Gå til innhold

så tykk du har blitt, tror sannlig du har lagt på deg gitt!! :((

Anbefalte innlegg

Gjest annoline
Skrevet

For ett år siden var jeg tynn og spennsig, det har jeg vært i alle år. Så skjer det noe drastisk i livet mitt og jeg går inni en depresjon. Hva gjør jeg? jeg spiser og spiser snop. Har gått opp minst 10 kg og begynner å se ut som en julegris.

Jeg prøver å venne meg til det nye livet. Det er ikke lett når jeg trøstespiser sååå mye. hvordan komme bort fra denne vonde sirkelen? noen med erfaring?

Gjest sukkeravhengig....vil slutte
Skrevet

Prøv å ta deg selv i nakken og "press" deg selv til å kutte ut snop. Det skal jeg prøve på (etter bursdagen tiil broren i morgen) Selv har jeg problemer med å kutte ut sukkermat, og vet egentlig ikke hva jeg skal erstatte det med...

kakki1365380609
Skrevet

Jeg later som om jeg er sprek og sunn. Jeg går på treningssenter og drikker vann og spiser så sundt jeg gidder, etter en stund så kommer formen seg også. Med andre ord, oppfør deg som om du er sprek, så blir du det :o)

Lykke til

Gjest annoline
Skrevet

Prøv å ta deg selv i nakken og "press" deg selv til å kutte ut snop. Det skal jeg prøve på (etter bursdagen tiil broren i morgen) Selv har jeg problemer med å kutte ut sukkermat, og vet egentlig ikke hva jeg skal erstatte det med...

Ja kanskje jeg skulle prøve å bli litt sprekere... huff har akkurat stappet i meg masse sjokolade. Nu er det så ille at når jeg ligger så peker magen oppover.. grøss og gru..

Jeg drikker 1 1/2 litter lettbrus pr dag + masse snop.

Jeg skal prøve å tvinge meg , men det er ikke let når man sliter psykisk.

Gjest Isbinne
Skrevet

Ja kanskje jeg skulle prøve å bli litt sprekere... huff har akkurat stappet i meg masse sjokolade. Nu er det så ille at når jeg ligger så peker magen oppover.. grøss og gru..

Jeg vet hvordan det er. Men det eneste som hjelper er faktisk at man tar seg selv i nakken og tvinger seg ut av det. Sirkelen må jo brytes et sted! Når man først har begynt å trene, er det lett å fortsette, for man blir oppstemt og glad av det!

Nå vet ikek jeg hva slags depresjoner du har, men uansett er det godt å få snakket med noen. Får du hjelp?

Bruker sjokolade og annen mat til å trøste meg med jeg også, og jeg vil også prøve å bryte med det nå.

Gjest Jeg er også sånn
Skrevet

Vet hvordan du har det. Jeg har ikke funnet noen løsning enda. Jeg tror det viktigste er at du nå har innsett hvorfor du spiser. Jeg har begynt å komme meg, derfor spiser jeg mindre snop enn jeg gjorde før. Men er jeg stressa, eller føler meg ensom så gumler jeg masse. Du må finne et alternativ. Jeg har en regel på ikkeno snop foran skjermen, og når jeg får lyst til å spise går jeg og skriver litt her. Det har hjulpet litt, i tillegg til at jeg har prøvd å slappe av mer. Lese en bok, gå en tur el.

Gjest Sånn er jeg også
Skrevet

Jeg vet hvordan det er. Men det eneste som hjelper er faktisk at man tar seg selv i nakken og tvinger seg ut av det. Sirkelen må jo brytes et sted! Når man først har begynt å trene, er det lett å fortsette, for man blir oppstemt og glad av det!

Nå vet ikek jeg hva slags depresjoner du har, men uansett er det godt å få snakket med noen. Får du hjelp?

Bruker sjokolade og annen mat til å trøste meg med jeg også, og jeg vil også prøve å bryte med det nå.

Denne problemstillingen ble tatt opp på dr Phil en gang og da sa han at det _nytter_ ikke ta seg selv i nakken. Ingen har så stor viljestyrke hvis man er deprimert. Han anbefalte å ta tak i det som ligger bak spisingen, og å fjerne alle fristelser. Heldigvis har jeg ikke kiosk som nærmeste nabo lenger, og snop finnes aldri lagret i huset.

Skrevet

Jeg vil tro du må ta tak i den underliggende årsaken til at du trøstespiser - spisingen er et symptom..

Gjest annoline
Skrevet

Jeg vil tro du må ta tak i den underliggende årsaken til at du trøstespiser - spisingen er et symptom..

Ja du har helt rett, jeg må ta fatt på hovedproblemet mitt. Jeg vet hvorfor jeg er deprimert og er under utredning på et par diagnoser. Det er denne ventetiden som er lang og jeg sliter daglig, så da trøster jeg meg med snop og lesestoff. Når jeg spiser snop blir det som dop, jeg bruker det som bedøvelsesmiddel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...