortison-holdig spray forsøkes. Forventet effekt etter 1-2 uker; du må bruke sprayen en tid på døgnet da du er mest åpen; dusjen må komme til langt bak i nesehulen. Regelmessig skylling med saltvann daglig og før cortisonsprayen bør gjøres. Dersom du skal bruke noe naturmiddel, prøv f.eks Avantgarden; godt sjekket med masse anti-oksydanter. mange allergikere har effekt av denne. Ikke bruk reseptfri adstringerende nesespray ( Otrivin, Zymelin o.l), denne skaper bare enda mer "ubalanse" i blodsirkulasjonen i nesen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190070-vedvarende-hodepine/#findComment-1314345
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...