Gjest enjente Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 hvis jeg bare hater hater hater HATER!!!!!! å bo hjemme!!! å bo hjemme, og er nesten 16 år kan noen tvinge meg til det da????!!! det er så IRRITERENDE!!!! jeg vil FLYTTE!!! jeg bare krangler med alle der uansett! og vil ikke være der! hva skal jeg gjøre????? 0 Siter
Gjest teatrika Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Slapp av og bli voksen! Du aner ikke hvor godt du har det!! 0 Siter
Velouria Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Slapp av og bli voksen! Du aner ikke hvor godt du har det!! He, he! Sikkert akkurat det hun ønsket å høre 0 Siter
Gjest teatrika Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 He, he! Sikkert akkurat det hun ønsket å høre Sikkert ikke, men det er den eneste sannheten!! 0 Siter
Velouria Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Sikkert ikke, men det er den eneste sannheten!! Jeg er absolutt ikke uenig i det du skriver, men jeg forstår også hvor frustrerende det er å være 16 år. Når man er 16 er man jo verdensvant og mye klokere enn alle andre, har mye mer peil på "alt" iallefall mer peil enn ignorante, kjipe foreldre som faen ikke har noe peil på hvordan det er å være ung. Kjipe foreldre som ikke forstår at det er bare idioter som må hjem til et visst klokkeslett, ikke får lov å stikke på konserter selvom man må ha falsk leg. hjelpe til i huset, og som konstant klager på at man spiller for høyt på anlegget, sitter å surfer for lenge på nettet and the list goes on and on 0 Siter
Gjest en voksen Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Slapp av og bli voksen! Du aner ikke hvor godt du har det!! jeg ER jo voksen!!!!! jeg er 16 ÅR!!!!!!! 0 Siter
Gjest kroppogsjel Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Det som er dritkjipt å høre nå er sannheten. Og det er at om 5 år, når du er flyttet ut, knapt har nåla i veggen, spiser nudler for 13 dagen på rad tenker du : Fy &%#& jeg skulle gjort HVA som helst for å bodd hjemme nå. AT jeg ikke skjønte hvor greit det var. ARGH! Men det du tenker når du leser innlegget er: yeah- right. my ass. særlig. Vel, i mellomtiden får du f.eks søke deg til et gymnas et stykke unna hvor du bor på hybel eller dra på folkehøyskole. Eller rett og slett forhandle frem regler det går å leve med. Du firer litt på krava og gjør litt for foreldrene dine, de på sin side gir deg litt slækk og lar deg være mer i fred. Men vis at du er så voksen som du vil at de skal behandle deg da. Kanke være drittunge og si "jeg vil ha, jeg vil ha" uten å følge visse regler som er viktig for dem. De er glad i deg skjønner du. DERFOR får du ikke være ute like lenge som "alle de andre". 0 Siter
Gjest hilsen en som SKAL flytter Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Jeg er absolutt ikke uenig i det du skriver, men jeg forstår også hvor frustrerende det er å være 16 år. Når man er 16 er man jo verdensvant og mye klokere enn alle andre, har mye mer peil på "alt" iallefall mer peil enn ignorante, kjipe foreldre som faen ikke har noe peil på hvordan det er å være ung. Kjipe foreldre som ikke forstår at det er bare idioter som må hjem til et visst klokkeslett, ikke får lov å stikke på konserter selvom man må ha falsk leg. hjelpe til i huset, og som konstant klager på at man spiller for høyt på anlegget, sitter å surfer for lenge på nettet and the list goes on and on ja!!! ikke sant!!!! hvorfor må jeg bo hjemme da???? hva er vitsen??? ÅÅÅÅ!!! dem har sikkert ikke en gang lyst til at jeg skal bo der!!!!! jeg skjønner ikke hva som er problemet dems! hvis de fortsatt er like mongo så rømmer jeg!!! 0 Siter
Goldy79 Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 jeg ER jo voksen!!!!! jeg er 16 ÅR!!!!!!! Ei 16 år gammal jente er IKKJE voksen. Kos deg mens du enno bur heima!!! 0 Siter
Gjest teatrika Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 jeg ER jo voksen!!!!! jeg er 16 ÅR!!!!!!! Yeah right! Skal snakke med deg om 5 år jeg:-) 0 Siter
Gjest nå SKAAAAL jeg flytte Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Yeah right! Skal snakke med deg om 5 år jeg:-) det virkes ut som at dere aldri har vært like gammel som meg!!!! jeg gunne godt ha spist nudler i 13 dager!!!! men man trenger jo ikke å kjøpe bare det!!! men HVA MAN VIL!!! uansett hva!!!!! og jeg kommer ikke til å tenke sånn!!! 0 Siter
Goldy79 Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 det virkes ut som at dere aldri har vært like gammel som meg!!!! jeg gunne godt ha spist nudler i 13 dager!!!! men man trenger jo ikke å kjøpe bare det!!! men HVA MAN VIL!!! uansett hva!!!!! og jeg kommer ikke til å tenke sånn!!! snakkes om fem til ti år når du lengter etter mamma sine kjøttkaker igjen :-)) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 det virkes ut som at dere aldri har vært like gammel som meg!!!! jeg gunne godt ha spist nudler i 13 dager!!!! men man trenger jo ikke å kjøpe bare det!!! men HVA MAN VIL!!! uansett hva!!!!! og jeg kommer ikke til å tenke sånn!!! Hvor skal du få penger fra? Husk at du må kjøpe mat, vaskemidler, dopapir, du må lage all mat, vaske alle klær, vaske do, ta oppvasken... gjøre alt selv. Høres det fristende ut? Sikkert, men kanskje ikke når du står midt oppi det. 0 Siter
Dorthe Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 ja!!! ikke sant!!!! hvorfor må jeg bo hjemme da???? hva er vitsen??? ÅÅÅÅ!!! dem har sikkert ikke en gang lyst til at jeg skal bo der!!!!! jeg skjønner ikke hva som er problemet dems! hvis de fortsatt er like mongo så rømmer jeg!!! Du må bo hjemme fordi du ikke har penger. Dattera mi går på høyskole og sliter seg ut på pengemas. 6000 kr i mnd og husleie på 3500. Ikke lett det heller. 0 Siter
Velouria Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 ja!!! ikke sant!!!! hvorfor må jeg bo hjemme da???? hva er vitsen??? ÅÅÅÅ!!! dem har sikkert ikke en gang lyst til at jeg skal bo der!!!!! jeg skjønner ikke hva som er problemet dems! hvis de fortsatt er like mongo så rømmer jeg!!! Skaff deg en boksesekk, det er en fin-fin måte å få ut frustrasjon på, det har du sikkert penger til, du som bor hjemme 0 Siter
Gjest til mange nick Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Du virker umoden. Det er veldig dyrt å flytte hjemmefra. Det er dyrt med husleie og penger til andre ting. Du vil trenge gryter og kanskje møbler, og mat kan fort koste mye. Du trenger også penger til skolebøker osv. Hold ut hjemme, og se litt på hva du kan gjøre for å få det bedre hjemme. Du har det trygt og godt, og nå får du det du trenger. 0 Siter
tiliti Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Sånn er det, hehe. Jeg søkte meg inn på folkehøgskole da jeg var 16 - og flyttet da hjemmefra for å gå der (internat). Flyttet hjem et par mnd etterpå men det fungerte om mulig dårligere, så jeg flyttet på hybel like etter jeg passerte 17. 0 Siter
tiliti Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 det virkes ut som at dere aldri har vært like gammel som meg!!!! jeg gunne godt ha spist nudler i 13 dager!!!! men man trenger jo ikke å kjøpe bare det!!! men HVA MAN VIL!!! uansett hva!!!!! og jeg kommer ikke til å tenke sånn!!! Vel, du kommer nok ikke til å mene at du var voksen i en alder av 16, etterhvert som du blir eldre. Men jeg har aldri angret på at jeg dro så tidlig, og nå er jeg snart 26. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Hvor skal du få penger fra? Husk at du må kjøpe mat, vaskemidler, dopapir, du må lage all mat, vaske alle klær, vaske do, ta oppvasken... gjøre alt selv. Høres det fristende ut? Sikkert, men kanskje ikke når du står midt oppi det. Husarbeidet er en ting. Jeg synes den værste er alle bekymringene man får som voksen.(og da mener jeg over 18 :-) Utdanning, jobb, ansvar, økonomi,regninger osv. 0 Siter
Gjest Isbinne Skrevet 5. juli 2005 Skrevet 5. juli 2005 Kjenner meg veldig igjen. Hadde en turbulent tenåringsperiode jeg også. Jeg skal love deg at du ser litt annerledes på saken om noen år! Jeg flytta ut da jeg var 18, og jeg har snudd på hver krone. Jobbet masse ved siden av studiene for å klare utgiftene. Bo hjemme aå lenge du klarer, jobb ved siden av, opprett BSU-konto. Det er mine voksne råd til deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.